Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Institutul de la palas, constanta, nevoit sa se descurce din sursele proprii

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 ianuarie, 2013

Radu Raducu, directorul general al Institutului de Cercetare – Dezvoltare pentru Cresterea Ovinelor si Caprinelor Palas Constanta, a declarat pentru redactorii constanteni de la Cuget Liber ca unitatea nu primeste niciun ban de la bugetul de stat, fiind nevoita sa se descurce din resursele proprii, sa se autofinanteze. Cu toate acestea, activitatea de cercetare in domeniul genetic si al ameliorarii raselor a continuat, informeaza Recolta.eu.

Incepand din 2010, temele de cercetare lansate de ministerele educatiei si agriculturii au disparut. Despre abordarea proiectelor cu finantare europeana nici nu poate fi vorba, din cauza lipsei bonitatii. Sectorul privat are nevoie de roadele cercetarii stiintifice, dar este faramitat in ferme prea mici, care nu pot sustine costurile unor teme de cercetare, scrie ziarul Cuget Liber. In schimb, fermierii achizitioneaza, de la institut, material genetic sau progres genetic (cum il numesc cercetatorii), la preturi inferioare costurilor de cercetare, reusind sa obtina rezultate foarte bune in productie.

Institutul din Palas are 22 cercetatori stiintifici, dintre care 20 cu doctorate si 6 specialisti cu studii superioare pentru sectorul de pro-ductie, care cuprinde 4.000 de ovine si caprine. Salariile cercetatorilor sunt cuprinse intre 1.500 lei si 2.200 lei net.

Radu Raducu considera ca institutul pe care il conduce poate concura cu succes pe piata internationala a cercetarii stiintifice, intrucat are un personal foarte bine pregatit si cu multa experienta.

GfK: Creștere pentru bunurile de larg consum, dar pe baza inflației, nu a volumelor!
Autor: meatmilk  /   joi, 22 februarie 2018

(Comunicat) Piața FMCG a înregistrat în 2017 o creștere semnificativă de 7% pentru bunurile de folosință curentă cumpărate pentru consumul casnic.   În spatele aceste evoluții pozitive a pieței a stat majorarea prețurilor ca urmare a inflației și nu creșterea volumelor cumpărate, așa cum s-a întâmplat în 2016. Cu...

Negro investește masiv în publicitate
Autor: Ilie Stoian  /   joi, 22 februarie 2018

Negro, o companie care în anii trecuți s-a remarcat din punct de vedere al promovării prin spot-uri publicitare, prin economia evidentă în producția propriu-zisă a imaginilor, a demarat un program de investiții care, măcar după numele pe care le-a atras, se dovedește a fi cât se poate de consistent.   Din punct de vedere al...