Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Exporturile de produse agroalimentare depăşesc 4,65 miliarde de euro

Autor: Meat MIlkjoi, 27 februarie, 2014

(Agerpres) România a înregistrat un excedent de 301,1 milioane euro în comerţul cu produse agroalimentare, în primele 11 luni ale anului trecut, faţă de un deficit de 650 de milioane de euro în aceeaşi perioadă din 2012, iar anul 2013 se va încheia în mod sigur pe plus în ceea ce priveşte balanţa comercială din sector, a declarat secretarul de stat în Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Daniel Botănoiu, într-un interviu acordat AGERPRES.

În mod sigur vom fi pe plus la finele anului 2013, dar, deocamdată, datele la 11 luni arată un excedent de 301,1 milioane euro, faţă de 182 milioane de euro în octombrie 2013 şi comparativ cu un deficit de 650,2 milioane de euro în primele 11 din 2012. Mi-e greu să spun acum exact cum s-a încheiat anul 2013, dar sigur că se va menţine o balanţă pozitivă în comerţul cu produse agroalimentare’, a precizat Botănoiu.

România a intrat pentru prima dată, după aproape 20 de ani, pe excedent în comerţul cu produse agroalimentare, înregistrând un plus de peste 3 milioane de euro după primele nouă luni ale anului trecut, tendinţa menţinându-se şi ulterior, cu 182 de milioane de euro la finele lunii octombrie 2013.

Din datele prezentate de oficialul MADR reiese că în perioada 1 ianuarie – 30 noiembrie 2013, România a exportat produse agroalimentare în valoare totală de 4,658 miliarde de euro, cu 1,043 miliarde de euro mai mult decât în perioada corespunzătoare din 2012, ceea ce reprezintă un plus de 28,9%, în timp ce importurile, cifrate la 4,357 miliarde de euro, au crescut doar cu 2,2% faţă de valoarea înregistrată în aceeaşi perioadă din 2012.

Raportat la perioada similară din anul precedent, exporturile de produse agroalimentare în ţări terţe au crescut cu 75,4%, iar livrările intra-comunitare cu 8,6%.

Pe primele locuri în topul produselor exportate, după ponderea valorică, s-au situat grâul, porumbul, seminţele de floarea-soarelui şi ţigările, care au contribuit cumulativ la obţinerea a 53,5% din încasări. Comparativ cu aceeaşi perioadă din 2012, venituri suplimentare s-au obţinut la majoritatea grupelor de produse agroalimentare exportate şi în principal la grâu (plus 425,3 milioane euro), seminţe de floarea-soarelui (plus 169 milioane de euro), seminţe de rapiţă (plus 147,9 milioane de euro euro), porumb (plus 81,1 milioane euro şi orz (plus 70,7 milioane euro).

Pe de altă parte, carnea de porc, zahărul, şroturile de soia, produsele de brutărie-patiserie şi preparatele alimentare au fost principalele produse importate de România în perioada 1 ianuarie – 30 noiembrie 2013. Comparativ cu perioada similară din 2012, importurile s-au majorat la produsele de brutărie-patiserie, la citrice, boabe de soia, brânzeturi şi ciocolată, dar au scăzut la porumb (mai puţin cu 71,6 milioane de euro), zahăr (-58,2 milioane euro), ulei de floarea-soarelui (-46,7 milioane euro) şi tutun brut (-16,2 milioane euro).

 

Uniunea Europeană a fost principalul partener în comerţul agricol al României şi în 2013. În perioada ianuarie-noiembrie, livrările de produse agroalimentare către această destinaţie au avut o pondere de 58,7%, iar achiziţiile intra-comunitare au deţinut o pondere de 80,9%.

Carnea de porc, primul loc în Top-ul importurilor
Autor: Maria Demetriad  /   luni, 19 ianuarie 2015

Carnea de porc a ocupat primul loc în Top-ul importurilor de produse agroalimentare, în primele 10 luni ale anului 2014 Carnea de porc a ocupat primul loc în topul importurilor de produse agroalimentare în perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2014 cu o cantitate de 129.000 de tone, în creştere cu 7 procente faţă de aceeaşi perioadă din...

Cris Tim va investi 5 mil. de euro în dezvoltarea producției ready-meal
Autor: Maria Demetriad  /   vineri, 16 ianuarie 2015

Cris Tim va investi 5 milioane de euro în dezvoltarea producției ready-meal, segment care a crescut cu 30% anul trecut, a declarat Radu Timiş, preşedintele grupului. Totodată, activitatea companiei se va extinde și în zona vinificației, investind alte 2,5 milioane de euro în ”Crama Butic”. "În acest an investim aproximativ 3...