Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Golin & iSense Solutions: Cum influențează ”milenienii” piața din România?

Autor: meatmilkjoi, 11 octombrie, 2018

(Comunicat) Millenienii sunt mai independenți în ceea ce privește deciziile de cumpărare, dar își depășesc bugetele lunare. Baby Boomers și reprezentanții Generației Z economisesc cel mai mult, în timp ce cei din Generația X au cele mai mari venituri, dar și împrumută cele mai mari sume de bani. Acestea sunt doar câteva diferențe dintre cumpărătorii din ziua de azi.

 

Pentru a afla modul în care se raportează la bani generațiile curente din România și cum își gestionează acestea bugetele, Golin (agenția de PR din Lowe Group), a realizat un nou studiu sub umbrela Bold by Lowe Group, alături de compania de research iSense Solutions.

 

„Într-o piață în care există simultan patru generații active de consumatori, este absolut necesar să înțelegem ce îi apropie și ce îi diferențiază, ce cheltuieli sunt importante pentru ei și unde își consumă aceștia bugetele.  Așa că am aruncat un ochi pe lista de cumpărături și în portofelul fiecărei generații. Ca în cazul tuturor studiilor Bold by Lowe Group, am obținut insight-uri extrem de valoroase pentru a construi campanii de comunicare relevante, creative și eficiente, care să pornească de la consumator, de la nevoile lui și tendințele de consum, și să aibă impact și rezultate în business-ul companiilor și brandurilor”, a declarat Irina Roncea, Deputy Managing Director, Golin.

 

Studiul a vizat utilizatorii de internet din mediul urban clasificați în 4 generații distincte: Baby Boomers (55-65 ani), cu un buget mediu personal pe lună de 2.407 lei Generația X (39-54 ani) – cu un buget de 2.759 lei, Millenienii (24-38 ani) – 2.305 lei și Generația Z (18-23 ani) – 914 lei.

 

„Dincolo de alocarea diferită a resurselor pentru cumpărături, ne-am orientat atenția și asupra sumelor cheltuite de fiecare generație pentru activități ce țin de timp liber și de dezvoltarea personală. Este încurajator să aflăm că tinerii sunt din ce în ce mai preocupați de acest aspect, aproape jumătate dintre cei din Generația Z și Millennials consideră importante aceste cheltuieli versus 41% dintre cei din Generația X și doar o treime dintre Baby Boomers”, a adaugat Traian Nastase, Managing Partner, iSense Solutions.

 

Cele mai importante cheltuieli ale românilor sunt legate de alimentație și de locuință, existând doar diferențe ușoare între generații. Astfel, cheltuielile cu alimentația sunt considerate foarte importante de către 83% dintre reprezentanții Generației X, 81% dintre Millennials, 81% din Generația Z și 79% dintre Baby Boomers. Iar cheltuielile cu locuința sunt importante pentru 80% dintre Millennials și Generația Z, 76% din Generația X și 72% dintre Baby Boomers.

 

În schimb, apar diferențe mai mari în cazul altor categorii de produse și servicii. Spre exemplu, tinerii din Generația Z și Millennials acordă o importanță mai mare cumpărăturilor de îmbrăcăminte, încălțăminte și produse de îngrijire personală față de celelalte generații (64% vs. 54% dintre Baby Boomers și 53% din Gen X).

 

Cheltuielile pentru creșterea copiilor sunt mult mai importante în cazul Generației X (62% vs. 48% Millenienii și Gen Z, 35% Baby Boomers). De asemenea, activitățile de relaxare sau dezvoltare personală sunt mai importante pentru Millennials și Gen Z (46%) decât pentru Gen X (41%) sau Baby Boomers (35%). Tot tinerii sunt cei care acordă o mai mare importanță donațiilor și acțiunilor de caritate (22% Millennials și Gen Z vs. 17% Gen X și 16% Baby Boomers).

 

În fiecare lună, cei mai mulți bani se duc pe mâncare (753 lei) și pe cheltuielile legate de locuință (680 lei), categorii care fac parte din cheltuielile lunare ale tuturor românilor. Cei care au credite sau datorii alocă pentru acestea un buget mediu lunar de 734 lei. De asemenea, un părinte cheltuiește, în medie, 398 lei lunar pentru creșterea copilului.

 

Portofelul românilor se golește și pentru îmbrăcăminte / încălțăminte și îngrijire personală (285 lei, luând în considerare doar consumatorii care cheltuiesc bani lunar pentru această categorie de produse și servicii), economii / asigurări facultative (239 lei), transport personal / public (203 lei), investiții (161 lei), relaxare și dezvoltare personală(158 lei), animale de companie (112 lei) și donații / caritate (44 lei).

 

Potrivit studiului, cei mai economi sunt Baby Boomers, 54% dintre aceștia reușind să pună deoparte bani lunar, față de 49% din Gen Z, 45% dintre Millennials și 43% din Gen X. Totuși, luând în considerare sumele de bani economisite, Gen X conduce cu 459 lei / lună în comparație cu Baby Boomers (409 lei / lună), Millennials (350 lei / lună) și Gen Z (312 lei / lună).

 

La polul opus, Millenienii se încadrează cu cea mai mare dificultate în bugetul lunar, 28% dintre ei recunoscând că îl depășesc, față de 21% din Gen Z, 20% din Gen X și 19% dintre Baby Boomers. Generația X este pe primul loc nu doar la cele mai mari sume economisite, ci și la cele mai mari sume împrumutate. Astfel, reprezentanții Generației X care nu se încadrează în bugetul lunar îl depășesc, în medie, cu 457 lei / lună, față de Millennials – 419 lei / lună, Gen Z – 364 lei / lună, Baby Boomers – 305 lei / lună.

 

Studiul a fost realizat de compania iSense Solutions, în exclusivitate pentru Golin, și a inclus un eșantion de 500 de respondenți, utilizatori de internet din mediul urban, cu vârsta 18-65 de ani. Datele au fost culese online prin intermediul Panelului ResearchRomania.ro, în luna aprilie 2018 și sunt reprezentative la nivel urban. Rezultatele studiului au un grad de eroare de +/- 4,38%, la un nivel de încredere de 95%.

 

ESM: Kaufland România a lansat primul card de loialitate
Autor: Mircea Demeter  /   luni, 18 februarie 2019

Publicația de circulație europeană European Supermarket Magazine anunță că retailerul Kaufland România a lansat primul program de loialitate, care va recompensa clienții fideli cu reduceri substanțiale, puncte de loialitate și alte beneficii.   În viitor, distribuitorul intenționează să introducă promoții personalizate...

Rețeaua Penny Market a încheiat anul 2018 cu 236 de magazine
Autor: meatmilk  /   luni, 7 ianuarie 2019

(Comunicat) Planul ambițios de expansiune al REWE România a continuat și în luna decembrie cu deschiderea a opt magazine Penny Market în șapte județe din România și în capitală. Rețeaua a ajuns astfel la 236 de magazine operaționale în România.   Toate cele 236 de magazine Penny Market, construite sau remodelate în...