Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Măcelăriile și rotiseriile hipermarket-urilor au avut vânzări de 500 mil. euro

Autor: Maria Demetriadmiercuri, 20 iulie, 2016

Vânzările realizate de hipermarketuri din segmen­te­le de rotiserie, brutărie proprie, măcelărie şi din vitrinele asis­tate au depăşit anul trecut 2 mld. lei (cca 500 mi. euro), având o con­tri­buţie de 10% la totalul businessurilor de profil din România.

 

Afacerile realizate de „bucătăriile proprii“ ale lan­ţurilor de hipermarketuri au crescut constant an de an, odată cu expansiunea şi cu orientarea clienţilor către aceste produse. Avansul veniturilor a fost de 14% anul trecut, însă încasările sunt duble faţă de 2008.

 

„Retailerii se orientează tot mai mult către aceste vi­tri­ne asistate pentru că vor să atragă clienţi care sunt gră­biţi, care vor să mănânce ceva la birou şi nu mai au timp să îşi gătească. Consumatorul ţintă este de regulă tânăr, ocupat şi din mediul urban“, explică un executiv de top din comerţul mo­dern.

 

El adaugă că vânzările de mezeluri de la vitrina asis­tată nu intră în competiţie cu cele de la raft, clientul fiind dife­rit. „Mai mult, comportamentul de consum s-a schim­bat şi astăzi clientul nu mai cumpără o caserolă de mici sau un salam, ci doar cât consumă într-o zi sau două“, adaugă el.

 

Pe piaţa locală există peste 180 de hipermarketuri îm­păr­ţite între cinci reţele, respectiv Kaufland (108 unităţi), Auchan (33), Carrefour (29), Cora (11) şi Real (4), cu afaceri totale de peste 20 de miliarde de lei. Aceste maga­zine sunt de altfel cele care au şi cele mai dezvoltate vitri­ne asistate şi printre puţinele unităţi din piaţă cu rotisoare şi magazine proprii de tip fast-food, se arată într-o analiză ZF Corporate.

INSSE: În luna februarie comerţul cu ridicata a scăzut cu 1,7%
Autor: meatmilk  /   vineri, 27 aprilie 2018

(Comunicat) În  luna  februarie  2018,  cifra  de  afaceri  din  comerţul  cu  ridicata  (cu  excepţia  comerţului  cu  autovehicule  şi  motociclete),  în  termeni  nominali, faţă  de  luna  precedentă  a  crescut  ca  serie ...

INSSE: În februarie 2017, comerțul cu alimente a crescut cu 8,4 %
Autor: meatmilk  /   miercuri, 11 aprilie 2018

(Comunicat) Potrivit INSSE, in  luna  februarie  2018,  cifra  de  afaceri  din  comerţul  cu  amănuntul a crescut faţă de luna februarie 2017 cu 6,6%.   În  luna  februarie  2018,  volumul  cifrei  de  afaceri  din  comerţul  cu  amănuntul  (cu  excepţia ...