Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close

În 2018, afacerile Grupului Agricola au accelerat la 10%

Autor: meatmilkmiercuri, 6 februarie, 2019

(Comunicat) Vânzările de carne de pasăre ale companiei AGRICOLA Bacău au totalizat în volum, în 2018, 45.275 tone, cu 7,5% mai mult față de anul precedent. Cifra de afaceri înregistrată de Agricola Internaţional SA Bacău în 2018 este de aproximativ 463,757 mil. lei față de 401,324 mil. lei în 2017 (+15,56%), în condițiile creșterii semnificative a vânzărilor de pui cu creștere lentă.

 

„Este rezultatul unei execuții îmbunătățite în operațional, cu creșteri în vânzarea produselor diferențiatoare (Puiul Fericit) și a produselor cu valoare adăugată mai mare, care au condus la o apreciere a prețului mediu la produsele noastre. Vânzările AGRICOLA de carne de pui au crescut în special prin creșterea ponderii produselor cu valoare adăugată mare susținute de un brand puternic și o comunicare adecvată. Aș menționa lansarea, în luna septembrie, a Cocoșelului de Pădure AGRICOLA, primul coquelet proaspăt, crescut în România, care la sfârșitul anului atingea, conform măsurătorilor de retail audit, o cotă de piață de 23% în acest segment”, a declarat Grigore Horoi, președintele AGRICOLA.

 

Grupul de firme AGRICOLA a înregistrat în 2018 o cifră totală de afaceri de aproximativ 737,223 mil. lei. La începutul anului 2018, AGRICOLA a făcut exit din afacerea COMCEREAL (cultivare terenuri agricole, trade și depozitare cereale). Eliminând cifra de afaceri COMCEREAL din cifra realizată în 2017 de întreg grupul de firme, creșterea în 2018 la nivelul Grupului AGRICOLA este de 10,7% (după o creștere de 5% în 2017 față de 2016).

 

„La începutul anului trecut am ieșit din afacerea COMCEREAL. Într-o piață în continuă dezvoltare și adaptare la cerințele tot mai exigente ale consumatorilor nu poți exista decât dacă te aliniezi procesului de adaptare la schimbare și ridici performanțele tale la cel mai înalt nivel al industrie în care operezi. Afacerea Grupului de firme AGRICOLA era și încă mai este foarte diversificată, prin urmare este dificil de procurat resursele care să susțină creșterea tuturor liniilor de business, îmbunătățirea performanțelor pentru a fi competitive în raport cu firmele concurente pe industria sau activitatea speficică. În acest fel am ajuns la decizia de a închide lanțul de magazine AGRICOLA la finele anului trecut, care nu mai putea performa în condițiile concurenței agresive a companiilor multinaționale specializate ce au atât resursele cât și competențele necesare pentru dezvoltare în zona de proximitate. Chiar și în acest context, Grupul AGRICOLA a crescut și are în continuare obiective de creștere a cifrei de afaceri, de creștere a locurilor de muncă directe, dar și a celor sprijinite indirect la companiile partenere, precizează Grigore Horoi.

 

La categoria mezeluri (obţinute la Salbac SA), cifra de afaceri a fost de 133.643 mil. lei, cu 7%  mai mare decât în 2017 (124,843 mil. lei), în condițiile unei creșteri a volumelor vândute de 6,5%.

 

„Ne consolidăm poziția de lideri de piață în România la grupa salamurilor crud-uscate. Brandul AGRICOLA este lider pe segmentul de crude uscate și lider detașat pentru cel mai cunoscut produs premium din Romania: Salamul de Sibiu, în total segment Salam de Sibiu comercializat pe piața internă.”, a declarat Grigore Horoi.

 

Europrod SA, compania din Grupul de firme Agricola ce comercializează  semipreparate şi produse tip ready-meal, a înregistrat în 2018 faţă de anul precedent vânzări mai mari cu cu 22%, în condițiile unei creșteri a volumelor comercializate de 12%. „Am crescut sistematic această categorie, motiv pentru care anul acesta facem o investiție ce depășește 5,5 milioane euro, care practic dublează capacitatea de producție”, a precizat președintele AGRICOLA.

 

La ouă consum, produse la Avicola Lumina Constanţa, s-a înregistrat o creștere cu 10,5% a cifrei de afaceri în 2016 (51,273 mil. lei), în condițiile în care compania a vândut  80,700 mil. ouă.

 

O evoluție a afacerilor Grupului AGRICOLA în perioada ultimilor zece ani (2009-2018) arată astfel:

 

Carne de pui (Agricola Internațional SA)

Volume = + 119%

Cifră de Afaceri = + 171%

 

Mezeluri (Salbac SA)

Volume = + 86%

Cifră de Afaceri = + 111%

 

Ready-Meals (Europrod SA)

Volume = + 155%

Cifră de Afaceri = + 275%

 

Ouă pentru consum (Avicola Lumina SA)

Volume = + 34%

Cifră de Afaceri = + 57%

 

Cifra de afaceri a Grupului AGRICOLA a crescut cu 79% în 10 ani, de la 413,3 mil. lei in 2009, la aproximativ 737,3 mil. lei în 2019.

 

Despre Agricola

 

Agricola este unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România şi principalul exportator din această categorie, care în septembrie 2018 a împlinite 26 de ani de la înfiinţare.

 

Agricola deţine 18% din piaţa cărnii de pui, este lider cu 19% din piaţa de semipreparate şi produse de tip ready-meal, iar Salamul de Sibiu Agricola este lider în total segment Salam de Sibiu comercializat în România cu 50% cotă de piaţă, medie, în valoare (Nielsen).

 

Agricola este caracterizată în primul rând prin diversitate şi prospeţine, fiind singurul furnizor din România care oferă pieţei interne cele mai multe categorii de produse:

 

  • carne de pui refrigerată
  • preparate şi specialităţi din carne fierte afumate
  • salamuri crude uscate
  • semipreparate şi produse tip ready meal din carne şi vegetale
  • ouă şi praf de ouă

 

Unul dintre cele mai importante atribute ale brandului Agricola este acela de inovator, în special în ce priveşte noi concepte de prezentare a produselor:

 

Agricola este prima companie care a lansat în România sortimentele din carne de pui ambalate la tăviţă cu cryofilm, după care această metodă de ambalare a fost preluată şi de alţi jucatori din piaţă.

 

Agricola este şi primul brand de carne de pui care şi-a asumat un demers de responsabilitate socială, lansând în anul 2006 conceptul BIOSECURIZAT prin care a explicat oamenilor cum se aplică un plan de biosecuritate, crescând încrederea populaţiei în carnea de pui autohtonă şi sensibilizând autorităţile în scopul luării unor măsuri necesare în momente grele.

 

În anul 2007, continuând inovaţiile în domeniul produselor proaspete şi sigure, Agricola a lansat prima linie de ambalare în atmosferă controlată (sistem BDF) din  România.

 

În 2009, Agricola a lansat în premieră un produs inedit pe piaţa românească de carne de pui, Puiul familist, ce se prezintă într-o formulă inovatoare de ambalare – un astfel de produs conceput cu grijă şi din grijă faţă de consumatori şi familiile lor.

 

În aprilie 2010, Puiul Antistres, comercializat în «tăviţa minune», unică în România, în care se şi găteşte, a reprezentat soluţia Agricola pentru gospodinele cu mai puţin timp liber.

 

În iulie 2010, Agricola a lansat Puiul Fericit, crescut minim 56 de zile în ferme mici, hrănit cu cereale şi scos în aer liber, dedicat tuturor acelora care doresc să-şi amintească de gustul, culoarea şi savoarea puiului crescut la curte. În septembrie 2018, Agricola a lansat Cocoșel de Pădure, primul coquelet proaspăt românesc.

Studiu: Românii, preocupați de sănătate, dar, nu întotdeauna informați corect
Autor: meatmilk  /   marți, 4 iunie 2019

Tendința adoptării unui stil de viață sănătos este în creștere la nivelul României Carnea de pui este în topul preferințelor românilor ( 45,11% ) Miturile alimentare, credibile pentru români, spulberate de specialiști Un stil de viață sănătos înseamnă un stil de viață echilibrat   (Comunicat) Românii sunt...

O investiţie Sergiana de 50.000 de euro şi clienţii pot lua masa în magazin
Autor: meatmilk  /   luni, 3 iunie 2019

(Comunicat) “De Paşti, cele mai frumoase cadouri ni le-au făcut clienţii care ne felicitau. Reacţia lor a fost cea mai frumoasă recompensă pe care ne-o puteam dori”, spune Simina Arsene, managerul reţelei de magazine  Sergiana, rememorând lansarea celui mai nou proiect dintr-o prăvălie Sergiana.   Este vorba despre...