Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

INSSE: Consumul de alimente a crescut cu 31,8 %

Autor: Meat MIlkmiercuri, 6 aprilie, 2016

Potrivit ultimului raport al INSSE, cifra de afaceri în comerţul cu amănuntul, cel mai important indicator pentru consum, a crescut în luna februarie cu 21,8% comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, aceasta fiind de departe cea mai bună evoluţie din ultimii ani, rate de creştere de peste 20%.

 

Încă de anul trecut consumul intern a redevenit motorul principal al economiei, potrivit informaţiilor statistice, însă mai avea de recuperat sub 2% pentru a ajunge la nivelul din 2008. Evoluţia din primele două luni ale anului indică însă un galop chiar mai accelerat, în februarie atât vânzările de alimente, cât şi de bunuri nealimentare înregistrând creşteri de peste 20%.

 

Vânzările de alimente cresc în serie brută, potrivit INSE, cu 31,3%, în timp ce vânzările de electrocasnice, mobilă, cosmetice şi alte produse electrocasnice au un plus de 20,8%. Deşi tot pe plus, singurul segment care are un ritm mai temperat este cel al comerţului cu carburanţi care postează un plus de 8,7%.

 

Avansul vânzărilor de alimente şi produse non-alimentare vine în contextul în care în ultimul an a avut loc reducerea TVA. La alimente TVA a scăzut la 1 iunie 2015 de la 24% la 9%, pe când cota generalizată a TVA a scăzut la începutul anului de la 24% la 20%. Ambele mutări au fost văzute de jucătorii din piaţă ca o gură de aer proaspăt şi ca un imbold pentru consum.

Top-ul vizibilității hipermarket-urilor în on-line, în luna august
Autor: meatmilk  /   luni, 10 septembrie 2018

ZeList Monitor si fbMonitor, platforme de monitorizare si analiza ale companiei TreeWorks, au dat publicitatii Top-ul vizibilitatii hipermarket-urilor, in on-line, pentru luna august 2018.    Top-ul acopera brandurile prezente in online in mai multe categorii, dintre care vi le prezentam pe cele mai importante. Datele pentru...

GfK: În S1, piața de FMGC a crescut cu 8,4 %
Autor: meatmilk  /   vineri, 31 august 2018

Piața bunurilor de larg consum a înregistrat în prima jumătate a acestui an un avânt de 8,4% în comparație cu perioada similară din 2017. Creșterea vine în egală măsură din inflație (+4%, dublu față de prima jumătate a anului trecut, conform Eurostat), cât și din intensificarea volumelor cumpărate.   Alimentele...