Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

MADR: Legea 321 NU oprește hipermarket-urile să aducă alimente din import

Autor: Meat MIlkvineri, 24 iunie, 2016

MADR precizează că Legea 321, a supermarketurilor, care pre­vede ca 51% dintre produse agroa­limentare scoase la vânzare de retaileri să provină dintr-un „lanţ scurt de aprovizionare“, este o lege care nu va atinge scopul urmărit de iniţiatorii ei, şi anume de-a încuraja producătorii agricoli români, având în vedere că, potrivit definiţiei, „lanţ scurt de aprovizionare“ nu este echivalent „produse româneşti“.

 

„Lanţul scurt de aprovizionare“ este definit de către Ministerul Agri­cul­turii ca fiind „un lanţ de apro­vizionare care implică un număr limitat de ope­ratori economici, angajaţi în activităţi de cooperare şi de dezvoltare eco­nomică locală, precum şi re­laţii geogra­fice şi sociale strânse între pro­­ducători, pro­cesatori şi consu­ma­tori“.

 

Or, această definiţie nu în­grădeşte liber­tatea supermarketurilor de a cumpăra carne, legume, fructe, mie­re, ouă, produse lactate şi de panifi­caţie din alte ţări, susţine ministerul de resort.

 

„În ceea ce priveşte restricţiile operatorului economic, referitoare la cumpărarea dintr-o ţară vecină, vă precizăm faptul că Ministerul Agricul­turii şi Dezvoltării Rurale susţine iniţiativa legislativă, însă cu condiţia respectării întocmai a legislaţiei în vigoare privind organizarea comună a pieţelor, mecanismul de lucru al pieţei unice şi libera circulaţie a mărfurilor, ţi­nând cont de faptul că România ca stat mem­bru al UE, este obligată să aplice necondiţionat actele normative ale acesteia“, susţine MADR, citat de Ziarul financiar.

FIC: România nu mai este competitivă ca mediu de afaceri
Autor: meatmilk  /   joi, 27 septembrie 2018

(Comunicat FIC) Cele mai recente rezultate ale indicelui percepției membrilor Consiliului Investitorilor Străini (FIC) despre mediul de afaceri (realizat în septembrie 2018) aduc câteva noutăți legate de piața muncii și de fiscalitate.   În același timp, în rândul membrilor FIC persistă dihotomia dintre așteptările...

Companiile germane privesc îngrijorate către viitorul României
Autor: meatmilk  /   luni, 24 septembrie 2018

(Comunicat) Pentru a avea succes în străinătate, companiile au nevoie de un mediu de afaceri stabil și de autorități publice deschise la un dialog real cu reprezentanții mediului de afaceri.   Factori precum predictibilitatea politicilor economice, administrația publică, disponibilitatea forței de muncă, infrastructura,...