Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Expunerea la lumină reduce 50 % din substanțele nutritive ale laptelui

Autor: Nora Marinjoi, 15 noiembrie, 2018

Studii recente arată că laptele expus la lumină timp de 16 ore pierde mai mult de jumătate din cantitatea de vitamina A, conținută inițial, dacă nu este ambalată cu o protecție corespunzătoare la lumină.

 

Pentru a contracara acest efect negativ, compania de servicii și certificare Noluma a dezvoltat un instrument de măsurare pentru a ajuta la detectare. În ultimii doi ani, cercetarea efectelor expunerii la lumină asupra alimentelor și băuturilor ambalate a crescut. Studiile au descoperit că,  atunci când este neprotejat, laptele expus la lumină se poate deteriora în doar patru ore.

 

În general, laptele are o durată de valabilitate de 20 de zile și este obișnuit ca deteriorarea să fie rezultatul supraexpunerii la lumină. Însă, majoritatea consumatorilor nu sunt conștienți de faptul că un ambalaj fără protecție afectează produsul.

 

Noluma este o companie de servicii și certificare care a dezvoltat o tehnologie brevetată pentru a măsura capacitatea de protecție a ambalajelor, ceea ce a dus la creșterea prospețimii, menținerea gustului, conservarea nutrienților și chiar dublarea duratei de valabilitate a laptelui și a altor produse lactate.

 

Compania lucrează cu producători din întreaga lume, pentru a determina cel mai bun plan de ambalare pentru produsele lor. Div Chopra, președinte și CEO al Noluma, a vorbit cu DairyReporter despre tehnologia sa, numită „Ochelari de soare pentru lapte”.

 

El a declarat că este bine cunoscut, în cadrul echipelor de cercetare, că orice fel de lumină va afecta grav conținutul nutrițional, gustul și prospețimea unui produs din lapte, de-a lungul timpului. Dar acum problema începe încet să devină cunoscută în mainstream.

 

Ca urmare, Noluma a efectuat mai multe studii globale asupra consumatorilor, iar Chopra a spus că doar 25% dintre femeile din Statele Unite și 23 % dintre cele din Uniunea Europeană au fost conștiente de efectele cauzate de expunerea la lumină. Dar el este încrezător că educația va influențaz comportamentul consumatorilor: „Odată ce începem să educăm consumatorii despre acest pericol și oferim o metodologie cantitativă rapidă, pentru a modifica specificațiile pentru ambalaje, cred că acest lucru va aduce beneficii consumatorilor”, a spus el.

 

Un lucru pe care Noluma speră să distrugă mitul potrivit căruia orice ambalaj opac oferă o protecție adecvată la lumină, compania firmând că simpla opacitate nu este o măsură fiabilă. „Ceea ce lipsește în industria de astăzi este un instrument rapid de măsurare și o lipsă de standarde industriale, astfel încât producătorii să poată să își proiecteze rapid pachetul”, a adăugat Chopra.

 

Materialul cel mai utilizat și mai fiabil pentru o protecție optimă a luminii este plasticul PET, deși containerele pot varia în funcție de tipul de produs. „Noi masuram, evaluam, certificam si ghidam un design al ambalajelor, pentru a oferi cele mai inalte niveluri de protectie la lumină, astfel incat produsele să își mențină prospetimea si nutritia de inalta calitate pe care consumatorii le asteapta”, a spus Chopra.

PopPack, noul sistem de sigilare/desigilare a ambalajelor de brânzeturi
Autor: Maria Demetriad  /   vineri, 1 martie 2019

Nevoia de confort este unul dintre cei mai mari factori care au condus la multe inovații din ultimele decenii. Tendințele actuale implică confortul psihologic asupra aspectelor de mediu, precum și ușurința deschiderii. Ușor de deschis este o condiție, deoarece consumatorii doresc accesul fără probleme la produs. Brânzeturile sunt...

Cinci idei pentru un ambalaj isteț
Autor: Nora Marin  /   joi, 31 ianuarie 2019

Astăzi, marketingul se află în mijlocul unei transformări dramatice, caracterizată prin digitizarea mass-media. Digitalizarea include comerțul electronic, publicitatea online, publicitatea mobilă și interactivitatea comunicărilor, care atrag atenția. De aceea, domeniul Shopper Marketing (Marketingul clienților), devine din ce în ce mai...