Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

EuroCommerce cere armonizarea completă a normelor de protecție a consumatorilor

Autor: meatmilkvineri, 23 martie, 2018

(Comunicat) Cu ocazia Zilei Mondiale a drepturilor consumatorilor, EuroCommerce solicită armonizarea normelor privind garanțiile și contractele pentru consumatori online și offline. Într-adevăr, UE are încă un drum lung de parcurs pentru a armoniza pe deplin normele privind protecția consumatorilor și pentru a le adapta la epocile digitale.

 

Comercianții cu amănuntul interacționează cu consumatorii de milioane de ori pe zi, oferindu-le bunuri și servicii și oferind sprijin atunci când este necesar. Piața unică a UE a deschis posibilități aproape nelimitate pentru consumatori de a găsi cele mai bune produse la cele mai bune prețuri din întreaga UE.

 

Prin urmare, un cadru juridic simplu, armonizat și echilibrat al protecției consumatorilor este de o importanță capitală pentru consolidarea încrederii consumatorilor și pentru a permite tuturor să beneficieze de piața unică. În același timp, aceasta va stimula și UE în competiția cu jucători globali de comerț electronic. În acest sens, Christian Verschueren, directorul general al EuroCommerce, a comentat:

 

„Din păcate, garanțiile produselor și alte drepturi acordate consumatorilor atunci când achiziționează bunuri nu sunt armonizate în Europa. Din păcate, nicio țară nu este pregătită să se abată de la ce a adoptat cu mulți ani în urmă, chiar dacă aceste drepturi ar putea fi adaptate și armonizate. Avem drepturi armonizate în UE în ceea ce privește drepturile pasagerilor, de ce nu putem face acest lucru pentru comerțul cu amănuntul? Atât consumatorii, cât și întreprinderile ar beneficia de aceleași reguli, clare și simple. ”

 

Odată cu intrarea recentă în vigoare a Regulamentului privind geoblocarea, comercianții cu amănuntul au acum obligația de a vinde consumatorilor, indiferent de locul în care locuiesc în UE. Lipsa armonizării garanțiilor consumatorilor va descuraja, de fapt, companiile de retail, în special cele mai mici, să vizeze vânzarea de bunuri.

 

Verschueren a continuat: „În plus, față de protecția consumatorilor, Regulamentul Geoblocking a fost menit să încurajeze companiile să desfășoare afaceri transfrontaliere. Utilizând comerțul electronic, barierele de intrare în străinătate sunt mult mai mici. Asta e bine. Dar stimulentul nu va funcționa cu 28 de regimuri diferite de drepturi ale consumatorilor. Fiind ignorați, diferitele norme de protecție ale consumatorilor din celelalte 27 de țări, comercianții cu amănuntul vor avea dubii, înainte de a se angaja activ în comercializarea produselor lor în altă parte decât în ​​țara lor de origine.

 

Cu reguli identice și practice, privind contractele, între întreprinderi și consumatori, comercianții cu amănuntul s-ar angaja mult mai mult, dincolo de frontiere, iar consumatorii s-ar bucura de oferirea de bunuri și servicii furnizate de comercianții cu amănuntul de pretutindeni în Europa, inclusiv de livrarea directă la domiciliu”.

Greenpeace cere scăderea producției de lapte și carne
Autor: Nora Marin  /   miercuri, 14 martie 2018

Ca și când n-ar avea altă treabă mai bună de făcut, Greenpeace a lansat la începutul săptămânii un manifest prin care cere scăderea activităților din fermele de lapte, diminuarea producției de lapte și scăderea consumului de lactate, zice-se, ”pentru o planetă mai sănătoasă”.   Ca răspuns la manifestul...

C.E. invită la dialog pe tema diminuării risipei de alimente
Autor: meatmilk  /   miercuri, 28 februarie 2018

(Comunicat) In prezent Comisia Europeană are în vedere domeniul de aplicare a noii propuneri de promovare a economiei circulare, care prevede inclusiv acțiuni de prevenire și combatere a risipei alimentare.   Reprezentanții MADR sunt membri în cadrul grupului de lucru ”EU Platform on Food Losses and Food Waste” – platformă...