Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Exporturile de animale vii s-au dublat

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 ianuarie, 2013

(Agerpres) Valoarea exporturilor de animale vii (bovine, ovine/caprine, porcine si pasari) din Romania s-a ridicat la 116,44 milioane de euro, in perioada 1 ianuarie – 31 iulie 2011, in crestere cu aproape 40 de procente fata de aceeasi perioada a anului trecut si de doua ori mai mare decat cea a importurilor de animale vii din aceste specii, potrivit datelor furnizate de Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale (MADR).

Animalele vii din specia bovina au fost exportate atat in tarile comunitare, cat si in cele extracomunitare, intr-o cantitate de 26.511 tone, in valoare de 55,998 milioane euro, in timp ce exporturile de oi si capre au fost de 22.776 tone, totalizand 57,692 milioane de euro.

De asemenea, animale din specia porcina au fost exportate intr-o cantitate de 45,13 tone, in valoare de 110.155 euro, dar numai in tarile terte, pentru ca Romania are deocamdata interdictie pe piata comunitara in privinta exporturilor din cauza pestei porcine clasice.

Din categoria pasarilor vii (rate, gaini, gaste si bibilici) au mers la export 1.411 tone, valorand 2,238 milioane euro. Potrivit datelor MADR, importurile de animale vii (bovine, ovine/caprine, porcine si pasari) au fost de 50,356 milioane de euro, in cazul bovinelor acestea totalizand 2.252 tone (6,08 milioane euro), iar cele de ovine/caprine – 118,5 tone (217.341 euro).

In privinta porcilor vii, importurile au totalizat la sapte luni 27,131 milioane de euro, suma care a adus pe piata romaneasca peste 14.143 tone de porci vii.

GfK: Piața produselor de larg consum a crescut cu 13 %
Autor: meatmilk  /   joi, 24 mai 2018

(Comunicat) În primul trimestru al anului 2018, piața bunurilor de larg consum pentru acasă din România a înregistrat o creștere în valoare de 13% față de aceeași perioadă a anului trecut. Spre deosebire de perioadele anterioare, volumele cumpărate au reintrat pe o curbă ascendentă (+7.4%). Familiile au mers mai des la cumpărături...

Studiu Cargill: Consumatorii asociază bunăstarea animalelor cu siguranța alimentară
Autor: Nora Marin  /   joi, 24 mai 2018

Cercetările efectuate de Cargill în cadrul studiului "Feed 4 Thought" au constatat că 94% dintre consumatorii europeni cred că proteina este crescută și manipulată cu măsuri adecvate de siguranță alimentară.   Un total de 1.000 de participanți din întreaga Uniune Europeană au fost chestionați în aprilie, pentru a examina...