Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Fonduri pentru promovare la export!

Autor: Ilie Stoianjoi, 9 mai, 2013

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) informează cu privire la aprobarea de către Comisia Europeană, în data de 25.04.2013, a 22 de programe destinate să promoveze produsele agricole în Uniunea Europeană şi în ţările terţe.

Programele, care în majoritate au o durată de trei ani, beneficiază de un buget total de 71,94 de milioane euro, la care UE contribuie cu 35,97 de milioane euro. Programele selectate acoperă carnea, laptele şi produsele lactate, fructele şi legumele proaspete şi prelucrate, produsele ecologice, ouăle, vinurile şi băuturile spirtoase, produsele horticole, precum şi produsele de calitate înregistrate şi protejate ca DOP (denumiri de origine protejate), IGP (indicaţii geografice protejate) şi STG (specialităţi tradiţionale garantate).  Din cele 22 programe aprobate, 16 vizează piaţa internă, iar 6 vizează ţările terţe. Două dintre programele selectate au fost propuse de mai multe state membre. Ţările terţe / regiunile vizate sunt: Rusia, China, America de Nord, Asia de Sud-Est, Norvegia, Elveţia, Ucraina, India şi Coreea de Sud.

În cadrul programelor aprobate se găseşte şi programul propus de SC Sonimpex Topoloveni SRL (România), în comun cu un consorţiu de producători de produse DOP / IGP din Grecia.

Programul multiţări (RO-EL) are o durată de 3 ani, un buget total de  4.180.110  euro, din care partea aferentă României reprezintă 981.613 Euro.

Ţările vizate de program sunt : Elveţia, Norvegia, Federaţia Rusă.

Lista completă a programelor şi a bugetelor aprobate este disponibilă la adresa electronică: http://ec.europa.eu/agriculture/promotion/campaigns/index_en.htm

Informaţii relevante referitoare la politica UE în domeniul calităţii produselor agricole pot fi accesate la adresa electronică: http://ec.europa.eu/agriculture/quality/index_en.htm (Biroul de Presă al APIA)

Carnea de porc, primul loc în Top-ul importurilor
Autor: Maria Demetriad  /   luni, 19 ianuarie 2015

Carnea de porc a ocupat primul loc în Top-ul importurilor de produse agroalimentare, în primele 10 luni ale anului 2014 Carnea de porc a ocupat primul loc în topul importurilor de produse agroalimentare în perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2014 cu o cantitate de 129.000 de tone, în creştere cu 7 procente faţă de aceeaşi perioadă din...

Cris Tim va investi 5 mil. de euro în dezvoltarea producției ready-meal
Autor: Maria Demetriad  /   vineri, 16 ianuarie 2015

Cris Tim va investi 5 milioane de euro în dezvoltarea producției ready-meal, segment care a crescut cu 30% anul trecut, a declarat Radu Timiş, preşedintele grupului. Totodată, activitatea companiei se va extinde și în zona vinificației, investind alte 2,5 milioane de euro în ”Crama Butic”. "În acest an investim aproximativ 3...

Fonduri pentru promovare la export!

Autor: joi, 9 mai, 2013

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) informează cu privire la aprobarea de către Comisia Europeană, în data de 25.04.2013, a 22 de programe destinate să promoveze produsele agricole în Uniunea Europeană şi în ţările terţe.

Programele, care în majoritate au o durată de trei ani, beneficiază de un buget total de 71,94 de milioane euro, la care UE contribuie cu 35,97 de milioane euro. Programele selectate acoperă laptele şi produsele lactate, carnea, fructele şi legumele proaspete şi prelucrate, produsele ecologice, ouăle, vinurile şi băuturile spirtoase, produsele horticole, precum şi produsele de calitate înregistrate şi protejate ca DOP (denumiri de origine protejate), IGP (indicaţii geografice protejate) şi STG (specialităţi tradiţionale garantate).  Din cele 22 programe aprobate, 16 vizează piaţa internă, iar 6 vizează ţările terţe. Două dintre programele selectate au fost propuse de mai multe state membre. Ţările terţe / regiunile vizate sunt: Rusia, China, America de Nord, Asia de Sud-Est, Norvegia, Elveţia, Ucraina, India şi Coreea de Sud.

În cadrul programelor aprobate se găseşte şi programul propus de SC Sonimpex Topoloveni SRL (România), în comun cu un consorţiu de producători de produse DOP / IGP din Grecia.

Programul multiţări (RO-EL) are o durată de 3 ani, un buget total de  4.180.110  euro, din care partea aferentă României reprezintă 981.613 Euro.

Lista completă a programelor şi a bugetelor aprobate este disponibilă la adresa electronică: http://ec.europa.eu/agriculture/promotion/campaigns/index_en.htm

Informaţii relevante referitoare la politica UE în domeniul calităţii produselor agricole pot fi accesate la adresa electronică: http://ec.europa.eu/agriculture/quality/index_en.htm (Biroul de Presă al APIA)

Transavia controlează integral lanțul de producție
Autor: Meat MIlk  /   joi, 22 ianuarie 2015

Transavia controlează integral lanțul de producție, ca urmare a investițiilor făcute în ultima perioadă, fapt care contribuie la menținerea companiei în poziția de lider al aviculturii românești. Primul pas a fost efectuat în anul 2011, când Transavia a înființat Divizia vegetală, devenind prima companie producătoare de carne din...

Khaled El Solh, Caroli Foods: Dorim o creștere de peste 10 %
Autor: Maria Demetriad  /   miercuri, 21 ianuarie 2015

”Dorim o creștere de peste 10 %, a declarat domnul Khaled El Solh, CEO al companiei Caroli Foods, într-un interviu acordat publicației Magazinul Progresiv, după ce, pentu anul trecut, a fost raportată o creştere de 20% a profitabilităţii, iar cifra de afaceri a depăşit pragul de 80 milioane euro în 2014. Referindu-se la evoluția...

Consumul mediu anual de pește din România este de 4-5 kg
Autor: Maria Demetriad  /   miercuri, 21 ianuarie 2015

Consumul mediu anual de pește din România este de 4-5 kg, de opt ori mai mic decât, de exemplu, în Spania sau Franța. Din totalul consumului, doar 13% din peştele de pe piaţă este pescuit în apele româneşti sau crescut în fermele piscicole din ţara noastră. În condițiile în care 87 % din pește este importat, ajung în magazine...

Carnea de porc, primul loc în Top-ul importurilor
Autor: Maria Demetriad  /   luni, 19 ianuarie 2015

Carnea de porc a ocupat primul loc în Top-ul importurilor de produse agroalimentare, în primele 10 luni ale anului 2014 Carnea de porc a ocupat primul loc în topul importurilor de produse agroalimentare în perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2014 cu o cantitate de 129.000 de tone, în creştere cu 7 procente faţă de aceeaşi perioadă din...

Cris Tim va investi 5 mil. de euro în dezvoltarea producției ready-meal
Autor: Maria Demetriad  /   vineri, 16 ianuarie 2015

Cris Tim va investi 5 milioane de euro în dezvoltarea producției ready-meal, segment care a crescut cu 30% anul trecut, a declarat Radu Timiş, preşedintele grupului. Totodată, activitatea companiei se va extinde și în zona vinificației, investind alte 2,5 milioane de euro în ”Crama Butic”. "În acest an investim aproximativ 3...