Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

INSSE: Investițiile în inovație și cercetare sunt în scădere

Autor: Meat MIlkluni, 22 februarie, 2016

Potrivit INSSE, inovația în întreprinderile din România a înregistrat un declin în perioada 2012‐2014, comparativ cu perioada 2010‐2012, conform rezultatelor provizorii ale cercetării statistice privind inovația în industrie şi servicii.

 

Din 1232 întreprinderi mari, 332 au fost inovatoare, ceea ce înseamnă  că  una din 4    întreprinderi mari a inovat. Din 27148  întreprinderi mici şi mijlocii,  3313 au fost inovatoare, ceea ce înseamnă că  una  din 8  întreprinderi mici şi mijlocii a inovat. Mai puțină inovație atât în sectorul industriei cât şi în cel al serviciilor.

O mai bună cooperare în întreprinderile inovatoare româneşti   Rezultatele provizorii ale cercetării statistice privind inovația arată că, în perioada 2012‐2014, în rândul întreprinderilor din mediul de afaceri, ponderea întreprinderilor care au introdus sau au implementat produse, procese, metode de organizare sau metode de marketing, noi sau îmbunătățite semnificativ a fost de 12,8%, în scădere cu 7,9 puncte procentuale față de perioada 2010‐2012.

 

Din rândul acestora, 6,3% au fost întreprinderi care au aplicat numai metode noi de organizare sau de marketing, în timp ce 3,5% au fost întreprinderi care au introdus sau implementat numai produse  şi/sau procese noi sau îmbunătățite semnificativ. Din numărul total de întreprinderi 3,0% au introdus atât produse  şi/sau procese noi cât şi metode de organizare şi/sau de marketing noi sau îmbunătățite semnificativ.

În perioada 2012‐2014, față de perioada anterioară analizată, 2010‐2012, ponderea inovatorilor a scăzut la două  din cele trei categorii de inovatori. Ponderea întreprinderilor care au implementat metode de organizare  şi/sau de marketing noi sau semnificativ îmbunătățite a scăzut cu 8,1% puncte procentuale. Ponderea acelor inovatori care au introdus atât produse şi/sau procese cât şi metode de organizare  şi/sau de marketing a înregistrat o scădere cu 1,4 puncte procentuale.

Inova 0

Dacă  în perioada 2010‐2012 ponderea întreprinderilor cu produse şi/sau procese inovatoare a fost de 1,9%, în perioada 2012‐2014 s‐a înregistrat o creştere cu 1,6 puncte procentuale. Întreprinderile mari de două ori mai inovatoare decât întreprinderile mici şi mijlocii În perioada 2012‐2014, întreprinderile mari cu 250 salariați  şi peste, au fost mai inovatoare decât întreprinderile mici şi mijlocii (IMM‐uri), respectiv cu 10‐249 salariați. Din numărul întreprinderilor mari, 26,9% au fost inovatoare, în timp ce din rândul întreprinderilor mici  şi mijlocii numai 12,2% au fost inovatoare.

Față  de perioada anterioară  2010‐2012, ponderea întreprinderilor inovatoare mari a înregistrat o scădere    cu 13,2 puncte procentuale, de la 40,1% în 2010‐2012 la 26,9% în 2012‐2014. Aceeaşi tendință de scădere s‐a manifestat şi în rândul IMM‐urilor inovatoare, care de la o pondere de 19,8% în perioada 2010‐2012 , au ajuns la o pondere de numai 12,2%, înregistrându‐se o scădere cu 7,6 puncte procentuale.

 

Mai puțină inovație atât în sectorul industriei cât şi în cel al serviciilor În perioada 2012‐2014, față de perioada anterioară 2010‐2012, în ambele sectoare economice (industrie şi servicii) s‐a înregistrat o scădere a potențialului inovator al întreprinderilor. În sectorul industriei, s‐a înregistrat o scădere cu 9,8 puncte procentuale, de la 22,4% în perioada 2010‐2012 la 12,6% în perioada 2012‐2014. În sectorul serviciilor, scăderea este mai mică, cu 5,7 puncte procentuale,   de la 18,8% în perioada 2010‐2012 la 13,1% în perioada 2012‐2014.

Inova

O mai bună cooperare în întreprinderile inovatoare româneşti   Față  de perioada 2010‐2012, a existat o cooperare mai bună  între întreprinderi, ponderea întreprinderilor care au cooperat s‐a dublat atât în sectorul industriei, cât şi în sectorul serviciilor.  Astfel, 15,4% din numărul întreprinderilor inovatoare au cooperat în vederea realizării de produse sau procese noi sau îmbunătățite semnificativ. Cooperarea este mai activă în rândul întreprinderilor inovatoare din sectorul industriei, unde s‐a înregistrat o pondere de 17,0%, spre deosebire de sectorul serviciilor unde ponderea întreprinderilor care au cooperat în perioada 2012‐2014 a fost de 13,9%.

România, ca o țară de vânzare
Autor: Ilie Stoian  /   miercuri, 20 septembrie 2017

”Investițiile în sectorul alimentar din România reprezintă o oportunitate pentru companiile străine, datorită resurselor naturale disponibile, a numărului mare de consumatori și al statutului acestei țări. Agricultura, prelucrarea produselor alimentare și marketingul se caracterizează prin procente diferite de investiții străine....

Financial times: De ce a ajuns prețul untului la un nivel record?
Autor: Nora Marin  /   joi, 7 septembrie 2017

Un deficit de aprovizionare combinat cu cererea crescândă au readus prețurile cu ridicata ale untului la un nivel record, se afirmă într-o analiză publicată în ediția de ieri a unuia dintre cele mai prestigioase instituții de presă din lume, Financial Times, semn că problema untului este globală și că naște temeri pe plan mondial....