Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

În 2012, retail-ul a operat cu doar 4 case din 10!

Autor: Ilie Stoianvineri, 22 februarie, 2013

Dupa 11 luni consecutive de monitorizare a magazinelor retelelor internationale de retail prezente in Romania, prin intermediul studiului Shopping Basket realizat de agentia Mercury360, s-a constatat că retail-ul romanesc a operat in anul trecut cu doar 4 case de marcat din 10, fapt care ilustreaza dificultatea prin care trece acest sector si scaderea drastica a consumului general.

Au fost urmariti indicatori de timp (numarul de minute petrecute in magazin si la casa de marcat), de trafic (numarul cosurilor de cumparaturi intalnite la casele de marcat si procentajul caselor de marcat deschise din casele de marcat existente), cat si calitatea mercantizarii si nivelul de curatenie pe suprafata de vanzare.

In medie, raportul dintre casele de marcat deschise si casele de marcat existente in magazin a fost de aproximativ 39%, ceea ce demonstreaza ca magazinele au folosit mai putin de jumatate din resursele de care ar fi putut dispune. Procentul a fost chiar mai mic decat in 2011, anul trecut o singura retea inregistrand o medie de peste 50%: Mega Image.

Analiza Shopping Basket, publicata de revista Magazinul progresiv, mai arata ca media de timp petrecuta la casa de marcat se situeaza in intervalul 4-5 minute. Cele mai multe minute petrecute la casele de marcat au fost inregistrate in magazinele Kaufland, Mega Image, Metro si Selgros. Clasamentul retelelor cu cele mai mari cozi la casa de marcat este insa diferit, discounerii conducand detasat: atat in Lidl cat si in Penny Market au fost intalnite mai mult de doua cosuri la randul de la casele de marcat. (Mai multe, pe www.magazinulprogresiv.ro)

Carnea de porc, primul loc în Top-ul importurilor
Autor: Maria Demetriad  /   luni, 19 ianuarie 2015

Carnea de porc a ocupat primul loc în Top-ul importurilor de produse agroalimentare, în primele 10 luni ale anului 2014 Carnea de porc a ocupat primul loc în topul importurilor de produse agroalimentare în perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2014 cu o cantitate de 129.000 de tone, în creştere cu 7 procente faţă de aceeaşi perioadă din...

Cris Tim va investi 5 mil. de euro în dezvoltarea producției ready-meal
Autor: Maria Demetriad  /   vineri, 16 ianuarie 2015

Cris Tim va investi 5 milioane de euro în dezvoltarea producției ready-meal, segment care a crescut cu 30% anul trecut, a declarat Radu Timiş, preşedintele grupului. Totodată, activitatea companiei se va extinde și în zona vinificației, investind alte 2,5 milioane de euro în ”Crama Butic”. "În acest an investim aproximativ 3...

În 2012, retail-ul a operat cu doar 4 case din 10!

Autor: vineri, 22 februarie, 2013

Dupa 11 luni consecutive de monitorizare a magazinelor retelelor internationale de retail prezente in Romania, prin intermediul studiului Shopping Basket realizat de agentia Mercury360, s-a constatat că retail-ul romanesc a operat in anul trecut cu doar 4 case de marcat din 10, fapt care ilustreaza dificultatea prin care trece acest sector si scaderea drastica a consumului general.

Au fost urmariti indicatori de timp (numarul de minute petrecute in magazin si la casa de marcat), de trafic (numarul cosurilor de cumparaturi intalnite la casele de marcat si procentajul caselor de marcat deschise din casele de marcat existente), cat si calitatea mercantizarii si nivelul de curatenie pe suprafata de vanzare.

In medie, raportul dintre casele de marcat deschise si casele de marcat existente in magazin a fost de aproximativ 39%, ceea ce demonstreaza ca magazinele au folosit mai putin de jumatate din resursele de care ar fi putut dispune. Procentul a fost chiar mai mic decat in 2011, anul trecut o singura retea inregistrand o medie de peste 50%: Mega Image.

Analiza Shopping Basket, publicata de revista Magazinul progresiv, mai arata ca media de timp petrecuta la casa de marcat se situeaza in intervalul 4-5 minute. Cele mai multe minute petrecute la casele de marcat au fost inregistrate in magazinele Kaufland, Mega Image, Metro si Selgros. Clasamentul retelelor cu cele mai mari cozi la casa de marcat este insa diferit, discounerii conducand detasat: atat in Lidl cat si in Penny Market au fost intalnite mai mult de doua cosuri la randul de la casele de marcat. (Mai multe, pe www.magazinulprogresiv.ro)

Transavia controlează integral lanțul de producție
Autor: Meat MIlk  /   joi, 22 ianuarie 2015

Transavia controlează integral lanțul de producție, ca urmare a investițiilor făcute în ultima perioadă, fapt care contribuie la menținerea companiei în poziția de lider al aviculturii românești. Primul pas a fost efectuat în anul 2011, când Transavia a înființat Divizia vegetală, devenind prima companie producătoare de carne din...

Khaled El Solh, Caroli Foods: Dorim o creștere de peste 10 %
Autor: Maria Demetriad  /   miercuri, 21 ianuarie 2015

”Dorim o creștere de peste 10 %, a declarat domnul Khaled El Solh, CEO al companiei Caroli Foods, într-un interviu acordat publicației Magazinul Progresiv, după ce, pentu anul trecut, a fost raportată o creştere de 20% a profitabilităţii, iar cifra de afaceri a depăşit pragul de 80 milioane euro în 2014. Referindu-se la evoluția...

Consumul mediu anual de pește din România este de 4-5 kg
Autor: Maria Demetriad  /   miercuri, 21 ianuarie 2015

Consumul mediu anual de pește din România este de 4-5 kg, de opt ori mai mic decât, de exemplu, în Spania sau Franța. Din totalul consumului, doar 13% din peştele de pe piaţă este pescuit în apele româneşti sau crescut în fermele piscicole din ţara noastră. În condițiile în care 87 % din pește este importat, ajung în magazine...

Carnea de porc, primul loc în Top-ul importurilor
Autor: Maria Demetriad  /   luni, 19 ianuarie 2015

Carnea de porc a ocupat primul loc în Top-ul importurilor de produse agroalimentare, în primele 10 luni ale anului 2014 Carnea de porc a ocupat primul loc în topul importurilor de produse agroalimentare în perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2014 cu o cantitate de 129.000 de tone, în creştere cu 7 procente faţă de aceeaşi perioadă din...

Cris Tim va investi 5 mil. de euro în dezvoltarea producției ready-meal
Autor: Maria Demetriad  /   vineri, 16 ianuarie 2015

Cris Tim va investi 5 milioane de euro în dezvoltarea producției ready-meal, segment care a crescut cu 30% anul trecut, a declarat Radu Timiş, preşedintele grupului. Totodată, activitatea companiei se va extinde și în zona vinificației, investind alte 2,5 milioane de euro în ”Crama Butic”. "În acest an investim aproximativ 3...