Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

EuroCommerce: Restrângerea drepturilor retail-lului va lovi în consumatori!

Autor: meatmilkjoi, 15 martie, 2018

(Comunicat) Directorul general al EuroCommerce, Christian Verschueren, a stabilit viziunea comercianților cu amănuntul și a comercianților cu amănuntul asupra lanțului de aprovizionare, în urma unei declarații a reprezentanților producătorilor, procesatorilor și marilor mărci globale.

 

„Suntem de acord cu obiectivul unui lanț de aprovizionare cu alimente echitabil, transparent și sustenabil, care să aducă beneficii tuturor actorilor, inclusiv consumatorilor. În cazul în care suntem diferiți de organizațiile care pretind că promovează acest lucru, este modul de realizare: pentru a beneficia agricultorii și IMM-urile, avem nevoie de măsuri structurale pentru a le face mai competitive și pentru a se adapta la schimbările rapide ale cererii consumatorilor.

 

Regulamentul UE care vizează excluderea anumitor practici comerciale nu va face nimic pentru agricultori sau furnizori. O astfel de reglementare va reduce concurența, consumatorul va plăti și mai mult pentru produsele alimentare, în beneficiul producătorilor mari, a căror marjă netă este mai mică decât cea a oricărei alte părți a lanțului de aprovizionare „.

 

Comercianții cu amănuntul și comercianții cu ridicata achiziționează cea mai mare parte a produselor pe care le vând din procesoarele de mari dimensiuni și negociază cu acestea pentru a obține cea mai bună ofertă pentru consumatori. Aceste companii se bucură de marje nete mari, de obicei de 15-30%, în timp ce comercianții cu amănuntul se luptă să obțină marje nete mai mari de 1-3%, în fața concurenței acerbe, pe care comerțul electronic s-a intensificat.

 

Comercianții cu amănuntul rămân dependenți de aceste companii pentru produsele ”must-have” pe care consumatorii se așteaptă să le găsească pe rafturi. Interferând în aceste negocieri, autoritatea de reglementare riscă să înlăture relația în beneficiul marilor producători. Comercianții cu amănuntul nu vor avea posibilitatea de a absorbi creșterile de prețuri care vor rezulta și consumatorii vor pune capăt facturii.

 

Există deja o mare cantitate de legislație și sisteme voluntare funcționale la nivel de stat membru și nu există dovezi clare cu privire la valoarea adăugată a intervenției UE. Aceasta va crea doar costuri și va forța legislația inutilă asupra țărilor în care lanțul de aprovizionare funcționează deja eficient în beneficiul tuturor. Aceasta va crea fragmentare dacă o va lăsa fiecărei țări să completeze reglementările UE cu cerințele proprii.

 

Comercianții cu amănuntul și comercianții cu ridicata depind de producătorii de produse alimentare și agricultorii mai mici pentru a oferi, de exemplu, produse de specialitate care să permită comercianților cu amănuntul să se diferențieze de concurenții lor. Ei au, prin urmare, un interes real pentru ca acești furnizori să fie prosperi și capabili să inoveze – și, desigur, să nu impună condiții care le provoacă pe acești producători probleme.

 

Verschueren a adăugat: „Știm că, la Strassbourg, Comisia nu urmărește să sporească profiturile marilor producători în detrimentul consumatorilor. În schimb, invităm Comisia să creeze o dezbatere mai amplă și un dialog cu toate părțile interesate cu privire la măsurile de dotare a agricultorilor și IMM-urilor cu ajutorul instrumentelor care să le ajute să răspundă schimbărilor de pe piață și să producă o varietate de produse alimentare pe care consumatorii doresc și sunt gata să le plătească pentru ele.”

EuroCommerce cere armonizarea completă a normelor de protecție a consumatorilor
Autor: meatmilk  /   vineri, 23 martie 2018

(Comunicat) Cu ocazia Zilei Mondiale a drepturilor consumatorilor, EuroCommerce solicită armonizarea normelor privind garanțiile și contractele pentru consumatori online și offline. Într-adevăr, UE are încă un drum lung de parcurs pentru a armoniza pe deplin normele privind protecția consumatorilor și pentru a le adapta la epocile...

Greenpeace cere scăderea producției de lapte și carne
Autor: Nora Marin  /   miercuri, 14 martie 2018

Ca și când n-ar avea altă treabă mai bună de făcut, Greenpeace a lansat la începutul săptămânii un manifest prin care cere scăderea activităților din fermele de lapte, diminuarea producției de lapte și scăderea consumului de lactate, zice-se, ”pentru o planetă mai sănătoasă”.   Ca răspuns la manifestul...