Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Legea lui 51 %, deși are intenții bune, e, deocamdată, aberantă

Autor: Maria Demetriadmiercuri, 20 aprilie, 2016

La fel ca în situația etichetării originii laptelui-materie primă din produsele lactate, și Legea lui ”51 %” poate crea foarte multe probleme, dacă va fi adoptată în forma în care a plecat spre Camera Deputaților.

 

Asta, pentru că, marile lanţuri de magazine din comerţul modern ar putea fi obligate să aibă la vânzare produse româneşti în proporţie de cel puţin 51%, conform unui iniţiative legislative promovate de Comisia pentru agricultură din Camera Deputaţilor.
Carnea, legumele, fructele, mierea, ouăle, produsele lactate şi de panificaţie va trebui să fie achiziţionate printr-un „lanţ scurt de aprovizionare“, potrivit noilor reglementări care urmează să fie supuse votului senatorilor şi deputaţilor români.

 

„Consider că este o măsură foarte bună atât pentru producătorii auto­htoni, cât şi pentru consumatorii români, din punctul de vedere al calităţii mărfii. Această măsură nu numai că va susţine locurile de muncă din România, ci va contribui şi la o creştere a lor. Şi alte state au aplicat această lege pentru a-şi proteja producătorii interni“, a declarat pentru ZF deputatul Ioan Dârzu, membru în Comisia pentru agricultură din Camera Deputaţilor.

Pe de altă parte, Dorin Cojocaru, preşedintele APRIL, nu consideră că în România există suficientă materie primă pentru a acoperi procentul de 51% marfă românească în rafturile hipermarketurilor, ci poate doar pentru anumite categorii de produse. Conform noilor definiţii, produs românesc este cel fabricat cu materii prime din România în proporţie de 100%.

 

„Dacă iau legea produsului românesc, să mă ierte Dumnezeu, că nici 10% nu e românesc, pentru că asta ar însemna să fie fabricat cu materie primă din România, or, la salam, la produsele din carne, noi importăm 60% din necesar. Dacă are 99% carne din România şi 1% suplimentat din afara ţării, nu mai e produs românesc, nu? Ar fi trebuit să dea o marjă mai flexibilă“, a declarat pentru ZF Dorin Cojocaru. (În imagine, parlamentar român studiind ”documentația” unui nou proiect legislativ.)

McCann Worldgroup România, desemnată AGENCY OF THE YEAR
Autor: meatmilk  /   joi, 25 octombrie 2018

(Comunicat) În premieră pentru Festivalul Golden Drum, rețeaua McCann Worldgroup și agenția McCann Worldgroup Romania au fost desemnate NETWORK OF THE YEAR și respectiv AGENCY OF THE YEAR, pentru a 5-a oară fiecare, record absolut în istoria festivalului.   Anterior, McCann Worldgroup Romania a caștigattitlul de AGENCY OF THE...

Elita brandingului internațional vine, în premieră, la București
Autor: meatmilk  /   miercuri, 3 octombrie 2018

Experți în branding de la IBM, ING, Ogilvy și Mastercard vin în România pentru a transmite importanța brandingului strategic la nivelul oricărei afaceri   REBELS AND RULERS este primul eveniment din estul Europei, care abordeaza holistic cele mai importante tematici ale brandingului pentru antreprenori, marketeri și nu...