Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Încrederea consumului, în creștere

Autor: Meat MIlkjoi, 7 noiembrie, 2013

70% dintre tarile europene monitorizate de compania de cercetare de piata Nielsen au raportat cresterea increderii consumatorilor in trimestrul al 3-lea din an (Q3), comparativ cu Q2. Consumatorii europeni s-au aratat mai optimisti cu privire la perspectivele legate de job, finantele personale si ocaziile de cumparare. Astfel, a fost perceputa o imbunatatire usoara in intentia de cumparare.

Per ansamblu, increderea in Europa a crescut cu trei puncte, indexul ajungand la o medie de 74 – cea mai mare crestere trimestriala din T1 2010 incoace si o imbunatatire dupa trei trimestre consecutive masurate la 71.

Vesti bune vin si din pietele afectate puternic de criza: in Spania, Portugalia, Italia si Grecia, indicele de incredere a consumatorilor masurat de Nielsen a inregistrat o crestere in intervalul mentionat (Q3 vs. Q2). In Portugalia, majorarea acestui indicator a fost chiar substantiala, reprezentand 22 de puncte procentuale. De altfel, aceasta este cea mai mare crestere a index-ului din lista tarilor europene monitorizate, informează Magazinul progresiv.

Si in Romania, situatia s-a imbunatatit in ultimele trei luni: studiul Nielsen indica o crestere de 4 puncte a index-ului de incredere a consumatorilor in Q3, comparativ cu Q2 al anului curent. Astfel, indexul a ajuns la 66, sub media europeana, insa la un nivel similar cu indexul inregistrat in Polonia si peste Bulgaria si Ungaria.

In ceea ce priveste marile economii europene, in Germania increderea consumatorilor a crescut in Q3 cu sase puncte de indice, pana la 92, fata de anul anterior. Franta a crescut cu 8 puncte, la 61 de la 53 in Q2 2013, iar Marea Britanie a raportat un indice de 87, cel mai mare scor din Q3 2007 incoace, cu 10 puncte mai mare fata de Q3 2012. (Mai multe, pe www.magazinulprogresiv.ro)

În 2015, Profi și Mega Image vor deschide 200 de magazine
Autor: Meat MIlk  /   marți, 6 ianuarie 2015

Profi și Mega Image și-au propus ambiții mari de extindere pentru anul 2015 și vor deschide 200 de magazine. Pentru atingerea acestui obiectiv, lanţurile de supermarketuri şi-au bugetat pentru acest an circa 100 de deschideri fiecare, cele două reţele urmând a se bate pentru titlul de campionul expansiunii, titlu câştigat în fiecare...

Viitor incert pentru Billa România, în 2015
Autor: Maria Demetriad  /   luni, 8 decembrie 2014

Potrivit ultimelor informații care circulă în piață, anul 2015 pare a fi incert pentru Billa România, germanii de la Rewe făcând primii paşi către vânzarea supermarketurilor Billa, rețeaua ajungând a fi cel mai mic jucător din comerţul modern local În prezent, Billa România deține doar puțin peste 80 de magazine, cu un volum de...