Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

În fine, etichetarea produselor din carne se schimbă

Autor: Meat MIlkluni, 10 februarie, 2014

(Mediafax) Etichetele tuturor tipurilor de carne şi produse din carne vor prezenta informaţii referitoare la provenienţa animalului, modul de creştere şi sacrificare a acestuia, potrivit unei rezoluţii adoptate de Parlamentul European. Până în prezent, doar în cazul cărnii de vită era obligatorie etichetarea privind originea animalului.

PE înţelege în acest fel să trimită decizia statelor membre, chemate să se pronunţe cu privire la o astfel de etichetare pentru a calma îngrijorările provocate de fraudele multiple. „Consumatorii vor să ştie exact ce se află în farfuriile lor. Până în prezent, doar carnea de vită beneficia de o etichetare ce indică provenienţa animalului. Noi cerem ca toate tipurile de carne – pasăre, porc, oaie, capră – să facă obiectul unei informări mai detaliate, prin etichetarea locului de naştere, de creştere şi de sacrificare a animalului, ceea ce Comisia nu propune astăzi“, a susţinut eurodeputata ecologistă franceză Michčle Rivasi, citată de Mediafax.

În acest caz, Comisia Europeană propunea reguli minimaliste, respectiv doar cu menţiunea locului de sacrificare şi uneori a locului de creştere, ceea ce este catalogat ca fiind „inacceptabil“ pentru deputaţii europeni. Etichetarea originii cărnii de vită a fost impusă în UE în 2002, după boala vacii nebune care a decimat numeroase bovine în Marea Britanie, însă în ultima perioadă s-au intensificat scandalurile de fraudă privind cărnurile din produsele semipreparate, în special în Franţa.

Carnea de porc, primul loc în Top-ul importurilor
Autor: Maria Demetriad  /   luni, 19 ianuarie 2015

Carnea de porc a ocupat primul loc în Top-ul importurilor de produse agroalimentare, în primele 10 luni ale anului 2014 Carnea de porc a ocupat primul loc în topul importurilor de produse agroalimentare în perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2014 cu o cantitate de 129.000 de tone, în creştere cu 7 procente faţă de aceeaşi perioadă din...

Cris Tim va investi 5 mil. de euro în dezvoltarea producției ready-meal
Autor: Maria Demetriad  /   vineri, 16 ianuarie 2015

Cris Tim va investi 5 milioane de euro în dezvoltarea producției ready-meal, segment care a crescut cu 30% anul trecut, a declarat Radu Timiş, preşedintele grupului. Totodată, activitatea companiei se va extinde și în zona vinificației, investind alte 2,5 milioane de euro în ”Crama Butic”. "În acest an investim aproximativ 3...