Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close

EuroCommerce: Restrângerea drepturilor retail-lului va lovi în consumatori!

Autor: meatmilkjoi, 15 martie, 2018

(Comunicat) Directorul general al EuroCommerce, Christian Verschueren, a stabilit viziunea comercianților cu amănuntul și a comercianților cu amănuntul asupra lanțului de aprovizionare, în urma unei declarații a reprezentanților producătorilor, procesatorilor și marilor mărci globale.

 

„Suntem de acord cu obiectivul unui lanț de aprovizionare cu alimente echitabil, transparent și sustenabil, care să aducă beneficii tuturor actorilor, inclusiv consumatorilor. În cazul în care suntem diferiți de organizațiile care pretind că promovează acest lucru, este modul de realizare: pentru a beneficia agricultorii și IMM-urile, avem nevoie de măsuri structurale pentru a le face mai competitive și pentru a se adapta la schimbările rapide ale cererii consumatorilor.

 

Regulamentul UE care vizează excluderea anumitor practici comerciale nu va face nimic pentru agricultori sau furnizori. O astfel de reglementare va reduce concurența, consumatorul va plăti și mai mult pentru produsele alimentare, în beneficiul producătorilor mari, a căror marjă netă este mai mică decât cea a oricărei alte părți a lanțului de aprovizionare „.

 

Comercianții cu amănuntul și comercianții cu ridicata achiziționează cea mai mare parte a produselor pe care le vând din procesoarele de mari dimensiuni și negociază cu acestea pentru a obține cea mai bună ofertă pentru consumatori. Aceste companii se bucură de marje nete mari, de obicei de 15-30%, în timp ce comercianții cu amănuntul se luptă să obțină marje nete mai mari de 1-3%, în fața concurenței acerbe, pe care comerțul electronic s-a intensificat.

 

Comercianții cu amănuntul rămân dependenți de aceste companii pentru produsele ”must-have” pe care consumatorii se așteaptă să le găsească pe rafturi. Interferând în aceste negocieri, autoritatea de reglementare riscă să înlăture relația în beneficiul marilor producători. Comercianții cu amănuntul nu vor avea posibilitatea de a absorbi creșterile de prețuri care vor rezulta și consumatorii vor pune capăt facturii.

 

Există deja o mare cantitate de legislație și sisteme voluntare funcționale la nivel de stat membru și nu există dovezi clare cu privire la valoarea adăugată a intervenției UE. Aceasta va crea doar costuri și va forța legislația inutilă asupra țărilor în care lanțul de aprovizionare funcționează deja eficient în beneficiul tuturor. Aceasta va crea fragmentare dacă o va lăsa fiecărei țări să completeze reglementările UE cu cerințele proprii.

 

Comercianții cu amănuntul și comercianții cu ridicata depind de producătorii de produse alimentare și agricultorii mai mici pentru a oferi, de exemplu, produse de specialitate care să permită comercianților cu amănuntul să se diferențieze de concurenții lor. Ei au, prin urmare, un interes real pentru ca acești furnizori să fie prosperi și capabili să inoveze – și, desigur, să nu impună condiții care le provoacă pe acești producători probleme.

 

Verschueren a adăugat: „Știm că, la Strassbourg, Comisia nu urmărește să sporească profiturile marilor producători în detrimentul consumatorilor. În schimb, invităm Comisia să creeze o dezbatere mai amplă și un dialog cu toate părțile interesate cu privire la măsurile de dotare a agricultorilor și IMM-urilor cu ajutorul instrumentelor care să le ajute să răspundă schimbărilor de pe piață și să producă o varietate de produse alimentare pe care consumatorii doresc și sunt gata să le plătească pentru ele.”

Trasabilitatea cărnii, pusă sub lupă la Anuga 2019
Autor: Ilie Stoian  /   joi, 29 august 2019

În acest an, târgul Anuga va pune accentul pe trasabilitatea produselor. Organizatorii săi au explicat cum consumatorii pun un preț ridicat asupra regionalității și trasabilității produselor și abordează temele bunăstării și protecției animalelor.   Într-un comunicat transmis redacției Meat.Milk, organizatorii Anuga...

”New Deal for Consumer ”și noile principii de informare în on-line a consumatorilor
Autor: Maria Demetriad  /   vineri, 26 iulie 2019

Recent, comunitatea europeană de afaceri și comerț reunită sub sigla Eurocommerce, și-a prezentat în mod voluntar un nou instrument de informare destinat consumatorilor care fac achiziții on-line.   Scopul inițiativei este acela de a ajuta companiile să găsească modalități mai bune de prezentare a informațiilor către...