Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close

Mari reţele de retail amendate de ANPC din cauza comerţului cu peşte

Autor: meatmilkvineri, 6 septembrie, 2019

(Comunicat) În cadrul acțiunii de control au fost sancționați următorii operatori economici, prezenți în mai multe locații din județul Constanța: Auchan Romania, Fisher Group, Telecamir.com, Miricos SRL, Selgros Cash&Carry, Metro Cash&Carry, Carrefour, Kaufland Romania și a fost retrasă de la comercializare o cantitate de 20 de tone de pește și produse din pește cu o valoare de 643186 lei.

 

Pe trasabilitate au fost demarate controale in regiunea Bucuresti Ilfov unde au fost aplicate 41 sancțiuni contravenționale în valoare de 460000 lei și 5 avertismente.

 

S-a dispus oprirea definitivă de la comercializare a cantității de 22733 kg pește și produse de pește, în valoare totală de 707156 lei și oprirea temporară de la comercializare a cantității de 4410,5 kg de pește și produse de pește, în valoare de 129706 lei. Printre abaterile constatate se numără:

 

  • comercializarea de pește și produse de pește congelate cu gheață suplimentară în ambalaj, produsele având aspect de bloc compact
  • comercializarea de pește și produse de pește congelate cu acumulare cantitativă de gheață și arsuri de congelare
  • pește și produse de pește congelate în ambalaje depreciate
  • comercializarea de pește și produse de pește care prezentau decolorări, miros specific, suprafață acoperită cu mucus și modificări organoleptice
  • comercializarea de produse cu data durabilității minimale depășită
  • depozitarea fără a se respecta condițiile de temperatură menționate pe eticheta produsului și/sau fără existența stratului de fulgi de gheață protector.
  • lipsa informațiilor privind modul de capturare și denumirea științifică a produselor comercializate
  • lipsa informațiilor privind faptul că peștele și produsele din pește fac parte din categoria alimentelor alergene
  • indicarea necorespunzătoare a prețurilor

 

 Cel mai important aspect este faptul că în urma acestei acțiuni de control a fost abrogat Ordinul nr. 100/2004 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare care stabilește condițiile suplimentare privind controlul sanitar veterinar al produselor din pescuit, crustaceelor, moluștelor, gasteropodelor și batracienilor, destinate comercializării directe către consumatorul final sau procesării în alimente pentru consum uman care stabilea că pentru peștele provenind din România timpul scurs din momentul pescuitului și până la comercializarea efectivă va fi de maximum 48 de ore (în sezonul răcoros se poate prelungi la 72 de ore), în timp ce pentru peștele provenind din spațiul intracomunitar este de până la 21 de zile.

 

Peștele este unul din alimentele esențiale, susceptibil de alterare rapidă, motiv pentru care condițiile de depozitare și comercializare trebuie respectate cu strictețe, altfel comercianții pot risca să pună sănătatea sau chiar viața consumatorilor în pericol.

 

Acesta este motivul pentru care Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor derulează frecvent acțiuni de control care vizează peștele și produsele de pește.

 

Nu vom permite niciunui comerciant nicio greșeală în acest domeniu, viața și sănătatea consumatorilor sunt mult mai importante decât orice pentru noi.” a declarat domnul Horia-Miron Constantinescu, Președintele ANPC.

Advertising Forecast 2021: Digitalul va depăși 50 % din piața mondială de publicitate
Autor: meatmilk  /   joi, 18 iulie 2019

(Comunicat) În 2021, publicitatea în mediul digital va reprezenta 52% din totalul cheltuielilor de publicitate la nivel mondial, înregistrând o creștere semnificativă față de procentul de 47% estimat în 2019, arată studiul agenției de media Zenith, Advertising Expenditure Forecast.   Social media va avea o importanță...

GfK: Lumea digitală și modificarea intenției de achiziție la români
Autor: meatmilk  /   joi, 11 iulie 2019

(Comunicat) Studiul GfK FutureBuy 2018 realizat în 35 de țări a analizat modul în care digitalul a schimbat atitudinile și comportamentele oamenilor față de cumpărături online și offline, pe categorii de produse și pe categorii de vârste/ generații.   Căutarea de produse și servicii, de informații suplimentare despre...