Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Legea lui 51 %, deși are intenții bune, e, deocamdată, aberantă

Autor: Maria Demetriadmiercuri, 20 aprilie, 2016

La fel ca în situația etichetării originii laptelui-materie primă din produsele lactate, și Legea lui ”51 %” poate crea foarte multe probleme, dacă va fi adoptată în forma în care a plecat spre Camera Deputaților.

 

Asta, pentru că, marile lanţuri de magazine din comerţul modern ar putea fi obligate să aibă la vânzare produse româneşti în proporţie de cel puţin 51%, conform unui iniţiative legislative promovate de Comisia pentru agricultură din Camera Deputaţilor.
Carnea, legumele, fructele, mierea, ouăle, produsele lactate şi de panificaţie va trebui să fie achiziţionate printr-un „lanţ scurt de aprovizionare“, potrivit noilor reglementări care urmează să fie supuse votului senatorilor şi deputaţilor români.

 

„Consider că este o măsură foarte bună atât pentru producătorii auto­htoni, cât şi pentru consumatorii români, din punctul de vedere al calităţii mărfii. Această măsură nu numai că va susţine locurile de muncă din România, ci va contribui şi la o creştere a lor. Şi alte state au aplicat această lege pentru a-şi proteja producătorii interni“, a declarat pentru ZF deputatul Ioan Dârzu, membru în Comisia pentru agricultură din Camera Deputaţilor.

Pe de altă parte, Dorin Cojocaru, preşedintele APRIL, nu consideră că în România există suficientă materie primă pentru a acoperi procentul de 51% marfă românească în rafturile hipermarketurilor, ci poate doar pentru anumite categorii de produse. Conform noilor definiţii, produs românesc este cel fabricat cu materii prime din România în proporţie de 100%.

 

„Dacă iau legea produsului românesc, să mă ierte Dumnezeu, că nici 10% nu e românesc, pentru că asta ar însemna să fie fabricat cu materie primă din România, or, la salam, la produsele din carne, noi importăm 60% din necesar. Dacă are 99% carne din România şi 1% suplimentat din afara ţării, nu mai e produs românesc, nu? Ar fi trebuit să dea o marjă mai flexibilă“, a declarat pentru ZF Dorin Cojocaru. (În imagine, parlamentar român studiind ”documentația” unui nou proiect legislativ.)

Studiu: Spațiile publicitare din restaurante, valoroase pentru marketing
Autor: meatmilk  /   miercuri, 6 iunie 2018

(Comunicat) Proprietarii lanțurilor mici de restaurante și cei independenți au avut întotdeauna un rol divers în desfășurarea zilnică a propriilor afaceri, începând de la bucătar șef și până la director operațional, în gestionarea operațiunilor zilnice ale restaurantului. Astăzi, aceștia se confruntă cu încă o provocare:...

Semifinalele „Arenei Bucătarilor” 2018, în acest weekend, la București
Autor: meatmilk  /   vineri, 18 mai 2018

(Comunicat) Bucureștiul redevine pe 19 și 20 mai capitala gastronomiei românești, odată cu desfășuarea semifinalelor celebrei competiții gastronomice Arena Bucătarilor, ajunsă la a zecea ediție și organizată de Selgros Cash & Carry.   Cele patru semifinale regionale – Est, Centru, Vest și București - se...