Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Eurocommerce: Etichetarea de origine blochează creșterea afacerilor

Autor: Nora Marinjoi, 13 septembrie, 2018

(Comunicat) Vorbind la o conferință organizată de Amfori și EuroCommerce cu privire la etichetarea de origine, șefii ambelor asociații au avertizat că, dacă nu se vor îmbunătăți regulile, acestea vor continua să descurajeze companiile europene, în special pe cele mici, pentru a profita de concesiile greu câștigate în acordurile comerciale.

 

Regulile de etichetare de origine determină „naționalitatea” unui produs. Pentru a beneficia de lanțurile valorice globale, companiile au nevoie de reguli clare, dar complexitatea etichetării origine – preferențiale și nepreferențiale – continuă să descurajeze comerțul, în special IMM-urile. Regulile adesea foarte diferite în fiecare dintre numeroasele acorduri comerciale bilaterale semnate în ultimii ani se adaugă la ceea ce este deja o imagine confuză.

 

Directorul general al EuroCommerce, Christian Verschueren, a declarat: „Chiar și cele mai avantajoase acorduri comerciale au un efect redus dacă regulile de etichetare de origine sunt prea complicate. Există cu siguranță ceva în neregulă atunci când companiile mici, dar și unele mari întreprinderi, preferă să plătească taxe de import, mai degrabă, decât să se ocupe de un set de reguli diferite.

 

Există o nevoie urgentă de un sistem modernizat care recunoaște faptul că operăm într-o lume a lanțurilor de aprovizionare globale, în care produse complexe sunt alcătuite din părți din întreaga lume. “

 

La rândul său, președintele Amfori, Christian Ewert, a menționat: „Amfori și EuroCommerce au spus de mai mulți ani că normele de etichetare de origine trebuie simplificate, armonizate, în mod ideal, la nivel mondial, și actualizate periodic, astfel încât să reflecte în mod adecvat lanțurile de valori globale moderne.

 

Aceasta ar trebui să includă norme mai ample privind cumularea și norme mai puțin stricte pentru acordarea originii preferențiale. Fără aceste îmbunătățiri, există un risc clar că beneficiile acordurilor comerciale vor continua să fie adoptate doar parțial și chiar un risc pentru viitorul noilor acorduri comerciale în totalitate”.

 

Aceste probleme, inclusiv cele legate de cumulare, care ar trebui să permită producția în mai multe țări, înseamnă că întreprinderile vor putea beneficia doar parțial de avantajele acordurilor comerciale. În plus față de aceste dificultăți, în cadrul Sistemului exportatorilor înregistrați recent (REX), care înlocuiește certificatul de origine tip A, importatorii își asumă acum riscul de a fi trași la răspundere pentru orice informații incorecte furnizate de exportator cu privire la originea unui produs.

 

Această abordare ar trebui revizuită pentru a găsi un set mai echilibrat de norme privind sarcina probei a importatorului atunci când se adresează autorităților vamale din UE.

Marketingul ”artizanal” și etichetarea înșelătoare
Autor: Nora Marin  /   luni, 18 iunie 2018

La jumătatea lunii iunie a.c., Organizația Europeană a Consumatorilor (BEUC) a acuzat anumiți producători de produse alimentare că folosesc pe etichete în mod incorect termeni și cuvinte care fac trimitere la tradiție-tradițional. Concomitent, organizația europeană avertizează că, de multe ori, asistăm la adevărate campanii de...

CE a decis: Etichetarea de origine a lactatelor, doar voluntară!
Autor: Nora Marin  /   miercuri, 30 mai 2018

În ziua de 28 mai, Comisia Europeană a publicat un Ghid referitor la etichetarea de origine a produselor lactate, stipulând că aceasta nu poate fi decât voluntară. Ca reacție, European Dairy Association a emis următorul comunicat:   ”Noile linii directoare ale UE privind etichetarea de origine voluntară a produselor lactate...