Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

London School of Economix: După Brexit, lactatele vor fi un lux pentru englezi

Autor: Nora Marinjoi, 6 septembrie, 2018

Produsele lactate de zi cu zi, cum ar fi untul, iaurtul și brânza, ar putea deveni articole de lux în Marea Britanie după Brexit, creșterile de prețuri fiind cauzate și de cea mai mică întârziere în călătoria de la fermă la masă, arată un raport al London School of Economics, citat de The Guardian.

 

Cercetarea LSE, comandată de compania din spatele mărcilor Lurpak, Anchor și Arla, a constatat că brânzeturile specialitate ar putea deveni rare după Brexit, cu costuri escaladate indiferent de rezultatul negocierilor de ieșire.

 

Ash Amirahmadi, directorul general britanic al Arla Foods, a declarat: „Dependența noastră de produsele lactate importate înseamnă că perturbarea lanțului de aprovizionare va avea un impact uriaș. Cel mai probabil vom vedea un deficit de produse și o creștere bruscă a prețurilor, transformând produse de zi cu zi, cum ar fi untul, iaurturile, brânza și formulele pentru sugari, în luxuriuri ocazionale. Brânzeturile de specialitate, în cazul cărora există în prezent opțiuni limitate de producție, pot deveni foarte rare.”

 

Raportul LSE vine la un an după ce guvernul britanic a fost acuzat că este „somnambul” și că asigură un viitor post-Brexit nesigur și din ce în ce mai scump. Desigur, Brexit ar putea crea oportunități pentru a extinde industria laptelui din Marea Britanie, dar acest lucru ar putea dura ani, sugerează Ash Amirahmadi, de la Arla Foods.

 

Deficitul de producție alimentară din Marea Britanie a fost pus în centrul atenției după avertismente repetate că țara trebuie să se bazeze mai puțin pe importuri pentru a alimenta populația. Marea Britanie nu produce suficiente lactate, pentru a ține pasul cu cererea, creând dependență de UE, inclusiv față de țări cu surplus de produse lactate, cum ar fi Irlanda, Germania, Franța, Belgia și Danemarca.

 

În cazul în care Marea Britanie iese din UE fără nici o înțelegere și fără un acord cu Organizația Mondială a Comerțului, prețurile vor crește cu siguranță, deoarece produsele lactate, împreună cu carnea, vor atrage tarife ridicate. Un produs lactat cu un conținut de grăsime cuprins între 3% și 6% are un tarif de 74%, în timp ce mozzarella proaspătă este evaluată la 41%, iar brânza neregulată la 68%.

 

Chiar dacă se va ajunge la o înțelegere fără tarife, importurile se vor confrunta cu întârzieri costisitoare la Dover, se spune în raport. LSE estimează că fiecare întârziere de șapte minute într-un port precum Dover, vor adăuga un minim de 111 lire sterline pe container, din cauza costurilor suplimentare ale forței de muncă. În plus, certificatele de origine ar putea adăuga 48 de euro (45 de lire sterline), controalele veterinare costând 50,60 de lire pe transport, constată LSE.

 

„Costurile de combustibil, întreținerea camioanelor, pierderea duratei de valabilitate a mărfurilor perisabile și creșterea salariilor șoferilor de camioane, înseamnă că cifrele de mai sus se află la capătul inferior al intervalului probabil”, constată LSE. În plus, cercetarea a sugerat că micii furnizorii de brânză din Franța și Italia ar putea găsi produsele lor necompetitive în magazinele britanice, generând scădere și creștere a prețurilor.

 

Comentând raportul LSE, Amirahmadi a adăugat: „Nu există nicio marjă de jucat aici, în lanțul valoric. Orice perturbare înseamnă că ne vom confrunta cu o alegere între lipsuri și costuri suplimentare care vor trebui, în mod inevitabil, să fie transferate consumatorului sau să subminăm standardele de clasă mondială pentru care am lucrat atât de mult, pentru a le avea.”

Belgia a interzis sacrificările halal și kosher în Flandra
Autor: Nora Marin  /   marți, 8 ianuarie 2019

Parlamentul Belgiei a lansat o campanie publică pentru a informa companiile despre noi metode de sacrificare a animalelor, după interzicerea metodelor halal și kosher, în regiunea Flandra.   Continuând în luna ianuarie, campania va implica publicarea de anunțuri în mai multe publicații belgiene, precum și intensificarea...

Lidl UK anunță un parteneriat cu Müller
Autor: Mircea Demeter  /   marți, 8 ianuarie 2019

Lidl UK a anunțat că a lansat un parteneriat pentru lactate Grassroots, împreună cu Müller Milk & Ingredients, gest care marchează cea mai recentă dezvoltare a activității, pentru a asigura un lanț de aprovizionare durabilă pentru produse lactate.   Parteneriatul urmează angajamentul lui Lidl de anul trecut, de a oferi...