Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

INSSE: Vânzările de alimente au crescut în ianuarie cu 26 %

Autor: Maria Demetriadvineri, 4 martie, 2016

Ultimul raport al INSSE indică faptul că vânzările de produse alimentare continuă să fie motorul consumului (plus 26% în ritm anual), dar reducerea TVA de la 24% la 20% de la 1 ianuarie a majorat vânzările de bunuri nealimentare cu 10,6%. 
Consumul a crescut cu 15,6% în luna ianuarie faţă de perioada similară din anul anterior, având cel mai bun început de an de după 2008, ultimul an de boom economic pentru România. Astfel, consumul continuă trendul pozitiv de anul trecut, când a încheiat cu un plus de 8,9%.

 

„Vânzările din ianuarie în comerţul cu amănuntul reprezintă cea mai puternică expansiune anuală după septembrie 2008, semnalând o cerere privată foarte puternică la începutul noului an. Asemenea creşteri puternice subliniază şi potenţialul pentru acumularea unor presiuni inflaţioniste mult mai mari pe fondul cererii interne“, a spune Ciprian Dascălu, economist-şef al ING Bank.

România a avut în ianuarie a doua cea mai mare scădere de preţuri din UE, după Polonia, conform Eurostat. Preţurile de consum au scăzut în ianuarie cu 2,1% comparativ cu aceeaşi lună din 2015 ( inflaţie anuală de minus 2,1%).

 

Însă majorarea puternică a consumului poate transforma mai repede decât se credea „inflaţia negativă“ într-una pozitivă determinând o intervenţie a BNR care ar putea majora dobânda-cheie, lucru ce va scumpi creditul în lei, temperând puţin cererea de consum.

FIC: România nu mai este competitivă ca mediu de afaceri
Autor: meatmilk  /   joi, 27 septembrie 2018

(Comunicat FIC) Cele mai recente rezultate ale indicelui percepției membrilor Consiliului Investitorilor Străini (FIC) despre mediul de afaceri (realizat în septembrie 2018) aduc câteva noutăți legate de piața muncii și de fiscalitate.   În același timp, în rândul membrilor FIC persistă dihotomia dintre așteptările...

Companiile germane privesc îngrijorate către viitorul României
Autor: meatmilk  /   luni, 24 septembrie 2018

(Comunicat) Pentru a avea succes în străinătate, companiile au nevoie de un mediu de afaceri stabil și de autorități publice deschise la un dialog real cu reprezentanții mediului de afaceri.   Factori precum predictibilitatea politicilor economice, administrația publică, disponibilitatea forței de muncă, infrastructura,...