Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Fsia: preturile alimentelor cresc la cel putin o luna dupa scumpirea euro

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 ianuarie, 2013

Presedintele Federatiei Sindicale din Industria Alimentara (FSIA), Dragos Frumosu, a declarat ca preturile la alimente vor creste dupa cel putin o luna de depreciere continua a leului, deoarece unii producatori si comercianti vor majora preturile cand vor ajunge la „profit zero”, relateaza Mediafax.ro.

Oficialul spune ca este fireasca majoarea preturilor in functie de deprecierea monedei nationale, in conditiile in care Romania importa 70 la suta carne, 80 la suta legume si fructe, 30 la suta lapte pentru procesare, 330.000 de tone de zahar brut din care se obtine zahar rafinat, ingrediente pentru industria carnii, bauturilor racoritoare, dulciurilor, conserve de legume si fructe.

Liderul sindical sustine ca Romania produce fructe si legume maximum trei luni pe an si importa lapte pentru ca cel autohton nu indeplineste criteriile europene. In luna decembrie, deprecierea monedei nationale s-a resimtit in preturi mai ales pe segmentul serviciilor, unde au avut loc scumpiri in medie cu 1,3%. Preturile produselor alimentare au urcat, de asemenea, cu 0,52%, dar produsele nealimentare s-au ieftinit cu 0,47%.

Moneda nationala a incheiat anul 2008 la un curs de referinta de 3,9852 lei/euro, in scadere cu 10,38% fata de prima cotatie valabila anul trecut, cand un euro valora 3,6102 lei.

GfK: Creștere pentru bunurile de larg consum, dar pe baza inflației, nu a volumelor!
Autor: meatmilk  /   joi, 22 februarie 2018

(Comunicat) Piața FMCG a înregistrat în 2017 o creștere semnificativă de 7% pentru bunurile de folosință curentă cumpărate pentru consumul casnic.   În spatele aceste evoluții pozitive a pieței a stat majorarea prețurilor ca urmare a inflației și nu creșterea volumelor cumpărate, așa cum s-a întâmplat în 2016. Cu...

Negro investește masiv în publicitate
Autor: Ilie Stoian  /   joi, 22 februarie 2018

Negro, o companie care în anii trecuți s-a remarcat din punct de vedere al promovării prin spot-uri publicitare, prin economia evidentă în producția propriu-zisă a imaginilor, a demarat un program de investiții care, măcar după numele pe care le-a atras, se dovedește a fi cât se poate de consistent.   Din punct de vedere al...