Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Industria alimentara : consumul nu revine pe crestere pana la inceputul verii

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 ianuarie, 2013

Procesatorii din industria alimentara, citati de Ziarul Financiar, nu vad o revenire a consumului de alimente in 2010. Reprezentantii marilor companii din industrie – care asigura 11% din PIB – aproximativ 15 miliarde de euro – sustin ca scaderea va continua cel putin in prima jumatate a acestui an, chiar daca la valori mai mici decat in 2009.

Oamenii de afaceri si managerii companiilor din industria alimentara sustin ca aceasta scadere a consumului de alimente va fi determinata atat de lipsa proiectelor noi din constructii in 2010, cat si de lipsa de flexibilitate a bancilor in ceea ce priveste creditarea, de nevoia de a plati creditele accesate in anii precedenti si de cresterea ratei somajului. De exemplu, consumul de mezeluri s-a diminuat anul trecut, cu peste 10% comparativ cu aceeasi perioada din 2008, la aproximativ 700 mil. euro.

In plus, atat producatorii de carne de porc si pasare, cat si producatorii de lactate si legume-fructe nu vor mai beneficia incepand din acest an de o parte din subventiile acordate de Uniunea Europeana Romaniei in ultimii trei ani, in urma aderarii. Aceasta ar putea determina cresteri de preturi de pana la 20% la mai multe categorii de alimente si va reorienta consumatorii tot mai mult catre produsele ieftine si catre marcile private ale lanturilor de magazine din retailul modern.

GfK: Creștere pentru bunurile de larg consum, dar pe baza inflației, nu a volumelor!
Autor: meatmilk  /   joi, 22 februarie 2018

(Comunicat) Piața FMCG a înregistrat în 2017 o creștere semnificativă de 7% pentru bunurile de folosință curentă cumpărate pentru consumul casnic.   În spatele aceste evoluții pozitive a pieței a stat majorarea prețurilor ca urmare a inflației și nu creșterea volumelor cumpărate, așa cum s-a întâmplat în 2016. Cu...

Negro investește masiv în publicitate
Autor: Ilie Stoian  /   joi, 22 februarie 2018

Negro, o companie care în anii trecuți s-a remarcat din punct de vedere al promovării prin spot-uri publicitare, prin economia evidentă în producția propriu-zisă a imaginilor, a demarat un program de investiții care, măcar după numele pe care le-a atras, se dovedește a fi cât se poate de consistent.   Din punct de vedere al...