Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Indagra 2010: Se putea si mai bine

Autor: Meat MIlkmarți, 29 ianuarie, 2013

Editia a XVII-a Indagra, care a adus, din nou, impreuna sectiunile Farm si Food ale targului, cel mai mare din domeniile alimentar si agricol din Romania, s-a consumat intre 10 si 13 noiembrie 2010, fiind caracterizata de agitatia si vanzoleala din anii trecuti. Obisnuitii locului, expozantii si vizitatorii specializati, au putut remarca insa inelele superioare goale din Pavilionul Central, semn ca vantul crizei bate si in zona Romexpo. In plus, s-au plans de organizarea, care, poate mai mult ca niciodata, a lasat de dorit. Am discutat cu cativa dintre cei mai de seama furnizori de materii prime si tehnologie pentru industria carnii, participantii la eveniment – care au subliniat aspectele pozitive si negative ale targului dar si cu reprezentantii Romexpo, in general multumiti de Indagra 2010.

Ce spun expozantii

Josef Michailov, managerul Weber, compania numarul 1 in lume in productia de tehnologie pentru feliere, a fost multumit de targ: “A fost mai bine decat ne-am asteptat. Am avut un an dificil, deoarece investitiile in noile tehnologii au fost mai mici din cauza crizei; oamenii nu stiau ce le rezerva viitorul. Indagra mi-a dat impresia ca aceasta situatie e pe cale sa se schimbe, cel putin in ceea ce priveste piata noastra de desfacere. Weber este o companie foarte specializata. Dintre producatorii de preparate din carne din Romania, numai vreo 20 sunt in targetul nostru de vanzari. Din fericire, multi dintre acestia, care pana nu demult nu erau interesati de un feliator, acum au cresteri de vanzari pe sectorul de produse feliate si au nevoie de noi masini Weber. Produsele feliate aduc cel mai mare profit si, odata ce managerii din industria carnii inteleg asta, investesc in tehnologia noastra”.

„Romania este o tara frumoasa cu oameni sufletisti“ remarca Josef Michailov. Expresia managerului se intristeaza apoi cand vine vorba de organizarea targului “Aceasta lasa insa, de dorit, crede managerul Weber. “Anul acesta am venit prima data la Indagra in calitate de expozanti si ne-am confruntat cu Romexpo. Am avut cateva probleme cu organizatorii targului, dar din pacate nu au fost foarte intelegatori. In primul rand, nu ne-am putut baza pe ei in ceea ce priveste conectarea la curent electric a masinilor noastre. Pentru ca liniile tehnologice pe care le oferim sa functioneze, trebuie sa fie alimentate la un voltaj mai mare si asta Romexpo nu poate oferi”. Michailov a remarcat si faptul ca nu se filtreaza, in niciun fel, vizitatorii. Potrivit managerului Weber, Indagra este inca departe de Polagra, targul echivalent din Polonia: “Polagra este, de asemenea, un targ cu traditie, insa polonezii au separat de mult alimentele de sectorul agrar. Nu mai avem tractoare la Polagra, avem doar Polagra Food. Altfel, sunt prea multi oameni implicati si nu ai cum sa ajungi la clientii tai. Pot chiar sa nu vina. Doar daca targul este specializat, poti ajunge la clientii de care esti interesat”.

Pentru Michailov, Polagra este un exemplu bun pentru Indagra. Polonezii au investit foarte mult in infrastructura. Au multe spatii expozitionale noi, si pe cele vechi bine renovate. “Totul e de ultima generatie”, spune Michailov.“ Odata ce ai intrat acolo, ai putea crede foarte usor ca esti in Frankfurt, Hamburg sau Munchen. E drept ca situatia asta dureaza doar de cativa ani. Inainte, Polagra era la fel ca Indagra. Cred ca este doar o chestiune de timp, aceste probleme se vor rezolva”, a adaugat optimist managerul Weber.

Josef Michailov a mentionat ca a discutat cu reprezentantii Pentapac si Webomatic, alte doua firme de top care furnizeaza tehnologie pentru industria alimentara, si acestia l-au anuntat ca nu vin la Indagra din cauza problemelor organizatorice ale Romexpo. De altfel, multi au ales sa nu participe la targ fie din acest motiv, fie pentru a se incadra in bugetele de marketing, mai mici in acest an de criza: “Asta e cea mai mica Indagra pe care am vazut-o. Va amintiti ca, in anii trecuti, Pavilionul Central era plin pana sus. Acum sunt expozanti doar jos si, partial, pe inelul de mijloc”, a remarcat managerul Weber.

Alina Orlanda, managerul Petruzalek, companie ce ofera masini de ambalat pentru industria carnii, este foarte nemultumita de parteneriatul cu Romexpo: “Nu a existat niciun fel de intelegere din partea Romexpo in legatura cu perioada pe care o traversam, taxele de participare sunt aceleasi. Petruzalek participa la Indagra de 15 ani. Dupa atatea expozitii, ma asteptam sa avem niste facilitati”, a declarat dezamagita dna Orlanda.

Managerul Petruzalek a remarcat aceleasi probleme de organizare, pe care a numit-o dezastruoasa, si prezenta in numar mare a vizitatorilor nespecializati. In plus, aceasta ne-a atras atentia asupra unei practici neortodoxe a Romexpo. Potrivit declaratiei dnei Orlanda, organizatorii au trecut pe listele cu participantii la targ de anul acesta, de pe site-ul Indagra, firme de renume care expusesera in anii anteriori: “au trecut pe liste firme care nu au venit la expozitie doar pentru ca noi, ceilalti, sa credem ca vor fi prezenti”, a spus Alina Orlanda, precizand ca asta va fi, probabil, ultima participare a Petruzalek la o manifestare a Romexpo.

Eugen Caragui, managerul Ion Mos, liderul autohton al pietei de condimente specializate pentru industria carnii, considera ca Indagra a fost mai slaba ca anii anteriori, nu doar din cauza crizei, ci si a interesului din ce in ce mai scazut al vizitatorilor: “Prezenta la targ atat a expozantilor, cat si a vizitatorilor, a fost substantial mai redusa decat in anii trecuti. Chiar daca am avut discutii interesante, trebuie sa remarcam interesul scazut din 2010. Iar situatia are toate sansele sa se repete in anii viitori. Vedem acest lucru chiar si la expozitiile internationale, care se tin o data la 3 ani, iar fenomenul este cu atat mai accentuat la un targ local cu frecventa anuala”, a apreciat Caragui. El estimeaza ca numarul total de vizitatori a fost undeva la jumatate fata de anii anteriori.

Standul Ion Mos s-a axat anul acesta pe prezentarea de noi tehnologii pentru industria carnii: “Am prezentat toata gama de utilaje si accesorii pe care le propunem clientilor, precum si unele mezeluri realizate cu acestea, inclusiv o masina pentru recuperat carnea, Sepamatic, precum si sistemele automate si semiautomate de portionat carne proaspata Treif”, a declarat Eugen Caragui. Solutiile managerului companiei Ion Mos pentru eficientizarea manifestarii Romexpo vizeaza organizarea targului o data la doi ani si pe o perioada de trei zile: “Cu siguranta ca targul ar trebui organizat doar o data la fiecare doi ani. De asemenea, ar trebui redusa durata dupa modelul evenimentelor similare din UE. Numarul de clienti din ziua de miercuri a fost extrem de mic, iar duminica a fost o adevarata pierdere de timp, clientii petreceau deja cu familia. Credem ca targul ar trebui sa aiba un aer mai profesionist, cu o durata optima de 3 zile (joi, vineri, sambata) si o periodicitate din doi in doi ani”, a subliniat Caragui.

Multivac, numarul 1 mondial in producerea de tehnologii de ambalare prin termoformare, a avut probabil cel mai mare stand de la Indagra, de peste 200 de metri patrati. “Suntem singura firma din targ specializata pe acest domeniu. Facem numai lucrul asta si se vede. Mesajul nostru e clar: nu ne ocupam cu mai multe lucruri, ne ocupam cu unul singur si il facem bine”, a spus Adrian Dobre, managerul pe Romania al companiei. Ca toti ceilalti directori de companii cu care am discutat, managerul Multivac Romania s-a plans de lipsa unui filtru care sa permita intrarea la expozitie doar a vizitatorilor specializati: “Nu ne intereseaza sa vina copii la targ”, a subliniat acesta.

O solutie mult mai eficienta pentru a ajunge la clientii care te intereseaza este organizarea de seminarii de specialitate, este de parere Adrian Dobre. Multivac este organizatorul unui astfel de seminar, la sfarsitul lunii noiembrie, seminar care include vizitarea de catre clienti a liniilor de productie ale companiei din Germania si Finlanda.

Ce spun organizatorii

Irina Ardeleanu, Project Manager Indagra Food, a declarat, pentru revista Fabrica de Carne, ca apreciaza evenimentul din 2010 ca fiind de aproximativ aceleasi dimensiuni ca si cel din anii trecuti, “ceea ce este foarte bine pentru un an de criza”. Toate expozitiile reunite (Indagra Food, Farm si All Pack) au avut 600 de firme expozante, dar biletul de intrare, de numai 5 lei, a adus circa 42.000 de vizitatori, conform cifrelor oficiale Romexpo.

O noutate a editiei 2010 a Indagra a fost amenajarea unui spatiu exterior in care fermierii din toate zonele tarii au expus produsele traditionale romanesti spre a fi degustate de vizitatorii prezenti.

Un alt punct de atractie al Indagra 2010 a fost cea de-a 2-a editie a „Conferintei Internationale in domeniul produselor bio”, la care au participat specialisti din tara si din strainatate si unde au fost prezentate formele de sprijin pentru agricultura ecologica pe anul 2010, si stadiul negocierilor cu Comisia Europeana pentru sprijinul financiar destinat Agriculturii Ecologice, incepand cu anul 2011. In cadrul conferintei, a fost expus si programul „Fermierul Bio”, precum si noi tehnologii de varf din agricultura ecologica.

Organizatorii se mandresc si cu gradul de internationalizare de peste 40% al firmelor expozante, „fapt care arata ca piata romaneasca prezinta interes pentru partenerii din strainatate si indica o crestere a oportunitatilor de afaceri in agricultura, zootehnie si industria alimentara. Companiile straine prezente provin din 22 de tari: Austria, Belgia, Bulgaria, China, Danemarca, Elvetia, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Israel, Italia, Macedonia, Marea Britanie, Moldova, Olanda, Polonia, Slovacia, Spania, S.U.A, Turcia si Ungaria”, se declara intr-un comunicat de presa al Romexpo.

Totusi, dincolo de declaratiile optimiste ale reprezentantilor Romexpo este foarte clar ca Indagra are nevoie de o mai buna organizare, specializare si mediatizare. Mihai Visan, director executiv ARC a concluzionat pentru Fabrica de Carne: “una peste alta, cu sau fara criza, unii dintre cei care expuneau de regula in spatii generoase, le-au restrans sau chiar au renuntat la targ pentru ca nu au vazut impactul in afacere. Sa speram ca tendinta asta nu va continua pentru ca aici nu este vorba doar de mandrie nationala, ca avem nevoie si noi de un targ mare, agroalimentar, ci este vorba de utilitatea lor. Peste tot in lume, expozitiile si targurile au o utilitate clara”.

Avastar, gustul si savoarea carnii
Autor: Meat MIlk  /   joi, 31 ianuarie 2013

Companie de prestigiu in peisajul productiei de carne, Avastar a dovedit inca de la infiintare ca performanta nu poate fi realizata decat prin asigurarea celei mai inalte calitati a produselor. Conturand an de an un business-plan pe cat de temeinic, pe atat de eficient, Avastar justifica pe deplin fiecare efort, dand, asa cum spune si sloganul...

Aaylex, sub semnul performantei si al calitatii
Autor: Meat MIlk  /   miercuri, 30 ianuarie 2013

Jucator de prim plan al industriei de productie si procesare a carnii de pasare, numele AAylex se afla cu siguranta sub semnul performantei in afaceri, performanta al carui principal ingredient este calitatea deosebita a cresterii si productiei carnii de pui, dar si a produselor Coco Rico, brandul impus cu autoritate pe piata de...