Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close

În 2018, valoarea afacerilor marilor rețele de magazine din România a cumulat 15,37 md. euro

Autor: Maria Demetriadmiercuri, 9 ianuarie, 2019

Marile rețele de comerț din România, care operează în principal în centrele comerciale, au menținut în anul 2018 o rată medie de creștere de 12% în 2018, similară cu cea din 2017, dar dublu față de avansul consumului, care a crescut cu 5,9% în primele zece luni ale anului, potrivit celei de-a doua ediții a Studiului  METRICS, realizat de Cushman & Wakefield Echinox.

 

Studiul a examinat creșterea expansiunii și a cifrei de afaceri a 88 de companii de comerț cu amănuntul care funcționează cu mai mult de 100 de branduri internaționale și locale în FMCG: Alimente și Băuturi, Fashion, Electro-IT, Cosmetică, Sport, Încălțăminte, Copii și Jucării, Bijuterii și librării.

 

Comercianții cu amănuntul din România, care au avut mai mult de 5.054 de magazine la începutul anului 2018, și-au extins rețelele prin adăugarea a 487 de unități noi pe parcursul anului, față de 522 de deschiderile din 2017.

 

În ceea ce privește performanța financiară, cifra de afaceri cumulată a acestor companii este estimată la 15,37 miliarde de euro în 2018, reprezentând o cotă de piață de aproape 40% din cifra totală de afaceri estimată a sectorului comerțului cu amănuntul.

 

Cristi Moga, șeful departamentului de cercetare, Cushman & Wakefield Echinox, a declarat pentru European Supermarket Magazine că „evoluția din 2018 arată că marii distribuitori cu zeci sau sute de magazine continuă să câștige cota de piață, atât din punct de vedere organic, cât și prin extindere. Chiar dacă anul 2018 nu a reprezentat un an esențial în ceea ce privește livrările de noi spații comerciale, iar cele câteva deschideri au fost concentrate și în ultimele luni ale anului, majoritatea comercianților cu amănuntul au găsit resurse care să crească pe baza creșterilor salariale și a puterii de cumpărare, inclusiv în comerțul online.”

 

Însă, în comparație cu anul 2017, ritmul extinderii rețelelor de comerț cu amănuntul a încetinit în majoritatea sectoarelor, atât din cauza opțiunilor limitate de spațiu, cât și prin continuarea procesului de optimizare de către un număr de companii, notează sursa citată.

Studiu PMR: Cum va fi comerţul alimentar românesc peste trei ani?
Autor: meatmilk  /   luni, 22 aprilie 2019

Suntem ultimii din Centrul şi Estul Europei la cheltuielile pentru mâncare!   Potrivit Research Romania Team, România este ultimul dintre statele Est Europene în ceea ce priveşte sumele medii cheltuie pentru alimente, bugetul mediu al românilor fiind aproape la jumătate faţă de cel al cehilor. Următorii trei ani ne vor găsi...

C.E. acționează în forță împotriva taxelor discriminatorii din retailul slovac
Autor: Nora Marin  /   vineri, 19 aprilie 2019

(Comunicat EuroCommerce) Comentând anunțul Comisiei Europene privind o investigație aprofundată a Legii cu privire la impozitul pe profit din Slovacia și o suspendare a aplicării legii, precum și acțiunea în forță a organismului european de încălcare de către această țară a principiilor comerțului liber, directorul general al...