Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Horsgate: România pierde contracte pe bandă rulantă

Autor: Ilie Stoianmarți, 26 februarie, 2013

Scandalul Horsegate a adus prejudicii uriaşe României, şi beneficii la fel de mari Franţei. Pare de neînţeles dacă luăm în considerare că de fapt în toată această poveste românii au fost cei curaţi iar francezii cei prinşi cu iapa “vopsită”. Dar aşa este, după cum informează Agrointel.

 

La nivelul industriei cărnii din România nu a fost făcută nici acum – la aproape două săptămâni de la izbucnirea scandalului – o cuantificare a pierderilor imediate şi cu atât mai puţin o evaluare a celor pe termen lung. Nu avem nicio cifră, măcar aproximaivă – privind număr de contracte, cantităţi sau sume. Singurele lucruri pe care le ştim, rezultate din întrebările puse de ziarişi patronilor de abatoare, este că deja au fost pierdute nişte contracte privind atât livrări de carne de cal cât şi carne de vită, şi că probabil nivelul comenzilor la export venite din zona euro va scădea. Aceasta este singura analiză de impact privind efectele scandalului Horsegate disponibilă la nivelul industriei cărnii din România.

 

Francezii şi-au făcut deja primele cuantificări şi evaluari. Şi doar din primele cifre şi tendinţe identificate rezultă că scandalul Horsegate a avut asupra industriei lor de carne un impact pozitiv – vânzările de carne de vită ale măcelăriilor au crescut, marii producători de alimente semi-preparate au anunţat deja că vor cumpăra carne de vită doar din Franţa iar lanţurile de retail că vor solicita brandurilor pe care le găzduiesc pe raft să menţioneze pe ambalaj originea “Made in France” a cărnii de vită.

Vânzările de carne de vită ale măcelăriilor din Franţa au crescut cu 10% de la începutul scadalului Horsegate, potrivit datelor deţinute de Fédération Nationale Bovine, patronatul crescătorilor din această ţară.

Aceşti măcelari tradiţionali, ale căror magazine se găsesc la aproape orice colţ de stradă în oraşele franceze au fost cei mai buni “Pi-aRi” ai industriei cărnii din Franţa în timpul acestei crize. “Sînt cei care pun în valoare carnea, sînt cei mai buni purtători de cuvânt pe care îi aveam” a remarcat astfel Pierre Chevalier, preşedintele FNB, intervievat de Le Figaro.

Această creştere de 10% a vânzărilor măcelăriilor se transpune imediat într-o creştere echivalentă a comezilor către abatoarele şi mai departe către fermele franceze.

Potrivit calculelor ITC bazate pe statisticile UNCTAD, în 2011 Franţa a importat 223 984 de tone de carne de vită proaspătă şi congelată – cel mai mult din Olanda (64 572 de tone), Germania (47 168 de tone) şi Irlanda (30 035 de tone) – România regăsindu-se între primele douăzeci de partnere cu 169 tone; pe de altă parte România a exportat, 3 223 de tone – cel mai mult în Italia (736 tone), Olanda (688 tone) şi Austria (226 one) – Franţa regăsindu-se între primele cinci partnere. (Mai multe, pe www.agrointel.ro)

Carnea de porc, primul loc în Top-ul importurilor
Autor: Maria Demetriad  /   luni, 19 ianuarie 2015

Carnea de porc a ocupat primul loc în Top-ul importurilor de produse agroalimentare, în primele 10 luni ale anului 2014 Carnea de porc a ocupat primul loc în topul importurilor de produse agroalimentare în perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2014 cu o cantitate de 129.000 de tone, în creştere cu 7 procente faţă de aceeaşi perioadă din...

Cris Tim va investi 5 mil. de euro în dezvoltarea producției ready-meal
Autor: Maria Demetriad  /   vineri, 16 ianuarie 2015

Cris Tim va investi 5 milioane de euro în dezvoltarea producției ready-meal, segment care a crescut cu 30% anul trecut, a declarat Radu Timiş, preşedintele grupului. Totodată, activitatea companiei se va extinde și în zona vinificației, investind alte 2,5 milioane de euro în ”Crama Butic”. "În acest an investim aproximativ 3...