Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Irina Crăciunescu-Diana: Politica salarială a Guvernului ne preocupă în mod deosebit

Autor: Ilie Stoianjoi, 27 aprilie, 2017

Continuăm șirul opiniilor managerilor români din industriile de carne și lapte ale României, despre starea mediului de afaceri din acest moment, cu declarația doamnei Irina Crăciunescu-Director General al companiei Diana. Iată ce a declarat în acest sens, pentru revista Meat.Milk.:

 

„Mediul de afaceri din domeniile în care acționăm este unul foarte dinamic. În comerțul alimentar, marii operatori se dezvoltă constant.Totodată, pe piața românească pot fi observate și destul de timide inițiative comerciale ale micilor fabricanți de produse tradiționale. Între aceste două extreme, este destulă acțiune. Privind cifrele de consum de carne în România, comparativ cu mediile europene, putem observa o diferență care lasă destul loc pentru o creștere a consumului național, deci și a producției și a comerțului cu aceste produse. În acest spațiu de timp, 2012-2017, s-au modifcat mulți parametri economici.

 

În acest mediu, compania Diana acționează cu succes în comerțul cu produse alimentare, prin rețeaua de 45 magazine proprii și în producția alimentară. Recent, am inaugurat la RâmnicuVâlcea un nou concept, DIANA gourmet, dintr-un lanț dedicat produselor alimentare premium și bio, proiectat să crească cu noi unități în următorii ani. Dar și abatorul și fabrica de produse din carne Diana și-au continuat creșterea volumelor de marfă și vor trece în curând printr-o perioadă de modernizare și aliniere la cele mai inovatoare tehnologii din domeniu.

 

Problemele pe care le-am întâmpinat pe parcursul ultimilor cinci ani sunt cele despre care vorbește toată lumea. Pe noi ne preocupă cu adevărat acum fenomenele care vor fi generate pe piața muncii de reconfigurarea politicii salariale din România. Tensionarea planurilor de afaceri pe care le au organizațiile comerciale și industriale nu poate avea loc fără consecințe importante asupra costurilor, dar și a calității muncii și asupra mentalității generale față de veniturile realizate prinmuncă productivă, performantă. Mediul de afaceri românesc se pregătește și se adaptează provocărilor următoarelor perioade; planurile de afaceri își pot restructura cheltuielile, fără discuție. Cu o singură excepție: afacerile mici. Și acestea sunt cele mai multe. O parte dintre ele asigură servicii și produse pentru afacerile medii, pe orizontală. Sunt ruperi de lanț care pot urma. În ceea ce privește prognozata mărire a puterii de cumpărare, generată de creșterile salariale, este, desigur, vestea cea bună a vremurilor care vin.

 

 

Însă, schimbările majore de fiscalitate sunt în fapt schimări de filozofie economică, cu consecințe importante în multe direcții, inclusiv în aceea a mentalităților umane. Deși este practicată în mari economii mondiale, impozitarea progresivă a veniturilor din muncă poate zdruncina legătura simplă pe care o face românul acum, între veniturile salariale și muncă. În marile economii, salariatul are de obicei satisfacția propriei contribuții sociale. În economiile mai mici, fără tradiție fiscală, există mari diferențe în sistemul de salarizare. De aici, se presupune că izvorăște un sentiment de inechitate socială. O decizie politică atât de importantă, schimbă multe lucruri, mentalitatea colectivă, în primul rând. Impozitarea progresivă a veniturilor îi mulțumește pe cei cu venituri scăzute și nemulțumește pe cei cu venituri mari. Decidenții din mediul de afaceri sunt în categoria a doua, a marilor contribuabili, indiferent de sistemul de impozitare. Va exista o reacție de protejare a propriilor venituri, este de înțeles acestlucru. S-a întâmplat înt recutul apropiat, de care este bine să ne aduce aminte, din când în când”.

Petre Daea: România nu poate fi desțelenită. România nu poate fi decât cultivată!
Autor: Ilie Stoian  /   miercuri, 12 aprilie 2017

Ei, bine, în România de azi a Facebook-ului, a miștoului perpetuu, a telefonului deștept și a mitingurilor dirijate de agenții de publicitate, la Ministerul Agriculturii vine în cea mai înaltă funcție un om din altă lume, uitată de mulți. Dar este acea lume la care trebuie să ne raportăm în permanență, pentru că ea ne leagă...

Radu Timiș Jr.: ”Voi face din Cris-Tim cea mai mare firmă din Industria Alimentară românească!”
Autor: Ilie Stoian  /   miercuri, 5 aprilie 2017

Rar mi-a fost dat, ca jurnalist, să întâlnesc în ultimii ani un tânăr precum Radu Timiș Junior, iar asta o scriu și cu bucurie dar și cu tristețe. Cu tristețe, pentru că sunt foarte puțini ca el. Cu bucurie, însă, pentru că, așa cum i-am spus după ce mi-a acordat interviul, poate fi un model pentru generația sa, ba chiar, poate...