Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Kaufland şi Lidl controlează un sfert din comerţul modern din România

Autor: Meat MIlkmarți, 11 februarie, 2014

Grupul german Schwarz, care operează lan¬ţul de hipermarketuri cu preţuri mici Kaufland şi magazinele de tip discount Lidl, a ajuns pe piaţa locală la afaceri de peste 2,3 mld. euro anul trecut, con¬tro¬lând astfel 13% din tot comerţul local cu do¬minanţă ali¬mentară şi circa un sfert din co¬merţul modern, potrivit esti¬mărilor ZF pe baza datelor din piaţă.

Nemţii şi-au majorat astfel în ultimul an afacerile cu circa 300 mil. euro. Comerţul modern local – alcătuit din lanţurile de cash & carry, hipermarketuri, supermarketuri şi magazine de tip discount – este dominat de 12 reţele internaţionale care au în total peste 1.100 de magazine şi afaceri de circa 9 mld. euro în 2013, potrivit informaţiilor furnizate de jucătorii din piaţă. Reţelele internaţionale deţin circa 53% din total comerţului local cu dominanţă alimentară, restul fiind controlat de zeci de mii de mici antreprenori locali care deţin alimen¬tare, chioşcuri sau maga¬zine la colţ de bloc.

Grupul german Schwarz, cu afaceri totale de peste 2,3 mld. euro, este cel mai mare jucător de pe piaţa locală de profil, la distanţă mare de următorii clasaţi, grupurile Carrefour (prezent în România cu patru formate de magazine), Metro (care deţine magazinele cash & carry cu acelaşi nume şi patru hipermarketuri Real) şi Auchan. Fiecare dintre aceste trei grupuri are afaceri de circa 1 mld. euro pe an. (mai multe pe www.zf.ro)

În 2015, Profi și Mega Image vor deschide 200 de magazine
Autor: Meat MIlk  /   marți, 6 ianuarie 2015

Profi și Mega Image și-au propus ambiții mari de extindere pentru anul 2015 și vor deschide 200 de magazine. Pentru atingerea acestui obiectiv, lanţurile de supermarketuri şi-au bugetat pentru acest an circa 100 de deschideri fiecare, cele două reţele urmând a se bate pentru titlul de campionul expansiunii, titlu câştigat în fiecare...

Viitor incert pentru Billa România, în 2015
Autor: Maria Demetriad  /   luni, 8 decembrie 2014

Potrivit ultimelor informații care circulă în piață, anul 2015 pare a fi incert pentru Billa România, germanii de la Rewe făcând primii paşi către vânzarea supermarketurilor Billa, rețeaua ajungând a fi cel mai mic jucător din comerţul modern local În prezent, Billa România deține doar puțin peste 80 de magazine, cu un volum de...