Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Marca proprie, cea mai vândută pe internet

Autor: Meat MIlkjoi, 21 noiembrie, 2013

Studiul MEDNET Marketing Research Center arată faptul că mărcile private de pe piaţa românească au câştigat încrederea consumatorilor în ultimii ani, astfel încât, la nivel declarativ, marea majoritate a locuitorilor din mediul urban (94,2%) au consumat în ultimul an produse comercializate sub marca proprie a unui magazin. Mai mult decât atât, această creștere a consumului de produse marcă proprie este mai mare de la un an la altul.

De asemenea, frecvența de achiziționare a acestora este crescută, aproape jumătate dintre consumatorii de mărci proprii intervievați (45,4%) achiziționând produse private label la fiecare vizită în magazin.  

Varietatea produselor brand privat existente pe piaţa românească se vede şi în coşul de cumpărături al orăşenilor

g2Astfel, în ultimul an, aceştia au cumpărat pe lângă produsele alimentare (lactate, produse de panificaţie, brânzeturi, dulciuri etc.) şi produse non-alimentare (hârtie igienică, şerveţele, produse de menaj, detergenţi şi produse de curăţare a locuinţei, cosmetice, produse de îngrijire etc.).

Așadar, cele mai căutate categorii de produse marcă proprie au fost lactatele. Astfel, mai mult de jumătate dintre locuitorii din mediul urban (52,6%) au declarat că achiziţionează mărci private de lactate, aici fiind incluse produse precum laptele, iaurtul, smântâna etc.

Pâinea şi produsele de panificaţie reprezintă o altă categorie de produse marcă proprie care a avut succes în ultimul an.

Românii din mediul urban sunt foarte atraşi şi de dulciurile produse sub marca proprie a retailerilor, un procent important dintre aceştia (41,7%) declarând, de asemenea, că, pe parcursul ultimului an, au cumpărat astfel de produse.

Pe de altă parte, articolele de vestimentaţie şi băuturile alcoolice sunt printre produsele marcă proprie mai puţin căutate de către consumatorii români din mediul urban, obţinând procente de 16,3%, respectiv 8,0% din totalul consumatorilor de produse marcă privată.

***

Studiul a fost realizat online, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional, urban, în perioada 17 – 24 septembrie 2013.

Au fost intervievate 710 persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 55 ani.

Marja de eroare a studiului este de ±3,68%.

În 2015, Profi și Mega Image vor deschide 200 de magazine
Autor: Meat MIlk  /   marți, 6 ianuarie 2015

Profi și Mega Image și-au propus ambiții mari de extindere pentru anul 2015 și vor deschide 200 de magazine. Pentru atingerea acestui obiectiv, lanţurile de supermarketuri şi-au bugetat pentru acest an circa 100 de deschideri fiecare, cele două reţele urmând a se bate pentru titlul de campionul expansiunii, titlu câştigat în fiecare...

Viitor incert pentru Billa România, în 2015
Autor: Maria Demetriad  /   luni, 8 decembrie 2014

Potrivit ultimelor informații care circulă în piață, anul 2015 pare a fi incert pentru Billa România, germanii de la Rewe făcând primii paşi către vânzarea supermarketurilor Billa, rețeaua ajungând a fi cel mai mic jucător din comerţul modern local În prezent, Billa România deține doar puțin peste 80 de magazine, cu un volum de...