Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

La final de 2016, Meda a spart tiparele publicității

Autor: Maria Demetriadluni, 9 ianuarie, 2017

Finalul anului 2016 a adus in prim plan compania Meda, care, cel putin pe social media, a spart tiparele publicitatii intr-un mod cu totul si cu totul fericit, semn ca mintile nu sunt anchilozate peste tot.

 

Conceptul general a fost acela de reinterpretare a unor teme, motive sau titluri celebre. Din fericire, dupa cum au relatat pentru Iqads Alex Macsoda (Art) și Andrei Dragotă (Copy), realizatorii de la Propaganda ai campaniei, din partea managementului Meda nu doar ca au gasit o totala deschidere spre lucruri noi, chiar traznite, dar, dupa cum au afirmat ei, s-a intamplat ca, uneori, sa solicite chiar ingrosarea “tuselor de culoare”.

 

In campania de promovare s-a pus in practica ultima teorie a lui Chomsky, de reinterpretare a unor modele arhi-cunoscute. Și, dacă vor, pot să o facă, de ce nu!? Atâta timp cât există și mezeluri. Asa putem da de Lacul lebărelor sau niște tobe care interoghează existența umană. Sau, cum s-a intamplat de Ziua Nationala, de un sir de cremwursti care canta “Hai sa dam mana cu mana”!

 

Personal, ce evidentiem in mod deosebit, este faptul ca, in fine, o companie romaneasca sparge tiparele publicitatii propunand alte solutii, alte mesaje, decat cele ras-batatorite, care fac apel la traditie, “romanesc”, bunici, nepoti, sanatate, mama dragastoasa si alte platitudini de acest gen.

 

Dar, iata ce au mai declarat cei doi:

 

m1Macsoda: “Noi nu vrem sa facem Social Media. Noi facem Social Meda, iar Facebook-ul Meda e un fel de „stirile de la ora 5”, doar ca, funny. In general nu plecam la drum cu prejudecati, indiferent de categoria pe care urmeaza sa lucram. In plus, o reclama la un salam cred ca are mai multe sanse sa iasa mai amuzanta decat una la o limuzina super bengoasa, sau la niste taitei cu o traditie de 130 de ani. Cel putin in capul meu, are. In timp, clientul a devenit mai indraznet, iar noi am prins mai mult elan.

 

Dragotă: Cred ca atunci cand am inceput sa lucrez pe brandul asta nu aveam decat un singur sentiment pentru orice fel de proiect: entuziasmul de “MAMĂ, MAMĂ”.

 

m1-1Macsoda: Strategia din social media e putin diferita de ce faci pentru TV sau outdoor. Oamenii cauta altfel de continut pe facebook. Cu alte cuvinte, daca esti dragut si corect, fuge internetul pe langa tine.

 

Si cum nu puteam sa facem politica, unde aparent toata lumea e experta, am zis sa incercam sa amuzam oamenii, ca la capitolul asta noi stim ca stam bine.

 

Dragotă: Cred ca strategia s-a stabilit ”on the go”. Dupa ce ne-a iesit campania de TV, ne-am dat seama ca e o paine de mancat cu Viorel si l-am dus si in online, initial pe medaland.ro, apoi pe Facebook.

 

Daca e sa vorbim doar despre Facebook, cred ca Macsoda a zis-o cel mai bine: ”pofta vine razand”. Avem si alternativele ”carnati si caterinca”, ”mistouri si mezeluri” si tot asa. Dar, serios, cred ca ce e cel mai important la pagina Meda este ca isi da seama ca e pe Facebook.

 

m3Macsoda: Clientul e la fel de deschis ca si noi. Ba mai mult, uneori ne uimeste, cand i se pare ca unele dintre postari sunt prea “cuminti”. Deci nu ne plangem.

Strategia am construit-o impreuna si s-a imbunatatit in timp. A si luat nastere ca un experiment social media, ce-i drept, ca nu prea stiam cum o sa reactioneze lumea. Stiam in schimb ca daca nu o sa functioneze o putem abandona si putem sa incercam linistiti alta abordare. Internetul e deschis in astfel de situatii.

Cred insa ca cel mai important lucru din povestea asta e ca ni s-a permis sa si gresim, sa incercam pana ne iese bine.

 

Dragotă: Discutia initiala ”hai sa facem si Facebook” a pornit de la o premisa clara, cu care toata lumea a fost de acord: ”ori bagam multi bani in Facebook ca sa facem reach, ori facem totul mai amuzant, ca sa facem reach din share-uri si alte cele”.

Pana la urma am facut totul amuzant si am bagat si niste bani in boost-uri, ca altfel nu merge treaba. Evident, asta nu inseamna ca daca bagi bani la boost ti se duce post-ul. Tot din share-uri traieste o postare. Si lumea da share doar la lucruri care aduc like-uri.

Libertatea e surprinzator de mare si pentru asta ridicam un crenvursti in semn de noroc spre Mihai Dinculescu, Directorul de Marketing de la Meda. Sa ne radem mult si in 2017!

 

m4Macsoda: Am avut reactii pozitive inca de cand am lansat pagina. Daca e amuzant, lumea rade. Au inteles mai greu ca asta e de fapt campania, respectiv ca o portie buna de ras poate sa-ti faca foame.

Intre timp, fanii au revenit pe pagina si au prins firul povestii. Oamenii rad cu noi sau de noi. Ambele variante imi sunt pe plac, atata timp cat ramane ceva dupa povestea asta: in cazul nostru engagement.

Am surprins tot felul de discutii intre tot felul de oameni, de la tineret de liceu la scriitori, fotografi, etc. Si nu toate pozitive, evident. Mi se pare tare ca pagina asta naste discutii de orice natura pentru ca in final se transforma, toate, in brand awareness si, sper, in vanzari.

 

Dragotă: Au variat de la ”ce e asta?” la ”ce fumati?”, trecand pe la ”haha”, ”ce tare!” si ”voi nu sunteti normali”. Altii au zis ca ar trebui sa primim o marire de salariu. Juriul inca dezbate…

Dar ne-am dat seama destul de repede ca orice am zice si orice am face, tot n-o sa-i multumim pe toti si tot timpul o sa existe hateri si carcotasi, asa ca am renuntat la ideea de a nu mai supara oameni cu postarile noastre.

In schimb, de vreo luna si ceva parca am intrat deja in mainstream, parca lumea a inceput sa se prinda ca totul e o gluma cu gust si parca nu mai primim chiar atat de mult hate, desi postarile sunt din ce in ce mai Meda.

MADR lansează Programul de creștere a consumului de carne de oaie
Autor: meatmilk  /   miercuri, 25 octombrie 2017

(Comunicat) MADR lansează la Romexpo, în cadrul celui mai mare târg pentru agricultură din țară – INDAGRA 2017, Campania de informare şi promovare a consumului de carne de oaie denumită “Alege Oaia!”.   În demersul său, MADR va avea sprijinul tuturor crescătorilor de ovine din România, care doresc, prin intermediul...

Top-ul vizibilității în online a produselor din carne pe luna septembrie
Autor: meatmilk  /   miercuri, 11 octombrie 2017

TreeWorks a dat publicității Top-ul vizibilității produselor și mărcilor de carne în online pentru luna septembrie, realizat pe baza datelor ZeList Monitor si fbMonitor, platforme de monitorizare si analiza ale companiei.   Topul acopera brandurile prezente in online in 27 de categorii, din care vă prezentăm cele mai...