Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close

GfK: Lumea digitală și modificarea intenției de achiziție la români

Autor: meatmilkjoi, 11 iulie, 2019

(Comunicat) Studiul GfK FutureBuy 2018 realizat în 35 de țări a analizat modul în care digitalul a schimbat atitudinile și comportamentele oamenilor față de cumpărături online și offline, pe categorii de produse și pe categorii de vârste/ generații.

 

Căutarea de produse și servicii, de informații suplimentare despre ele, consultarea review-urilor postate de alți utilizatori și compararea prețurilor sunt comportamentele de cumpărare pe internet cel mai des întâlnite.

 

Obiceiurile cu cel mai rapid ritm de creștere în 2018 față de anul anterior în România sunt cumpărăturile de pe dispozitive mobile în timp ce se uită la televizor, folosirea acelorași dispozitive pentru a plăti în magazine și realizarea de achiziții la click pe reclame online.

 

Rolul Internetului în procesul de cumpărare

 

Peste jumătate dintre utilizatorii de internet din mediul urban folosesc Internetul mai des în 2018 versus 2017 pentru a găsi produsele pe care și le doresc sau pentru a afla detalii despre acestea. Este important pentru ei să consulte recenziile din partea altor utilizatori ai produsului care îi interesează și recenziile experților.

 

De asemenea, este foarte important pentru ei să poată compara prețurile pe site-urile specializate sau pe site-urile de discount, precum și să aibă acces la demonstrații despre cum funcționează produsele. De acești factori țin seama shopperii mai cu seamă în cazul produselor electro-IT, a altor bunuri de folosință îndelungată sau îmbrăcăminte.

 

Compararea prețurilor din diferite magazine este o practică tot mai frecventă pentru 44% dintre cei chestionați, România situându-se peste nivelul global la acest capitol, fapt care arată atenția sporită pentru găsirea celui mai bun raport calitate-preț pentru produsele de care suntem interesați.

 

41% dintre respondenți au folosit mai des față de anul trecut motoarele de căutare ca ajutor la cumpărături, iar 3 din 10 au apelat la liste de cumpărături, în scădere cu 2 procente față de anul anterior. Telefonul mobil a devenit cel mai important instrument de shopping pentru mai bine de jumătate dintre românii din mediul urban utilizatori de internet.

 

Co-crearea poate crește loialitatea

 

Peste 7 din 10 consumatori afirmă că pentru ei este important ca prețul unui produs să fie același, fie că îl cumpără din mediul online sau din magazine.

 

Loialitatea față de produse sau magazine este din ce în ce mai greu de păstrat. 54% dintre respondenți sunt de acord cu afirmația că retailerii, advertiserii și brandurile le influențează mai puțin ca oricând decizia de cumpărare.

 

De asemenea, tot 54% dintre aceștia spun că ar fi mai loiali unui brand sau retailer care le oferă posibilitatea să personalizeze, să dea sugestii sau să ajute la conceperea produselor sau a serviciilor pe care le cumpără.

 

53% spun că apreciază când site-urile le fac recomandări pe baza intereselor lor, arătate în vizitele anterioare. Acest procent este în scădere cu 3 puncte față de 2017.

 

Despre studiul GfK FutureBuy 2018

 

Studiul GfK FutureBuy oferă o radiografie completă a așteptărilor cumpărătorilor români din mediul urban, utilizatori de internet și a modului în care mărcile pot construi relații puternice cu ei pe tot parcursul procesului de cumpărare în mediul online și offline.

 

Studiul a fost derulat în România pe un eșantion de 1000 de respondenți utilizatori de Internet din mediul urban, cu vârsta de minim 18 ani.

Bringo își extinde aria de livrare în 23 de orașe
Autor: meatmilk  /   miercuri, 24 iulie 2019

(Comunicat) Din această lună, Bringo a devenit aplicația de cumpărături personalizate cu cea mai mare arie de acoperire din România, fiind disponibilă în 23 de orașe și în zonele limitrofe.   Pentru a doua oară în acest an,Bringo și-a extins aria de livrare, ca urmare a reacțiilor pozitive și a solicitărilor primite de...

Advertising Forecast 2021: Digitalul va depăși 50 % din piața mondială de publicitate
Autor: meatmilk  /   joi, 18 iulie 2019

(Comunicat) În 2021, publicitatea în mediul digital va reprezenta 52% din totalul cheltuielilor de publicitate la nivel mondial, înregistrând o creștere semnificativă față de procentul de 47% estimat în 2019, arată studiul agenției de media Zenith, Advertising Expenditure Forecast.   Social media va avea o importanță...