Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

INSSE: În 2017, producția din Industria alimentară a scăzut cu 3,4 %

Autor: Mircea Demetermiercuri, 14 februarie, 2018

În luna decembrie 2017, producţia industrială (serie brută) a scăzut faţă de luna precedentă cu 14,1%,  ca  efect  al  scăderii  industriei  prelucrătoare  (‐16,3%). 

 

Însă, în anul 2017, comparativ cu anul 2016, producţia industrială (serie brută) a fost mai mare cu 8,2%, ca  efect  a  creşterilor  celor  trei  sectoare  industriale:  industria  prelucrătoare  (+8,9%),  industria  extractivă  (+5,9%)  şi  producţia  şi  furnizarea  de  energie  electrică  şi  termică,  gaze,  apă  caldă  şi  aer  condiţionat  (+1,0%).

 

Cu toate acestea, la creșterea producției în industria prelucrătoare, segmentul alimentar nu a contribuit da, dimpotrivă. Potrivit aceleiași surse, dacă în decembrie 2016, Industria alimentară a reprezentat 105,1 %, față de aceeași lună a anului 2015, la finalul lunii noiembrie 2017, ea nu a reprezentat decât 101,7 %, informează INSSE.

 

Merită subliniat acest lucru, de vreme ce, în mod normal, în noiembrie, activitatea din Industria alimentară trebuie să se intensifice, în mod normal, pentru a asigura boom-ul de consum prilejuit de sărbătorile de iarnă, însă, iată, activitatea din acest domeniu a scăzut.

 

Pentru această situație nu pot exista decât două cauze: În primul rând, importul de alimente a crescut extraordinar de mult; numai în primul trimestru al anului trecut, importul a totalizat 3,2 miliarde de euro, calculele indicând că, pe totalul anului 2017, el a ajuns spre 7,4 miliarde de euro, în condițiile unei balanțe externe deja negative.

 

Pe de altă parte, la scăderea volumului producției în Industria alimentară a contribuit politica marilor rețele de magazine care și-au asigurat din timp stocurile pentru ultima lună a anului precedent, dar și pentru luna ianuarie a anului 2018, fie achiziționând din timp de la furnizori interni, la prețuri negociate în prima parte a lui 2017, fie, prin accelerarea aprovizionării cu alimente de import, mult mai ieftine decât cele românești.

96% dintre români preferă produse de larg consum Made in Romania
Autor: meatmilk  /   luni, 26 noiembrie 2018

(Comunicat) Cel mai nou studiu în domeniul retailului, realizat de MKOR Consulting în luna octombrie, arată că 82% dintre români cumpără produse de larg consum cel puțin o dată pe săptămână, cheltuind în medie 1010 lei lunar pentru produsele alimentare, cele de îngrijire personală și curățenie.   Cifra este de altfel...

În primele nouă luni, Carrefour Romania raportează vânzări de 1,5 miliarde de euro
Autor: Maria Demetriad  /   vineri, 16 noiembrie 2018

Carrefour România a raportat vânzări de 1,5 miliarde de euro, în creștere cu 8,3% la cursul de schimb constant, în primele nouă luni ale anului, după cum informează European Supermarket Magazine. În procente, vânzările pentru aceeași perioadă au crescut cu 4,8%.   Pentru prima dată, vânzările din România ale...