Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Eveniment: focus on agriculture, inceputul unei noi ere pentru agribusinessul romanesc

Autor: marți, 5 februarie, 2013

(Comunicat) Cea de-a doua editie a forumului Focus on Agriculture si-a intampinat oaspetii joi, 15 noiembrie 2012. Experti ai domeniului agribusiness au venit pentru a impartasi auditoriului retetele de succes care de-a lungul timpului i-au ajutat sa puna bazele unor afaceri de succes, cu cifre mari de afaceri si apreciate la nivel international.

Intr-un context politic instabil, intr-o tara in care agricultura nu a reprezentat o prioritate sau un domeniu de maxim interes, pasionatii si vizionarii acestui domeniu au reusit sa puna bazele viitorului, sa demonstreze ca se poate si ca agricultura este o parte esentiala a economiei, un stalp de sustinere a societatii. Mai mult chiar, putem vorbi despre agribusiness, termen adus in atentia auditoriului de catre doamna Dana Bucur (owner Agriland2000) , organizator si moderator a primei parti a evenimentului, care a avut ca si sfera de interes principal cultura si productia de cereale.

A fost adus in atentia publicului faptul ca agricultura a devenit un business de sine statator, un domeniu de investitii al viitorului. Agribusiness inseamna agricultura de maine, unde oamenii se folosesc de cunostintele de ieri si de azi pentru performante de marca si deschiderea catre noi perspective.

Pentru a investi intr-o maniera inteligenta in agricultura, trebuie sa-ti alegi tipul de ramura din acest domeniu care se preteaza cel mai bine nevoilor tale, stilului de viata si conditiilor de pe piata. Inseamna sa te raportezi la limitele de azi, dar si la cele de maine si sa iei in considerare perspectivele Romaniei in contextul facilitatilor oferite de Uniunea Europeana, tinanad insa cont de aspectele culturale locale.

Invitati precum George Stanson (business manager Case IH& Steyr
Balkans) sau Victor Emanuel Ciuperca (director AMB Holding) au povestit cum se poate ridica de la zero o afacere de succes, care sunt etapele, care sunt piedicile si provocarile. Cu totii au fost de acord ca esentiala este construirea unei baze solide, a unei fundatii care sa reziste in timp fluctuatiilor de orice natura. Pentru a reusi aceasta, au sfatuit fermierii sa se documenteze studiind exemple atat din Romania, dar si din tari europene a caror agricultura reprezinta un model, sa foloseasca materiale si produse de cea mai buna calitate, acestea reprezentand o investitie in viitorul afacerii si nu in ultimul rand, poate cel mai important, sa se raporteze la standardele Uniunii Europene de calitate si de lucru, pentru a eficientiza procesul de productie si pentru a avea o afacere recunoscuta la nivel international.

Sfaturile tehnice au fost completate de catre experti din domeniul financiar.Atat domnul Dan Petre (responsabil animare comerciala BRD), cat si doamna Ileana Bratu (director FGCR IFN SA) au oferit consiliere cu privire la tipurile de credite existente ce pot fi accesate de catre fermierii si producatorii mici si mijlocii, etapele necesare obtinerii lor si bineinteles modalitati de garantare a acestora cu ajutorul unor parti terte.

De asemenea in ajutorul auditoriului, doamna Irina Dimitriu (asociat senior NNDKP) a impartasit din expertiza dumneaei cu privire la dificultatile legale ca apar la tranzactionarea de terenuri agricole si a atentionat asupra necesitatii unei asistente legale calificate si a verificarii istoricului proprietatilor.

In cea de-a doua parte a evenimentului focusata pe zootehnie si produse animale, organizata si moderata de domnul Dorin Cojocaru (director APRIL), s-a propus un dialog deschis intre invitatii dumnealui si public, cu intrebari specifice si raspunsuri ale specialistilor. Invitatii Mitru Crisan(director Diami Lactate) si Neculai Apostol (director Kosarom) au aratat care este cheia succesului pentru un producator roman, cum au inceput o afacere ce a rezistat testului timpului si chiar mai mult, ce a devenit un brand recunoscut si apreciat la targuri si manifestari internationale.Domnul Johannes Becker (presedinte Becker Consult) a prezentat o paralela intre Romania si Austria,mentionand o parte din solutiile ce au ajutat la resuscitarea agriculturii din tara natala si modul in care producatorii din Austria au reusit sa-si construiasca businessuri durabile si mai ales profitabile.

Una dintre concluziile forumului, cu care au fost de acord atat invitatii cat si publicul, a fost ca pentru a creste sansele producatorilor si agricultorilor de a reusi in acest domeniu este nevoie ca acestia sa devina un tot unitar, sa-si uneasca fortele si eforturile lor sa se indrepte intr-o directie comuna. Pentru a pune bazele unei piramide stabile a viitorului, o fundatie ferma, cladita pe profesionalism, seriozitate, implicare si inovatie este o necesitate imperioasa. Atat investitorii, cat si autoritatile doresc sa auda o voce comuna. Agribusinessul este domeniul viitorului in Romania, si tara noastra are un potential enorm sa devina un partener de nadejde in context international, spun analistii.

In sprijinul actorilor acestei piete in continua dezvoltare vor fi organizate in viitor conferinte si forumuri, ce vor avea ca scop principal informarea populatiei, prezentarea de oportunitati si retete de succes, astfel incat drumul spre succes sa fie unul rectiliniu si continuu.

Organizatorii tin sa multumeasca atat invitatilor, cat si publicului pentru participarea la acest eveniment.De asemenea, se aduc multumiri speciale reprezentantilor Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii, domnii Cornel Stefan si Vasile Dreve care au luat parte la eveniment, facand din acesta o platforma integrata de specialisti ai agribusinessului ce vin in intampinarea fermierilor si producatorilor cu sfaturi si exemple de succes.

GfK: Creștere pentru bunurile de larg consum, dar pe baza inflației, nu a volumelor!
Autor: meatmilk  /   joi, 22 februarie 2018

(Comunicat) Piața FMCG a înregistrat în 2017 o creștere semnificativă de 7% pentru bunurile de folosință curentă cumpărate pentru consumul casnic.   În spatele aceste evoluții pozitive a pieței a stat majorarea prețurilor ca urmare a inflației și nu creșterea volumelor cumpărate, așa cum s-a întâmplat în 2016. Cu...

Negro investește masiv în publicitate
Autor: Ilie Stoian  /   joi, 22 februarie 2018

Negro, o companie care în anii trecuți s-a remarcat din punct de vedere al promovării prin spot-uri publicitare, prin economia evidentă în producția propriu-zisă a imaginilor, a demarat un program de investiții care, măcar după numele pe care le-a atras, se dovedește a fi cât se poate de consistent.   Din punct de vedere al...

Evenient: Focus on agriculture, inceputul unei noi ere pentru agribusinessul romanesc

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 ianuarie, 2013

(Comunicat) Cea de-a doua editie a forumului Focus on Agriculture si-a intampinat oaspetii joi, 15 noiembrie 2012. Experti ai domeniului agribusiness au venit pentru a impartasi auditoriului retetele de succes care de-a lungul timpului i-au ajutat sa puna bazele unor afaceri de succes, cu cifre mari de afaceri si apreciate la nivel international.

Intr-un context politic instabil, intr-o tara in care agricultura nu a reprezentat o prioritate sau un domeniu de maxim interes, pasionatii si vizionarii acestui domeniu au reusit sa puna bazele viitorului, sa demonstreze ca se poate si ca agricultura este o parte esentiala a economiei, un stalp de sustinere a societatii. Mai mult chiar, putem vorbi despre agribusiness, termen adus in atentia auditoriului de catre doamna Dana Bucur (owner Agriland2000) , organizator si moderator a primei parti a evenimentului, care a avut ca si sfera de interes principal cultura si productia de cereale. A fost adus in atentia publicului faptul ca agricultura a devenit un business de sine statator, un domeniu de investitii al viitorului. Agribusiness inseamna agricultura de maine, unde oamenii se folosesc de cunostintele de ieri si de azi pentru performante de marca si deschiderea catre noi perspective.

Pentru a investi intr-o maniera inteligenta in agricultura, trebuie sa-ti alegi tipul de ramura din acest domeniu care se preteaza cel mai bine nevoilor tale, stilului de viata si conditiilor de pe piata. Inseamna sa te raportezi la limitele de azi, dar si la cele de maine si sa iei in considerare perspectivele Romaniei in contextul facilitatilor oferite de Uniunea Europeana, tinanad insa cont de aspectele culturale locale.

Invitati precum George Stanson (business manager Case IH& Steyr
Balkans) sau Victor Emanuel Ciuperca (director AMB Holding) au povestit cum se poate ridica de la zero o afacere de succes, care sunt etapele, care sunt piedicile si provocarile. Cu totii au fost de acord ca esentiala este construirea unei baze solide, a unei fundatii care sa reziste in timp fluctuatiilor de orice natura. Pentru a reusi aceasta, au sfatuit fermierii sa se documenteze studiind exemple atat din Romania, dar si din tari europene a caror agricultura reprezinta un model, sa foloseasca materiale si produse de cea mai buna calitate, acestea reprezentand o investitie in viitorul afacerii si nu in ultimul rand, poate cel mai important, sa se raporteze la standardele Uniunii Europene de calitate si de lucru, pentru a eficientiza procesul de productie si pentru a avea o afacere recunoscuta la nivel international.

Sfaturile tehnice au fost completate de catre experti din domeniul financiar.Atat domnul Dan Petre (responsabil animare comerciala BRD), cat si doamna Ileana Bratu (director FGCR IFN SA) au oferit consiliere cu privire la tipurile de credite existente ce pot fi accesate de catre fermierii si producatorii mici si mijlocii, etapele necesare obtinerii lor si bineinteles modalitati de garantare a acestora cu ajutorul unor parti terte.

De asemenea in ajutorul auditoriului, doamna Irina Dimitriu (asociat senior NNDKP) a impartasit din expertiza dumneaei cu privire la dificultatile legale ca apar la tranzactionarea de terenuri agricole si a atentionat asupra necesitatii unei asistente legale calificate si a verificarii istoricului proprietatilor.

In cea de-a doua parte a evenimentului focusata pe zootehnie si produse animale, organizata si moderata de domnul Dorin Cojocaru (director APRIL), s-a propus un dialog deschis intre invitatii dumnealui si public, cu intrebari specifice si raspunsuri ale specialistilor. Invitatii Mitru Crisan(director Diami Lactate) si Neculai Apostol (director Kosarom) au aratat care este cheia succesului pentru un producator roman, cum au inceput o afacere ce a rezistat testului timpului si chiar mai mult, ce a devenit un brand recunoscut si apreciat la targuri si manifestari internationale.Domnul Johannes Becker (presedinte Becker Consult) a prezentat o paralela intre Romania si Austria,mentionand o parte din solutiile ce au ajutat la resuscitarea agriculturii din tara natala si modul in care producatorii din Austria au reusit sa-si construiasca businessuri durabile si mai ales profitabile.

Una dintre concluziile forumului, cu care au fost de acord atat invitatii cat si publicul, a fost ca pentru a creste sansele producatorilor si agricultorilor de a reusi in acest domeniu este nevoie ca acestia sa devina un tot unitar, sa-si uneasca fortele si eforturile lor sa se indrepte intr-o directie comuna. Pentru a pune bazele unei piramide stabile a viitorului, o fundatie ferma, cladita pe profesionalism, seriozitate, implicare si inovatie este o necesitate imperioasa. Atat investitorii, cat si autoritatile doresc sa auda o voce comuna. Agribusinessul este domeniul viitorului in Romania, si tara noastra are un potential enorm sa devina un partener de nadejde in context international, spun analistii.

In sprijinul actorilor acestei piete in continua dezvoltare vor fi organizate in viitor conferinte si forumuri, ce vor avea ca scop principal informarea populatiei, prezentarea de oportunitati si retete de succes, astfel incat drumul spre succes sa fie unul rectiliniu si continuu.

Organizatorii tin sa multumeasca atat invitatilor, cat si publicului pentru participarea la acest eveniment.De asemenea, se aduc multumiri speciale reprezentantilor Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii, domnii Cornel Stefan si Vasile Dreve care au luat parte la eveniment, facand din acesta o platforma integrata de specialisti ai agribusinessului ce vin in intampinarea fermierilor si producatorilor cu sfaturi si exemple de succes.

În 2017, Agricola Bacău a avut o cifră de afaceri de 401,3 milioane de lei
Autor: meatmilk  /   vineri, 23 februarie 2018

(Comunicat) Vânzările de carne de pasăre ale companiei AGRICOLA Bacău au totalizat în volum, în 2017, 42.110 tone, cu 2% mai mult față de anul precedent (41.265 tone) și cu 6,2% în valoare, în condițiile unei ușoare creșteri a prețului mediu. Cifra de afaceri înregistrată de Agricola Internaţional SA Bacău în 2017 este de...

Noi soluții pentru deserturile lactate ”low fat”
Autor: Cristina Gavrilut  /   vineri, 23 februarie 2018

Întotdeauna, indiferent de categoria de consumatori la care ne referim, deserturile din lapte au fost un răsfăț. Însă, cu precădere pentru milenieni, dar și pentru celelalte grupe de amatori de astfel de delicii, grija pentru sănătate și dorința de a consuma un aliment care să le aducă beneficii a crescut de la an la an. De aici, și...

Parlamentul European a schimbat Normele privind comerțul on-line și off-line!
Autor: Nora Marin  /   vineri, 23 februarie 2018

Comisia pentru Piața internă și Protecția Consumatorilor a Parlamentului European (IMCO), a votat în adta de 22 februarie cu privire la ”Armonizarea normelor privind garanțiile și contractele de consum pentru vânzarea online și offline a bunurilor”.   Textul IMCO reflectă un compromis politic și armonizează durata...

GfK: Creștere pentru bunurile de larg consum, dar pe baza inflației, nu a volumelor!
Autor: meatmilk  /   joi, 22 februarie 2018

(Comunicat) Piața FMCG a înregistrat în 2017 o creștere semnificativă de 7% pentru bunurile de folosință curentă cumpărate pentru consumul casnic.   În spatele aceste evoluții pozitive a pieței a stat majorarea prețurilor ca urmare a inflației și nu creșterea volumelor cumpărate, așa cum s-a întâmplat în 2016. Cu...

Negro investește masiv în publicitate
Autor: Ilie Stoian  /   joi, 22 februarie 2018

Negro, o companie care în anii trecuți s-a remarcat din punct de vedere al promovării prin spot-uri publicitare, prin economia evidentă în producția propriu-zisă a imaginilor, a demarat un program de investiții care, măcar după numele pe care le-a atras, se dovedește a fi cât se poate de consistent.   Din punct de vedere al...