Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

EuroCommerce: Directiva privind drepturile salariaților va duce la închiderea de magazine

Autor: Nora Marinjoi, 25 octombrie, 2018

Ca urmare a votului din cadrul Comisiei EMPL a Parlamentului European, privind Directiva referitoare la condițiile de muncă transparente și previzibile, EuroCommerce avertizează că unele dintre amendamentele acestora vor acționa împotriva intereselor lucrătorilor temporari și permanenți din sectorul comerțului cu amănuntul. În acest sens, directorul general al EuroCommerce, Christian Verschueren, a declarat:

 

„Sectorul retail-ului are angajați 29 de milioane de europeni, dintre care o cincime sunt tineri. Oricum, sectorul se confruntă cu o provocare majoră, prin trecerea la vânzările on-line și la o presiune concurențială suplimentară asupra marjelor sale. Prin eliminarea flexibilității necesare sectorului, pentru a angaja personal suplimentar în momentele de vârf, cum ar fi Crăciunul, Parlamentul European pune în pericol nu numai locurile de muncă temporare, ci și viitorul comercianților cu amănuntul cu angajați permanenți „.

 

Modificările din Directivă vor avea ca efect imposibilitatea de a angaja în cea mai mare parte lucrători tineri, angajați pe contracte de până la 8 ore pe săptămână. Acest lucru va împiedica comercianții cu amănuntul să preia personal suplimentar pentru a satisface cererea de vârf sau pentru a înlocui angajații bolnavi.

 

Acest lucru îi sancționează pe tinerii care lucrează un număr limitat de ore în magazine și supermarket-uri, și vor pierde o sursă importantă de venituri suplimentare. Alții vor pierde o experiență de formare profesională inițială în domeniul comerțului cu amănuntul și oportunități de a dobândi importante abilități interpersonale și de soft, care sunt esențiale într-o societate digitală. Acesta este un pas în direcția greșită, în care șomajul în rândul tinerilor din atâtea state membre este încă inacceptabil de ridicat.

 

Introducerea orelor minime de plată garantate vor submina în mod grav utilizarea actuală de către comercianții cu amănuntul a modalităților flexibile de lucru. Acest lucru nu va fi benefic pentru angajatori sau lucrători.

 

În mod paradoxal, comercianții cu amănuntul pot fi forțați să utilizeze contracte temporare, în loc să ofere contracte mai deschise și mai previzibile, chiar dacă aceste contracte sunt cu fracțiune de normă.

 

Într-un moment în care revoluția digitală dă o importanță vitală pentru supraviețuirea magazinelor, pentru a avea personal disponibil și informat, pentru a ajuta clienții, Parlamentul European, în numele protecției lucrătorilor temporari crează o barieră.

 

Subminarea poziției comercianților cu amănuntul în numele protecției drepturilor angajaților va duce la închiderea magazinelor și pierderea locurilor de muncă.

 

Aceste modificări propuse sunt complexe și invazive, inutile la nivelul UE și incompatibile cu subsidiaritatea. EuroCommerce este foarte preocupat de aceste schimbări, precum și de o serie de amendamente fundamental eronate, inclusiv o încercare prost concepută de a crea o definiție UE a lucrătorului, subliniată de BusinessEurope și alte grupuri de afaceri”. (Corespondență de la Bruxelles-23 octombrie 2018, Nora Marin)

Vizibilitatea în online a mărcilor de lactate în luna octombrie
Autor: meatmilk  /   luni, 12 noiembrie 2018

ZeList Monitor si fbMonitor, platforme de monitorizare si analiza ale companiei TreeWorks, au dat publicitatii Top-ul vizibilitatii mărcilor de carne, in on-line, pentru luna octombrie 2018.    Top-ul acopera brandurile prezente in online in mai multe categorii, dintre care vi le prezentam pe cele mai importante. Datele pentru...

Top-ul vizibilității mărcilor de carne, în on-line, în luna octombrie
Autor: meatmilk  /   vineri, 9 noiembrie 2018

ZeList Monitor si fbMonitor, platforme de monitorizare si analiza ale companiei TreeWorks, au dat publicitatii Top-ul vizibilitatii mărcilor de carne, in on-line, pentru luna octombrie 2018.    Top-ul acopera brandurile prezente in online in mai multe categorii, dintre care vi le prezentam pe cele mai importante. Datele pentru...