Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Lumea nu e ambalată-n roz!

Autor: Ilie Stoianvineri, 10 martie, 2017

Cam toate rapoartele și analizele din ultima perioadă vorbesc despre creșteri, făcând să plutească în aer un optimism demn de finalul unui film în care trenul plin cu pasageri se prăbușește în prăpastie. Mai abitir, optimismul urlă în românii amăgiți de statistici: consumul crește! Ba, va crește și mai mult, grație majorărilor salariale, bonusurilor, sporurilor, tichetelor de vacanță și ce-o mai găsi guvernul să dea bugetarilor.  

 

Desigur, politicienii aflați la guvernare nu se gândesc că acești bugetari sunt  susținuți de sectorul privat care, cât de curând, se va vedea pus în situații delicate, din punct de vedere economic. Și chiar dacă știu, nici nu le pasă, pe ei neinteresându-i decât consolidarea unei mase electorale fidele, pentru că ăsta e rolul pomenilor de-acum.

 

Optimismul se manifestă și pe plan extern, deși, în ”sotto voce” se tremură Aria crizei. Asta, pentru că peisajul economic a început deja să se schimbe dramatic. Iar, dacă, în plin Congres al Partidului Comunist Chinez, premierul acelei țări vorbea despre luarea în calcul a efectului deciziilor de deglobalizare, e clar că trebuie luat aminte cu mare atenție la ce se întâmplă, e clar că schimburile economice și, prin consecință, consumul, se vor diminua.

 

Iată: Statele Unite reașează o parte din piața globală. China își planifică încetinirea dezvoltării. Marea Britanie a ales ieșirea din Uniunea Europeană la modul ”hard”, acceptând ideea barierelor vamale. Franța ar face la fel, dacă va câștiga Marine Le Pen și nu este singura țară care are astfel de gânduri, fie și dacă ne gândim doar la grupul țărilor de la Vișegrad.

 

Toate acestea sunt semne clare că lumea nu e ambalată în roz și că, peste puțin timp, e foarte posibil să se declanșeze o criză mai mare decât cea din 2008-2012. Asta va însemna că Industria Alimentară, inclusiv cea din România, trebuie să se pregătească de diminuări ale volumului de afaceri. Ce e de făcut?

 

E simplu: cine se va pregăti din timp prin găsirea de piețe cât de cât stabile, cine va pune la păstrare bani albi pentru zile negre și cine va ști, în cele mai negre momente, să se adapteze realităților, va rezista. Cine nu, adio!

BBC: Există o criză de unt în Franța? Și da, și nu!
Autor: Maria Demetriad  /   miercuri, 1 noiembrie 2017

Poate fi adevărat că francezii nu mai au unt, se întreabă analiștii economici ai BBC? Și este adevărat că țara cu cel de-al doilea cel mai mare sector al produselor lactate din Europa, după Germania, este incapabilă să ofere propriilor consumatori acest produs de bază?   Răspunsul este da ... și nu   Da,...

T-Pro Solutions demistifică datele de vânzări promoționale prin analiza predictivă
Autor: Nora Marin  /   miercuri, 19 iulie 2017

T-Pro Solutions, una dintre cele mai mari firme de analiză comercială din lume, a abordat un obstacol major cu care se confruntă multe mărci de produse ambalate pentru consumatori (CPG), și, în special, de produse lactate, prin armonizarea mai multor bănci de date ale vânzarilor promoționale în magazine, sintetizându-le într-o singură...