Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close

GfK: În S1, piața de FMGC a crescut cu 8,4 %

Autor: meatmilkvineri, 31 august, 2018

Piața bunurilor de larg consum a înregistrat în prima jumătate a acestui an un avânt de 8,4% în comparație cu perioada similară din 2017. Creșterea vine în egală măsură din inflație (+4%, dublu față de prima jumătate a anului trecut, conform Eurostat), cât și din intensificarea volumelor cumpărate.

 

Alimentele (inclusiv cele proaspete) au avut o evoluție în linie cu media pieței (de aproximativ 9%), în timp ce segmentul de băuturi a crescut, însă într-un ritm mai redus (+6%).

 

Produsele de îngrijire personală au fost cumpărate mai des și au înregistrat cea mai importantă creștere în prima jumătate a anului (+14%, în valoare). Și produsele pentru îngrijirea locuinței au înregistrat o creștere de două cifre (+10%), influențate de coșuri mai mari achiziționate la un act de cumpărare.

 

Comerțul modern a câștigat în continuare teren în fața celui tradițional. În prima jumătate a anului, românii au lăsat în aceste tipuri de formate mai mult de 60% dintre cheltuielile lor pentru bunuri de larg consum. Dintre acestea, cele mai dinamice din perspectiva creșterii cotei de piață au fost supermarketurile, urmate de magazinele de tip discount și de cele de proximitate. Hipermarketurile rămân în continuare cel mai important canal din perspectiva cotei de piață, dar sunt afectate de evoluția pozitivă a celorlalte tipuri de formate de retail.

INSSE: Cifra de afaceri în comerţul cu ridicata în luna ianuarie 2019
Autor: meatmilk  /   vineri, 22 martie 2019

(Comunicat) În luna ianuarie 2019, cifra de afaceri din comerţul cu ridicata (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a scăzut în termeni nominali faţă de luna precedentă atât ca serie brută cu 20,9% cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 1,0%....

INSSE: Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul în ianuarie 2019
Autor: meatmilk  /   luni, 11 martie 2019

(Comunicat) În luna ianuarie 2019, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a scăzut faţă de luna precedentă ca serie brută cu 22,9% , iar ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate a crescut cu 1,9%.   Faţă de luna...