Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close

Măcelăriile și rotiseriile hipermarket-urilor au avut vânzări de 500 mil. euro

Autor: Maria Demetriadmiercuri, 20 iulie, 2016

Vânzările realizate de hipermarketuri din segmen­te­le de rotiserie, brutărie proprie, măcelărie şi din vitrinele asis­tate au depăşit anul trecut 2 mld. lei (cca 500 mi. euro), având o con­tri­buţie de 10% la totalul businessurilor de profil din România.

 

Afacerile realizate de „bucătăriile proprii“ ale lan­ţurilor de hipermarketuri au crescut constant an de an, odată cu expansiunea şi cu orientarea clienţilor către aceste produse. Avansul veniturilor a fost de 14% anul trecut, însă încasările sunt duble faţă de 2008.

 

„Retailerii se orientează tot mai mult către aceste vi­tri­ne asistate pentru că vor să atragă clienţi care sunt gră­biţi, care vor să mănânce ceva la birou şi nu mai au timp să îşi gătească. Consumatorul ţintă este de regulă tânăr, ocupat şi din mediul urban“, explică un executiv de top din comerţul mo­dern.

 

El adaugă că vânzările de mezeluri de la vitrina asis­tată nu intră în competiţie cu cele de la raft, clientul fiind dife­rit. „Mai mult, comportamentul de consum s-a schim­bat şi astăzi clientul nu mai cumpără o caserolă de mici sau un salam, ci doar cât consumă într-o zi sau două“, adaugă el.

 

Pe piaţa locală există peste 180 de hipermarketuri îm­păr­ţite între cinci reţele, respectiv Kaufland (108 unităţi), Auchan (33), Carrefour (29), Cora (11) şi Real (4), cu afaceri totale de peste 20 de miliarde de lei. Aceste maga­zine sunt de altfel cele care au şi cele mai dezvoltate vitri­ne asistate şi printre puţinele unităţi din piaţă cu rotisoare şi magazine proprii de tip fast-food, se arată într-o analiză ZF Corporate.

Eurostat: În 2018, piața românească a lactatelor a avut cea mai mare creștere
Autor: meatmilk  /   joi, 28 februarie 2019

(Comunicat) Industria bunurilor de larg consum a înregistrat pe parcursul anului 2018 o creștere de 5,7% comparativ cu 2017. Creșterea a fost determinată în cea mai mare parte de inflație.   Conform Eurostat, majorarea prețurilor alimentelor a fost anul trecut de 4%. Consumul s-a aflat într-o ușoară creștere, însă românii...

GpeC: În 2018, în România s-au făcut cupărături on-line în valoare de 3,5 md. euro
Autor: meatmilk  /   vineri, 25 ianuarie 2019

(Comunicat) Conform statisticilor și estimărilor GPeC împreună cu principalii jucători din piața românească de e-commerce, valoarea cumpărăturilor online a depășit pragul de 3,5 miliarde de euro în 2018, cu aprox. 30% mai mult decât în 2017, când s-au înregistrat 2,8 miliarde de euro.   Potrivit lui Andrei Radu, CEO...