Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

FAO: Mai mult lapte, comerț internațional în creștere

Autor: meatmilkjoi, 30 august, 2018

Potrivit unui comunicat primit de redacția Meat.Milk, producția mondială de lapte în 2018 se estimează că va crește, beneficiind de randamentele așteptate mai mari și numărul de efective de lapte stabile, susținute de vremea favorabilă și marjele de producție îmbunătățite.

 

Acest lucru este în conformitate cu Perspectiva alimentară din iulie, publicată de FAO. De asemenea, FAO estimează că afacerile globale cu produse lactate vor crește în acest an, susținute de creșterea volumului tuturor mărfurilor lactate principale.

 

Producția globală de lapte se preconizează că va crește până la 829 milioane de tone în 2018 – în creștere cu 16,7 milioane de tone, sau de 2,1%, începând din 2017, înregistrând cea mai rapidă creștere din 2014.

 

Prețurile laptelui au revenit

 

Cresterea disponibilitatilor de export, in special in emisfera nordica, a inregistrat o scădere a prețurilor la produsele lactate internaționale, în ultimul trimestru al anului 2017, ceea ce a dus la scaderea indicelui pretului la lactate FAO (2002-2004 = 100). De atunci, au revenit, în creștere cu 18,5% în perioada ianuarie-iunie, toate produsele lactate majore, în special a untului și a brânzeturilor, ale căror prețuri au crescut, fiind susținute de provizii limitate și cereri interne și de import susținute.

 

Producția de lapte crește

 

Reflectând o extindere generală a producției în majoritatea țărilor producătoare, în special India, UE, Statele Unite și China, se estimează că producția mondială de lapte va crește până la 829 milioane de tone în 2018, cu 16,7 milioane de tone (2,1%), înregistrând cea mai rapidă creștere din 2014.

 

Cu excepția secetelor din unele părți ale Americii de Sud și Africii, vremea a fost favorabilă în majoritatea regiunilor, beneficiind de o creștere a pășunilor. Mai mult, cu prețuri mai mari la fermă și/sau costuri mai mici pentru hrană, marjele producătorului s-au îmbunătățit în majoritatea regiunilor producătoare de lapte.

 

Se așteaptă ca acești factori să ducă la creșterea producției de lapte pe vacă și la creșterea numărului de efective de lapte, stabilizându-se astfel producția mondială de lapte în acest an. Strategiile bazate pe politici, cum ar fi Strategia națională privind ingredientele din Canada și consolidările agricole derulate în China și Federația Rusă, contribuie, de asemenea, la expansiunea globală.

 

Comerțul cu lactate, în ascendență

 

Comerțul internațional cu produse lactate va crește cu 2,5% în 2018, la 73,5 milioane de tone, alimentat în mare măsură de creșterea importurilor din China, Algeria, Mexic și Vietnam, ceea ce ar compensa scăderea anticipată a Federației Ruse, Braziliei, UE și Statele Unite.

 

O parte substanțială a volumului mai mare de importuri reflectă cererea puternică din partea populației de la mijloc la cele cu venituri mai mari, determinată de creșterea veniturilor pe cap de locuitor și de schimbarea stilului de viață și a obiceiurilor alimentare.

 

Se estimează că UE, Statele Unite, Noua Zeelandă, Australia, Argentina și Canada vor reprezenta cea mai mare parte a creșterii exporturilor mondiale. Este de așteptat ca comerțul să se extindă asupra tuturor produselor lactate majore, în special ale SMP și WMP, ale căror exporturi se preconizează să crească cu 3,8%, respectiv cu 3,4%, mai repede decât cele anticipate de 2,3% pentru unt și 1,8% .

Nielsen: Atenție, percepția consumatorilor despre private label e favorabilă!
Autor: Nora Marin  /   miercuri, 10 ianuarie 2018

Percepțiile despre brandurile cu etichetă privată sunt favorabile în întreaga lume, însă cotele de valoare nu sunt distribuite corespunzător, relevă una dintre ultimele cercetări realizate de Nielsen. Cum e și firesc, succesul etichetei private este cel mai puternic în cazul categoriilor de bunuri de larg consum, în comerțul cu...

USDA: România, poarta de intrare a alimentelor americane în UE
Autor: Maria Demetriad  /   miercuri, 25 octombrie 2017

Așa cum v-am obișnuit, vă prezentăm extrase din rapoarte ale misiunilor diplomatice străine în România, cu relevanță pentru domeniul industriei alimentare autohtone. De această dată, vă prezentăm o sinteză a Ambasadei Statelor Unite la București, despre piața de retail alimentar. Informațiile parvenite la redacția revistei...