Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Fmi si banca mondiala prevad o crestere a preturilor la alimente

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 ianuarie, 2013

(Agerpres) Fondul Monetar International si Banca Mondiala considera ca exista putine semnale care sa indice o criza similara cu cea din 2007/2008, insa Institutiile financiare internationale sfatuiesc tarile sa se pregateasca pentru posibilitatea cresterii preturilor la alimente in lunile urmatoare.

Cea mai grava seceta din ultimii 50 de ani in SUA si tarile din jurul Marii Negre a dus la cresterea preturilor la porumb, grau si soia boabe. Deocamdata insa pretul la orez, un produs alimentar de baza in Asia si unele parti din Africa, nu a fost afectat.

Nu spunem ca ne asteptam la o criza majora la acest punct, a declarat directorul departamentului pentru agricultura si dezvoltare rurala de la Banca Mondiala, Juergen Voegele.

Lumea are suficiente produse alimentare, insa desigur nu putem prognoza cum va evolua vremea si, daca ceva extraordinar se va intampla, am putea sa ne confruntam, din nou, cu o situatie dificila, a explicat Juergen Voegele. Recomandarea noastra este ca tarile sa se pregateasca din timp. Atata timp cat stocurile alimentare sunt la un nivel scazut, volatilitatea preturilor nu va disparea usor, a avertizat acesta.

Directorul departamentului de cercertare de la FMI, Thomas Helbling, a descris actuala crestere a preturilor la cereale ca o problema clasica de oferta. Daca situatia actuala este o problema clasica de oferta, preturile vor creste, insa daca urmatoarea recolta va fi una apropiata de normal, preturile vor scadea, a declarat Thomas Helbling.

GfK: Creștere pentru bunurile de larg consum, dar pe baza inflației, nu a volumelor!
Autor: meatmilk  /   joi, 22 februarie 2018

(Comunicat) Piața FMCG a înregistrat în 2017 o creștere semnificativă de 7% pentru bunurile de folosință curentă cumpărate pentru consumul casnic.   În spatele aceste evoluții pozitive a pieței a stat majorarea prețurilor ca urmare a inflației și nu creșterea volumelor cumpărate, așa cum s-a întâmplat în 2016. Cu...

Negro investește masiv în publicitate
Autor: Ilie Stoian  /   joi, 22 februarie 2018

Negro, o companie care în anii trecuți s-a remarcat din punct de vedere al promovării prin spot-uri publicitare, prin economia evidentă în producția propriu-zisă a imaginilor, a demarat un program de investiții care, măcar după numele pe care le-a atras, se dovedește a fi cât se poate de consistent.   Din punct de vedere al...

Fmi si banca mondiala prevad o crestere a preturilor la alimente

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 ianuarie, 2013

(Agerpres) Fondul Monetar International si Banca Mondiala considera ca exista putine semnale care sa indice o criza similara cu aceea din 2007/2008, insa Institutiile financiare internationale sfatuiesc tarile sa se pregateasca pentru posibilitatea cresterii preturilor la alimente in lunile urmatoare. Cea mai grava seceta din ultimii 50 de ani in SUA si tarile din jurul Marii Negre a dus la cresterea preturilor la porumb, grau si soia boabe. Deocamdata insa pretul la orez, un produs alimentar de baza in Asia si unele parti din Africa, nu a fost afectat.

Nu spunem ca ne asteptam la o criza majora la acest punct, a declarat directorul departamentului pentru agricultura si dezvoltare rurala de la Banca Mondiala, Juergen Voegele. Lumea are suficiente produse alimentare, insa desigur nu putem prognoza cum va evolua vremea si, daca ceva extraordinar se va intampla, am putea sa ne confruntam, din nou, cu o situatie dificila, a explicat Juergen Voegele. Recomandarea noastra este ca tarile sa se pregateasca din timp. Atata timp cat stocurile alimentare sunt la un nivel scazut, volatilitatea preturilor nu va disparea usor, a avertizat acesta.

Directorul departamentului de cercetare de la FMI, Thomas Helbling, a descris actuala crestere a preturilor la cereale ca o problema clasica de oferta. Daca situatia actuala este o problema clasica de oferta, preturile vor creste, insa daca urmatoarea recolta va fi una apropiata de normal, preturile vor scadea, a declarat Thomas Helbling.

În 2017, Agricola Bacău a avut o cifră de afaceri de 401,3 milioane de lei
Autor: meatmilk  /   vineri, 23 februarie 2018

(Comunicat) Vânzările de carne de pasăre ale companiei AGRICOLA Bacău au totalizat în volum, în 2017, 42.110 tone, cu 2% mai mult față de anul precedent (41.265 tone) și cu 6,2% în valoare, în condițiile unei ușoare creșteri a prețului mediu. Cifra de afaceri înregistrată de Agricola Internaţional SA Bacău în 2017 este de...

Noi soluții pentru deserturile lactate ”low fat”
Autor: Cristina Gavrilut  /   vineri, 23 februarie 2018

Întotdeauna, indiferent de categoria de consumatori la care ne referim, deserturile din lapte au fost un răsfăț. Însă, cu precădere pentru milenieni, dar și pentru celelalte grupe de amatori de astfel de delicii, grija pentru sănătate și dorința de a consuma un aliment care să le aducă beneficii a crescut de la an la an. De aici, și...

Parlamentul European a schimbat Normele privind comerțul on-line și off-line!
Autor: Nora Marin  /   vineri, 23 februarie 2018

Comisia pentru Piața internă și Protecția Consumatorilor a Parlamentului European (IMCO), a votat în adta de 22 februarie cu privire la ”Armonizarea normelor privind garanțiile și contractele de consum pentru vânzarea online și offline a bunurilor”.   Textul IMCO reflectă un compromis politic și armonizează durata...

GfK: Creștere pentru bunurile de larg consum, dar pe baza inflației, nu a volumelor!
Autor: meatmilk  /   joi, 22 februarie 2018

(Comunicat) Piața FMCG a înregistrat în 2017 o creștere semnificativă de 7% pentru bunurile de folosință curentă cumpărate pentru consumul casnic.   În spatele aceste evoluții pozitive a pieței a stat majorarea prețurilor ca urmare a inflației și nu creșterea volumelor cumpărate, așa cum s-a întâmplat în 2016. Cu...

Negro investește masiv în publicitate
Autor: Ilie Stoian  /   joi, 22 februarie 2018

Negro, o companie care în anii trecuți s-a remarcat din punct de vedere al promovării prin spot-uri publicitare, prin economia evidentă în producția propriu-zisă a imaginilor, a demarat un program de investiții care, măcar după numele pe care le-a atras, se dovedește a fi cât se poate de consistent.   Din punct de vedere al...