Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

În 2018, valoarea afacerilor marilor rețele de magazine din România a cumulat 15,37 md. euro

Autor: Maria Demetriadmiercuri, 9 ianuarie, 2019

Marile rețele de comerț din România, care operează în principal în centrele comerciale, au menținut în anul 2018 o rată medie de creștere de 12% în 2018, similară cu cea din 2017, dar dublu față de avansul consumului, care a crescut cu 5,9% în primele zece luni ale anului, potrivit celei de-a doua ediții a Studiului  METRICS, realizat de Cushman & Wakefield Echinox.

 

Studiul a examinat creșterea expansiunii și a cifrei de afaceri a 88 de companii de comerț cu amănuntul care funcționează cu mai mult de 100 de branduri internaționale și locale în FMCG: Alimente și Băuturi, Fashion, Electro-IT, Cosmetică, Sport, Încălțăminte, Copii și Jucării, Bijuterii și librării.

 

Comercianții cu amănuntul din România, care au avut mai mult de 5.054 de magazine la începutul anului 2018, și-au extins rețelele prin adăugarea a 487 de unități noi pe parcursul anului, față de 522 de deschiderile din 2017.

 

În ceea ce privește performanța financiară, cifra de afaceri cumulată a acestor companii este estimată la 15,37 miliarde de euro în 2018, reprezentând o cotă de piață de aproape 40% din cifra totală de afaceri estimată a sectorului comerțului cu amănuntul.

 

Cristi Moga, șeful departamentului de cercetare, Cushman & Wakefield Echinox, a declarat pentru European Supermarket Magazine că „evoluția din 2018 arată că marii distribuitori cu zeci sau sute de magazine continuă să câștige cota de piață, atât din punct de vedere organic, cât și prin extindere. Chiar dacă anul 2018 nu a reprezentat un an esențial în ceea ce privește livrările de noi spații comerciale, iar cele câteva deschideri au fost concentrate și în ultimele luni ale anului, majoritatea comercianților cu amănuntul au găsit resurse care să crească pe baza creșterilor salariale și a puterii de cumpărare, inclusiv în comerțul online.”

 

Însă, în comparație cu anul 2017, ritmul extinderii rețelelor de comerț cu amănuntul a încetinit în majoritatea sectoarelor, atât din cauza opțiunilor limitate de spațiu, cât și prin continuarea procesului de optimizare de către un număr de companii, notează sursa citată.

Top-ul vizibilității mărcilor de carne, în on-line, în luna octombrie
Autor: meatmilk  /   vineri, 9 noiembrie 2018

ZeList Monitor si fbMonitor, platforme de monitorizare si analiza ale companiei TreeWorks, au dat publicitatii Top-ul vizibilitatii mărcilor de carne, in on-line, pentru luna octombrie 2018.    Top-ul acopera brandurile prezente in online in mai multe categorii, dintre care vi le prezentam pe cele mai importante. Datele pentru...

iSense Solutions & Golin: Comportamentul consumatorilor din comunitățile mici
Autor: meatmilk  /   vineri, 26 octombrie 2018

(Comunicat) Românii din comunitățile micisunt aproape la fel de informați, folosesc aceleași canale și au așteptări similare cu cele ale consumatorilor din orașele mari. Cu toate acestea, sunt de multe ori ignorați de branduri.   Pentru a analiza relevanța brandurilor dincolo de bula marilor orașe, Golin a realizat primul...