Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

EuroCommerce protestează împotriva taxelor impuse de Slovacia, retail-ului străin

Autor: meatmilkjoi, 7 februarie, 2019

(Comunicat) EuroCommerce a depus două plângeri la Comisia Europeană, împotriva unei noi taxe impuse comercianților cu amănuntul (Legea nr. 595/2003). Taxa, care se aplică numai companiilor cu capital străin care activează în țară, le cere să plătească 2,5% din cifra lor netă, de afaceri, de la care guvernul slovac se așteaptă să ridice 87 de milioane de euro.

 

Protestele EuroCommerce se concentrează asupra opiniei clare potrivit căreia, impozitul este incompatibil cu legislația UE în două privințe: Prin scutirea practică a tuturor lanțurilor de comerț cu amănuntul deținute de slovaci, impozitul constituie un ajutor de stat ilegal, similar cu taxele cu amănuntul propuse anterior în Polonia și Ungaria și, ulterior, constatate ilegale de către Comisie. În al doilea rând, caracterul discriminatoriu al impozitului încalcă principiul clar al tratatului privind libertatea de stabilire.

 

Comentând situația, directorul general al EuroCommerce, Christian Verschueren, a declarat: „Companiile internaționale de comerț cu amănuntul au investit miliarde de euro, oferind consumatorilor slovaci supermarketuri competitive, cu o gamă largă de produse de calitate. Cu toate acestea, legislatorii slovaci au ales în mod conștient să se concentreze asupra comercianților cu amănuntul străini și să scutească, practic, toți concurenții slovaci, cu obiectivul clar de a descuraja investitorii străini. Această mișcare deliberată va înseamna, inevitabil, mai puțină posibilitate de alegere și prețuri mai mari, pentru consumatorii slovaci”.

 

Vershueren a adăugat: „Această lege face parte dintr-o tendință tot mai largă de protecționism și politici populiste, împotriva comercianților cu amănuntul, în special în Europa Centrală și de Est. Aceste state membre încearcă să controleze modul în care membrii noștri își desfășoară activitatea, să limiteze ceea ce vând și să perceapă amenzi disproporționate. Toate acestea vizează protejarea concurenților locali și excluderea companiilor străine. Aceste țări beneficiază foarte mult de pe piața unică, dar vor să nu o aplice atunci când le convine politic „.

 

Dezbaterea care a precedat noua lege fiscală a arătat foarte clar faptul că politicienii încercă în mod special să vizeze actorii străini. EuroCommerce a solicitat Comisiei să acționeze rapid, pentru a limita prejudiciile aduse consumatorilor și întreprinderilor și să deschidă o investigație aprofundată, între timp,  suspendând aplicarea legii în conformitate cu normele UE privind ajutoarele de stat.

 

Verschueren a mai informat: „Retailul este o afacere cu marjă redusă. Profitul comercianților cu amănuntul este de obicei mai mică de 3%. Un impozit de 2,5% asupra cifrei de afaceri șterge profiturile și îi forțează să treacă pe pierderi. Acest lucru va avea în mod inevitabil consecințe semnificative pentru investițiile viitoare în țară. „

În 2018, valoarea afacerilor marilor rețele de magazine din România a cumulat 15,37 md. euro
Autor: Maria Demetriad  /   miercuri, 9 ianuarie 2019

Marile rețele de comerț din România, care operează în principal în centrele comerciale, au menținut în anul 2018 o rată medie de creștere de 12% în 2018, similară cu cea din 2017, dar dublu față de avansul consumului, care a crescut cu 5,9% în primele zece luni ale anului, potrivit celei de-a doua ediții a Studiului  METRICS,...

Structura comportamentală a consumatorului român
Autor: Nora Marin  /   miercuri, 9 ianuarie 2019

Periodic, firmele specializate realizează cercetări sociologice și de piață, pentru a determina diferiți parametri, în funcție de care se stabilesc campaniile de comunicare și campaniile publicitare de care depind, în mare măsură vânzările. Însă, în cursul anului trecut, Golin &ISense Solution au realizat trei studii menite...