Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close

La FRA-ARENA 2016, România a pledat pentru piețe ieftine și predictibile

Autor: Meat MIlkvineri, 19 februarie, 2016

Daniel Botănoiu, secretar de stat în cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale a participat la deschiderea lucrărilor celei de-a şasea conferințe internaționale a industriei de agribusiness și retail – FRA ARENA 2016, care se desfăşoară în perioada 18-19 februarie 2016, la Viena, Austria.

 

Alături de secretarul de stat Botănoiu a fost prezentă Sylvia Gasser-Potts, director responsabil cu investițiile în partea central și sud-est a Europei din Banca de Europeană de Investiții și Dezvoltare Rurală şi de Milos Milovanivic, coordonator proiecte FAO/BERD Serbia.

 

Temele de discuţie au vizat provocările schimbărilor climatice, demografice și geopolitice intersectate cu noile schimbări ale regulilor de funcționare ale Organizației Mondiale a Comerțului, din perspectiva colaborării regionale ale statelor riverane Dunării și din bazinul Mării Negre, precum şi modul de reglementare al conflictelor din cauza presiunilor comerciale impuse de mari importatori (China-Egipt-India).

 

Reprezentantul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale a afirmat că în lume sunt mai puțin de 200 de state, dar care produc zeci de mii de produse la diferite costuri și cu eficiențe diferite, ca atare acesta este un bun exemplu și un argument solid ca piața să fie din ce în ce mai liberă. “Variația foarte mare a prețurilor duce la erodarea încrederii consumatorilor în funcționarea piețelor globale”, a afirmat secretarul de stat Daniel Botănoiu.

 

Propunerile reprezentantului Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, în cadrul evenimentului au fost: să avem piețe ieftine, rapide, cu politici legate de mediu predictibile, cu investiții în creștere, cu respectarea proprietății intelectuale a regulilor competiției și să putem garanta veniturile agricultorilor odată cu recâștigarea încrederii consumatorilor cât și asigurarea unor produse de calitate la prețuri rezonabile.

Eurocommerce: Transparența și viteza sunt vitale în privința siguranței alimentare
Autor: meatmilk  /   joi, 7 martie 2019

(Comunicat) Vorbind după încheierea negocierilor privind Regulamentul transparenței și sustenabilității în cadrul procesului de evaluare a riscurilor în CE, directorul general al EuroCommerce, Christian Verschueren, a declarat:   "Retailerii și angrosiștii din Europa sprijină activitatea Autorității Europene pentru...

IFFA 2019 – Digitalizarea comerțului cu carne
Autor: meatmilk  /   miercuri, 6 martie 2019

(Comunicat) La târgul IFFA 2019, din Frankfurt am Main, în perioada 4-9 mai, profesioniștii din sectorul măcelăriilor și al prelucrării cărnii vor putea afla mai multe informații despre modul în care practicile tradiționale și viitoare vor evolua în relațiile comerciale.   Revoluția digitală și o gamă largă de...