Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close

Eurocommerce: Transparența și viteza sunt vitale în privința siguranței alimentare

Autor: meatmilkjoi, 7 martie, 2019

(Comunicat) Vorbind după încheierea negocierilor privind Regulamentul transparenței și sustenabilității în cadrul procesului de evaluare a riscurilor în CE, directorul general al EuroCommerce, Christian Verschueren, a declarat:

 

„Retailerii și angrosiștii din Europa sprijină activitatea Autorității Europene pentru Siguranța Alimentară (EFSA) în rolul ei de voce europeană independentă pentru siguranța alimentară. Asigurarea faptului că alimentele pe care le vindem este în siguranță și menținerea încrederii consumatorilor este esențială pentru afacerea noastră. EFSA oferă o referință științifică vitală pentru noi în eforturile noastre concertate de prevenire a introducerii pe piață a produselor alimentare nesigure și a dăunerii consumatorilor „.

 

Transparența adăugată pe care acest regulament o va oferi este un pas binevenit în sprijinirea încrederii consumatorilor în produsele alimentare pe care le cumpără. De asemenea, recunoaște necesitatea unei comunicări mai bune cu privire la risc, ceea ce este foarte important pentru menținerea încrederii consumatorilor și îmbunătățirea percepției riscurilor.

 

Crizele alimentare din trecut, cum ar fi cele cu fipronil și ouă în 2017, au arătat deficiențe grave în ceea ce privește cât de rapid a fost comunicat riscul și modul în care răspunsurile au fost coordonate între autoritățile naționale și cele ale UE și cu părțile interesate cheie din lanțul de aprovizionare. Acordul de astăzi trebuie să ducă la mesaje clare și coordonate atunci când apar probleme.

 

Verschueren a adăugat: „În aceste momente, atunci când declarațiile neîntemeiate sau alarmiste privind mass-media sociale pot provoca îngrijorarea și confuzia din partea consumatorilor, este foarte important ca toți să putem răspunde rapid cu informații clare și exacte.

 

Toate părțile lanțului de aprovizionare, în special comercianții cu amănuntul care se află în prima linie în relația cu consumatorii, trebuie să fie ținute în buclă. EFSA a pilotat cu succes o îmbunătățire a transparenței de câțiva ani, iar Comisia trebuie să se asigure că aceasta este extinsă pe deplin la procesul de luare a deciziilor. Părțile interesate, în special întreprinderile din sectorul alimentar, ar trebui să fie în măsură să furnizeze opinii informate cu privire la cel mai bun mod de a dezvolta și implementa noi reguli. „

Comportamentul consumatorului român în 2019
Autor: Nora Marin  /   joi, 9 mai 2019

Schimbarea climatului economic, din vara lui 2018 și până acum, a determinat și schimbarea comportamentului consumatorului român. La aceasta au contrinuit și alți factori care conturează un alt profil, cu totul surprinzător, într-un timp atât de scurt. Însă, modificarea este absolut de înțeles, dacă parcurgem ultimele analize...

Studiu: Ce înțeleg românii printr-o alimentație sănătoasă?
Autor: meatmilk  /   miercuri, 24 aprilie 2019

Femeile sub 30 de ani reprezintă categoria cea mai interesată de un stil de viață sănătos   Zahărul și produsele care conțin grăsimi saturate și colesterol sunt considerate a fi alimentele cele mai dăunătoare sănătății   Doar 1 din 5 persoane interesate de un stil de viață sănătos folosește...