Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close

Eugenia Cărăgui, Ion Moș: Companiile trebuie să se retehnologizeze

Autor: Ilie Stoianmiercuri, 18 martie, 2015

Recent, doamna Eugenia Cărăgui, Manager General al companiei Ion Moș, a avut amabilitatea de a ne acorda un amplu interviu care va fi publicat integral în ediția cu numărul 31 a revistei Fabrica de Carne. Considerând că referirile domniei sale la nivelul tehnologic al industriei românești de procesare a cărnii, precum și la domeniul cercetării, vă prezentăm câteva extrase din dialogul purtat:

 

Fabrica de Carne: Doamnă Eugenia Cărăgui, alături de activitatea de manageriat din firma dumneavoastră, îndepliniți și sarcinile funcției de Vicepreședinte al Asociației Române a Cărnii. Cum ați caracteriza starea acestui sector, în momentul de față?

Eugenia Cărăgui.: România are fabrici de produse din carne ultramoderne. Practic, se realizează produse de o foarte bună calitate și putem exporta oriunde în Europa și în lume, Din păcate, însă, în ultima perioadă se observă o oarecare rămânere în urmă, din punct de vedere tehnologic. De aceea, este nevoie de o permanentă retehnologizare. Mediul specific în care lucrează procesatorii de carne conduce la o uzură rapidă a utilajelor. Apoi, afară se întâmplă mereu ceva nou, din acest punct de vedere, în fiecare lună apare câte o nouă tehnologie. De exemplu, s-au făcut pași deosebiți în privința felierii și a ambalării, dar nu e singurul domeniu în care se inovează; pe tot fluxul de procesare apar noutăți. Din păcate, din cauza condițiilor economice din România, din cauza TVA-ului ridicat, al embargoului rusesc, firmele din România nu pot reînnoi tehnologia în fiecare an, așa cum ar trebui și așa cum o fac multe firme din Occident.

 

FDC: De ce credeți că multe dintre companiile românești nu au secții de cercetare?

E.C.: Cercetarea presupune alocarea de fonduri consistente dar, din păcate, multe companii nu dispun de aceste sume. Desigur, aproape în fiecare fabrică se încearcă o rețetă nouă, un produs nou, dar nu sunt mulți aceia care au un departament de cercetare în adevăratul sens al cuvântului. Este păcat! Companiile românești sunt în cea mai mare parte decapitalizate, dar trebuie să se înțeleagă faptul că, fără o permanentă retehnologizare și fără investiția în cercetare nu poți să ții pasul cu piața. Noi am făcut lucrul acesta și, ținând cont de calitatea produselor, de seriozitatea dovedită în fiecare relație de afaceri, de solicitudinea de care am dat dovadă față de orice doleanță care ne-a fost adresată, am reușit să ne fidelizăm clienții.

 

FDC: Activitatea companiilor dumneavoastră a fost afectată de aceste neajunsuri?

E.C.: Per total, nu aș putea spune acest lucru, pentru că exportăm foarte mult. Dar, la intern, desigur, cum să nu fii afectat, în condițiile în care piața a scăzut cu cca 30-40 %!?

 

FDC: Aveți proiecte pe care ați fi vrut să le derulați, dar pe care le-ați pus în stand-by?

E.C.: Nu. Am făcut tot ce ne-am propus. Nu avem niciun proiect abandonat. Iată, chiar și acum, ne extindem activitatea. În cursul lunii iunie, vom inaugura o nouă fabrică de utilaje și vom extinde capacitatea de producție cu a șasea linie tehnologică.

Grigore Horoi: Agricola Internațional Bacău va fi Steaua industriei românești!
Autor: Ilie Stoian  /   joi, 21 septembrie 2017

Aflată în somptuoasa sală de festivități a grupului Agricola Internațional Bacău, cu ocazia sărbătoririi celor 25 de ani de activitate, prin fața asistenței se perindă la pupitru fel de fel de vorbitori care, normal de altfel, prezintă realizări, cifre, grafice. Dar se poate întâmpla ca jurnalistului aflat și el acolo să nu i se...

Irina Crăciunescu-Diana: Politica salarială a Guvernului ne preocupă în mod deosebit
Autor: Ilie Stoian  /   joi, 27 aprilie 2017

Continuăm șirul opiniilor managerilor români din industriile de carne și lapte ale României, despre starea mediului de afaceri din acest moment, cu declarația doamnei Irina Crăciunescu-Director General al companiei Diana. Iată ce a declarat în acest sens, pentru revista Meat.Milk.:   "Mediul de afaceri din domeniile în care...