Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Exporturile ue de carne de vita au crescut cu 178%

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 ianuarie, 2013

Potrivit agroinfo.ro, vanzarile masive catre Rusia si Turcia, in 2010, au transformat Uniunea Europeana intr-un exportator net de carne de vita proaspata si congelata, pentru prima data dupa aproape un deceniu.

Potrivit datelor publicate recent de Consiliul Dezvoltarii Agricole si Horticole, exporturile de carne de vita din spatiul comunitar au inregistrat anul trecut o crestere de 178 la suta, pana la valoarea de 215 mii tone, in timp ce importurile au atins cota de 203 mii tone, in scadere cu 10 procente fata de 2009. Mai mult de jumatate din produsele exportate au fost in stare proaspata si refrigerata.

Turcia si Rusia au fost principalele piete de desfacere, cele doua tari absorbind 64 la suta din totalul exporturilor UE de carne de vita. In cazul Turciei, explicatia este una cat se poate de fireasca, autoritatile de la Ankara aplicand o reducere semnificativa a taxelor de import.

Vanzarile inregistrate in acest sector au readus Uniunea Europeana in postura de exportator net de produse agricole, pentru prima data din 2006. Astfel, anul trecut au fost tranzactionate bunuri in valoare totala de 91 miliarde euro, cu numai un miliard mai putin decat a obtinut Statele Unite, cel mai mare exportator de produse agricole din lume.

UE ramane insa de departe cel mai mare importator de bunuri agricole, cu o valoare de 85 miliarde in 2010, mai mult cu 9% fata de anul precedent.

Cea mai mare crestere a exporturilor a fost inregistrata anul trecut de Rusia, unde vanzarile au crescut cu aproape o treime, in timp ce China a devenit al treilea mare importator de produse agricole din lume, cu o crestere de 47 la suta.

Soluții FrieslandCampina Kievit, pentru produse ready meal-clean label
Autor: Maria Demetriad  /   joi, 15 noiembrie 2018

Compania olandeză FrieslandCampina Kievit, producător mondial de ingrediente alimentare și băuturi, a realizat recent un studiu privind  tendințele și evoluțiile de pe piața produselor ready meal, indulgence și clean label, cu țintă directă asupra savorii.   Utilizând propria analiză a conversațiilor online, precum și...

Metro AG Metro-Nom a deschis un birou IT la Cluj-Napoca
Autor: Nora Marin  /   joi, 15 noiembrie 2018

Metro AG Metro-Nom și-a deschis cel de-al treilea birou IT românesc în Cluj-Napoca, denumit și Silicon Valley al Balcanilor, după cum informează publicația European Supermarket Magazine.   Compania mai are încă două unități IT care operează local, mai precis, în București și Brașov. Divizia IT a firmei, Metro-Nom este...