Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close

Meat.Milk. 2019, un succes de dimensiuni internaționale

Autor: meatmilkmarți, 4 iunie, 2019

În zilele de 30 și 31 mai, la Hotel Alpin din Poiana Brașov, a avut loc cea de-a opta ediție a Expo-Conferinței Internaționale Meat.Milk, desfășurată sub genericul ”Protejarea interesului național în condițiile globalizării sectoarelor de carne și lapte”. Numărul participanților, temele abordate și calitatea prezentărilor și dezbaterilor programate în cele două zile ale evenimentului au reconfirmat statutul agenției infoGROUP și al revistei Meat.Milk, de lideri naționali în organizarea de evenimente de profil și ai presei de specialitate.

 

Participare și parteneriate de elită

 

Manifestarea a reunit practic întreaga elită a celor două sectoare, fie că ne referim la zona producției zootehnice, fie că vorbim despre procesare, precum și unele dintre cele mai prestigioase companii din domeniile conexe. Din acest punct de vedere, ediția din acest an a depășit recordurile anterioare, având ca oaspeți un număr de 337 de participanți.

 

Ca de fiecare dată, și actuala conferință s-a bucurat de parteneriatele oficiale ale MADR, ANSVSA, ANPC, APIA, ARC, Romalimenta, APRIL, AMRCR, APCPR, FCBR, ACEBOP și APAR. Totodată, evenimentul a beneficiat de parteneriatul Facultății de Inginerie Alimentară și Turism din Brașov.

 

Companiile partenere au fost: Partener Platinum-Cris-Tim; Parteneri Gold: Testo România, EcoAktiv și Rondo Carton; Parteneri Silver: Agricola Bacău, Five Continents Group Botoșani și Mediclim. Partener Mic-dejun a fost Carmangeria Godac. Din partea marilor rețele comerciale, parteneri au fost: AMRCR, Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland, Mega Image și Metro.

 

Toate prezentările și dezbaterile programate în cele două zile au fost difuzate în direct de postul de televiziune Agro TV, partenerul media al evenimentului, pe pagina de Facebook Meat.Milk și pe canalul Youtube Agro TV Live, ziua de 30 mai numărând o medie cumulată de cca. 43.000 de telespectatori, iar ziua de 31 mai, de cca. 47.000 de telespectatori.

 

Joi, 30 mai: Ședința Generală

 

Prima zi a conferinței a fost rezervată prezentărilor de companii. Însă, primul care a luat cuvântul în fața participanților, urându-le Bun venit!, a fost domnul Laurențiu Mitrea-Președintele agenției infoGROUP.

 

Ulterior, domnul Radu Timiș Jr.-Director Comercial al grupului de firme Cris-Tim, a susținut prezentarea cu titlul ”Noi driveri ai pieței”, o foarte interesantă și reușită radiografie a modificării obiceiului de consum și, implicit, a pieței produselor din carne, domnul Timiș Jr. primind la final numeroase aplauze binemeritate.

 

La rândul său, domnul Horațiu Bașa-General Manager al firmei Testo-România, în prezentarea cu titlul ”Sistem digital pentru managementul calității și controlul siguranței alimentare”, a făcut o excelentă pledoarie pentru digitalizarea proceselor și, practic, pentru trecerea la conceptul Industry 4.0.

 

La tehnologia de vârf a făcut referire și domnul Vladimir Oprescu, acela care a susținut comunicarea intitulată ”Gruppo AB-Lider în soluții de cogenerare de înaltă eficiență”, punând accentul pe necesitatea stringentă de acțiune imediată pentru protejarea mediului înconjurător și trecerea la obținerea de energie din surse alternative.

 

În partea a doua a Ședinței Generale, doamna Alina Harabagiu-Director de Vânzări al firmei EcoAktiv Agro, a propus asistenței tema ”BioAktiv-Natural, Eficient, Profitabil”, pe parcursul prezentării aducând argumente științifice despre beneficiile soluțiilor BioAktiv propuse fermierilor zootehniști din România.

 

Ultimele două prezentări au vizat tema riscului în afaceri. Astfel, domnul Marius Maier-Owner al firmei CMC Group Brocker de Asigurare, a detaliat probelemele pe care le pot întâmpina companiile în relațiile cu asiguratorii în absența unui consultant de specialitate, iar domnul Eduard Simionescu-General Manager al firmei GrECo JLT România, a pus accentul pe necesitatea abordării managementului de risc în afaceri, atât pe întregul lanț tehnologic, în relația cu beneficiarii, cât și ca instrument de menținere la cote ridicate a imaginii fiecărei companii în parte.

 

Joi 30 mai: Workshop Carne

 

Desfășurat în după-amiaza zilei de 30 mai, Workshop-ul Carne a debutat cu prezentarea domnului Ciprian Ojog-Director General și de Vânzări al companiei CSB System, intitulată ”Transformarea digitală și soluții de optimizare în industria alimentară”, în fapt, o sumă de noi argumente eficiente pentru tranziția către Industry 4.0.

 

Incitantă și comentată de cei prezenți a fost și prezentarea domnului Adrian Balaoi-CEO al firmei Frigo Consult Tehno AB, acela care, în prezentarea cu titlul ”Situația agenților termici naturali” a avertizat asupra stringentei adoptări a celor mai performante tehnologii de frig industrial, în condițiile limitării utilizării freonului.

 

La fel de comentată a fost și prezentarea domnului Adrian Iurcan-CEO Biocomp, care, în expozeul intitulat ”Asigurarea biosecurității ecologice integrate cu tehnologia luminii ultraviolete UV-C”, detaliind despre produsele firmei, mai precis, lămpile cu lumină UV-C

 

Sudpack România, reprezentată prin domnul Remus Rogoz-Director General al firmei, s-a prezentat în fața asistenței cu argumente foarte solide pentru continuarea utilizării foliilor pentru ambalarea produselor alimentare, evidențiind atât calitățile acestui material dar, mai ales, dimensiunea redusă a amprentei de carbon, subiectul purtând titlul ”Plasticul, material miraculos din a cărui soluție noi facem o problemă (citat Sadhguru)”

 

Ultima prezentare a acestui Workshop- a aparținut companiei AB Energy care, sub titlul ”Gruppo AB-Cogenerare de înaltă eficiență pentru industria de prelucrare a cărnii”, a prezentat proiectele realizate în România și Italia.

 

Finalul acestui punct din program a fost marcat de o intensă dezbatere care, sub titlul ”Cine mai are încredere în sectorul românesc al cărnii”, i-a reunit ca speaker-i pe Mary Pană-Președinte ACEBOP, Dana Tănase-Director Executiv ARC, Sorin Minea-Președinte Romalimenta și Ioan Ladoși-Președinte APCPR. Toți cei amintiți au avertizat asupra situației extrem de grele a sectorului, implicațiile pestei porcine africane și a evenimentelor internaționale asupra pieței interne. Domnul Sorin Minea a concluzionat: ”Dacă nu se vor lua măsuri inteligente, nu vom putea proteja industria autohtonă, iar în trei ani vom dispărea cu toții de pe această piață!”

 

Joi, 30 mai: Workshop Lapte

 

Susținut în paralel, Workshop-ul Lapte a avut ca punct de start prezentarea firmei Biotrend Pus, din Bulgaria, domnul Ivan Ivanov-Project Manager Biokom Trendafilov-Bulgaria, a oferit detalii despre ultimele produse de sănătate animală și siguranță alimentară, în comunicarea cu titlul ”Viitorul HACCP este acum! Cel mai nou sistem ATP care cuprinde toate standardele din procesarea de lapte și carne”.

La rândul ei, compania bioMerieux/Mediclim, liderul național pe piața specifică, a prezentat cele mai eficiente produse ale companiei de ”Analiză microbiologică a mastitelor și administrarea antibioticelor”, în fața participanților venit pentru a oferi detalii domnul Vassilis Arvanitidis, din Grecia.

 

Ulterior prezentării din Workshop-ul Carne, domnul Adrian Balaoi-CEO Frigo Consult Tehnic AB a reluat tema și în această secțiune a evenimentului, după care, domnul Axel Bigot-Corporate Affair Lactalis Group Europa a prezentat activitatea celui mai mare procesator de lapte din lume.

 

Momentul final al Workshop-ului Lapte a fost marcat de dezbaterea cu titlul ”Laptele și lactatele, între lege și tocmeala legii”, pe parcursul căreia, domnii Claudiu Frânc-Președinte FCBR, George Grecu-Expert și Dorin Cojocaru-Președinte APRIL, au vorbit, atât despre relația dintre fermieri și procesatori, dar și despre calitatea duală și despre implicațiile proiectului noii Legi a laptelui.

 

Gala Premiilor Meat.Milk

 

Ca în fiecare an, cina festivă din seara de 30 mai a găzduit Gala Premiilor Meat.Milk, moment așteptat de toți participanții, mai ales că numele evidențiaților acestei ediții au fost ținute secrete de către organizatori.

 

Iar, secretul a fost dezvăluit în jurul orei 21, când, în fața tuturor, au primit Trofeele de Excelență companiile Biotrend Plus, din Bulgaria, Aqua D&P Technologies, Five Continents Group-Botoșani și Angst Ro., toate acestea fiind recompensate pentru calitatea de exceție a produselor și serviciilor oferite, precum și pentru întreaga activitate, inclusiv pentru acțiunile de prezervare a mediului, un deziderat al acestor vremuri.

 

Fiecare reprezentant în parte, adică, domnul Paul Chezan (Aqua D&P Technologies), Maria Trendafilova (Biotrend Plus), George Grecu (Five Continents Group-Botoșani), și Sorin Minea (Angst Ro), au mulțumit organizatorilor pentru trofeele acordate dar, mai ales, au evidențiat calitatea de excepție a conferinței.

 

Momentul a fost întregit de domnul Dorin Cojocaru-Președinte APRIL, acela care, din partea patronatului pe care îl conduce, a acordat în cadru festiv domnului George Grecu Diploma de Onoare APRIL, pentru contribuția determinantă a dezvotării industriei laptelui din România.

 

Secțiunile Movie Meat.Milk și B2B Expo

 

Pe toată perioada desfășurării evenimentului, zona B2B Expo a fost plină, participanții interesându-se de produsele și serviciile expuse de companiile care și-au avut organizate standuri ori s-au bucurat gustând din produsele din carne și lapte din categoria premium, etalate la standurile procesatorilor.

 

Companiile care au expus au fost: Agricola Bacău, AKRO, Angst Ro, Albalact, Aqua D&P Technologies, Biotrend Plus, Comagrimpex B&B, Cris-Tim, Debitron, EcoAktiv Agro, Five Continents Grup-Botoșani, Fotometric SA, Frigotech Iași, Indal Partner, Integris SA, Longopac, Mirdatod, Oscar Downstream, Rondocarton, Sergiana, Testo România, Trepko, XPO Logistic.

 

Cât privește secțiunea Movie Meat.Milk a programat, atât în ședințele generale ale celor două zile, cât și în cele două workshop-uri, proiecția de clip-uri ale firmelor: Baroncini, Biotrend Plus, Comagrimpex B&B, Chiorino, CSB System, IFFA Frankfurt, Interpack Dusseldorf, Oscar Downstream și Testo, toate acestea fiind urmărite cu interes de participanți.

 

Vineri 31 mai-Ședință generală

 

Ora 10 a zilei de 31 mai a însemnat momentul venirii în afața asistenței a domnului Achim Irimescu-Ministru Plenipotențiar al României pe lângă Comisia Europeană. Pe parcursul unei ore, domnia sa a prezentat cele mai noi informații despre acțiunile României în cadrul Comisiei pentru Agricultură a Parlamentului European, insistând pe faptul că, pentru viitorul exercițiu bugetar PAC-2021-2027, sumele alocate tuturor țărilor membre ale Uniunii Europene vor fi reduse. Desigur, nu a lipsit dialogul cu participanții care s-au arătat interesați în special de viitorul fondurilor europene destinate agro-industriei.

 

Comunicarea domnului Marius Pârvu-Președinte al ANPC a avut darul de a dinamiza și mai mult dialogul cu sala, domnia sa făcând referire la încălcările legii specifice, atât de câtre procesatori, cât și de retaileri, insistând pe necesitatea stringentă a adoptării ”Ordonanței 4 %”. În replică, doamnele Carmen Gavrilescu-Director General Salsi și Dana Tănase-Director Executiv ARC au solicitat lămuriri cu privire la actul de control susținând obligativitatea consultării pofesioniștilor din domeniu, înainte adoptării oricărei reglementări, mai ales ale celor legate de caliataea duală.

 

Una dintre cele mai apreciate comunicări din acest segment a fost aceea a domnului Cristian Duicu-Director General al ANSVSA, acela care a adus în fața asistenței problema comerțului on-line cu produse alimentare și animale vii. Inițiativă în premieră la nivel european, care aparține ANSVSA și domnului Duicu, această temă a generat discuții aprinse legate de dificultatea controlului traficării de animale vii, în special a porcinelor, cu ajutorul internetului. Domnul Cristian Duicu a amintit și faptul că, pornind de la această inițiativă românească, probelmatica a fost conștientizată la nivel internațional, instituindu-se un Grup de lucru care să atenueze din efectele negative ale acestui comerț on-line.

 

Ultimul oficial al Ședinței Generale care a luat cuvântul, a fost domnul Constantin Bîrcă-Director General Adj. APIA, domnia sa detaliind în special acțiunile viitoare de plăți din fonduri europene, pentru acest an, punând accent pe necesitatea asocierii fermierilor, pentru a se putea dezvolta și mai accentuat și, prin aceasta, pentru a putea ”proteja interesul național în condițiile globalizării”.

 

Ulterior Ședinței generale, domnul ministru Achim Irimescu a fost condus de către organizatori în Turul Oficial al standurilor, domnia sa luând contact cu activitatea și oferta companiilor expozante în Secțiunea B2B Expo.

 

Liber la cuvânt

 

Ultimele momente ale evenimentului au fost marcate de trei dezbateri deosebit de importante. În ordine, primul a fost găzduit de sesiunea Liber la cuvânt, care i-a avut ca invitați pe domnii Marian Cîrcei-Comisar Șef IGP și Șeful Serviciului Documentare al Direcției de Combatere a Criminalității Economice, și pe domnul Doru Valter Enache-Director General al DSVSA-Brașov. Într-o luare de cuvânt foarte aplicată pe titlul sesiunii, ”Piața neagră și evaziunea”, domnul Cârcei a făcut referire directă la infracțiunile din sectorul cărnii, discriind rețele transfrontaliere de trafic de carne, produse din carne și materii prime/aditivi pentru acest sector, instrumentate de IGP.

 

Luând cuvântul, domnul Doru Valter Enache a prezentat o foarte interesantă sinteză a fraudelor alimentare, ceea ce nu înseamnă altceva decât tot infracțiuni, piață neagră și evaziune. În sesiune, intervențiile domnului Radu Timiș-Președinte al grupului de firme Cris-Tim și Președinte ARC au pus pe tapet situații specifice de încălcare a legii, la care, atât poliția, cât și ANSVSA-ul, trebuie să răspundă rapid și eficient.

 

Forum Retail

 

Așteptată de toată lumea, sesiunea Forum Retail i-a avut ca protagoniști pe domnii Paul Anghel-Director General ANPC, Valer Hancaș-Membru în Board-ul AMRCR și Corporate Affair Kaufland, Florin Căpățână-Manager Calitate Auchan și Ștefan Pădure-Președinte APAR.

 

Dezbaterea s-a centrat pe două teme principale: Promovarea alimentelor produse în România în marile lanțuri de retail, evidențiindu-se acțiunile în acest sens din ultimii ani, ale hipermarket-urilor, dar și acțiunile de promovare ale APAR, și respectarea cu strictețe a legii, domnul Paul Anghel amintind celor prezenți că ANPC își va continua acțiunile energice.

 

Din sală, domnul Președinte al aceleiași instituții, Marius Pârvu, a atras atenția că absolut totul se poate eficientiza, în condițiile unui parteneriat real între autorități și mediul de afaceri, prin specialiștii săi.

 

Dezbaterea ”EDA, România și viitorul pieței internaționale a laptelui”

 

Așa cum am anunțat anterior conferinței, agenția infoGROUP a încheiat un parteneriat de colaborare cu European Dairy Association, în baza acestuia, fiind invitat să participe la eveniment domnul Axel Bigot-Chair of Task Force EDA. Tocmai de aceea, în plus față de programul anunțat anterior, a fost organizată în finalul manifestării dezbaterea cu titlul de mai sus, la ea participând, desigur, domnul Bigot, căruia i s-au alătura domnii Achim Irimescu-Ministru, Dorin Cojocaru-Președinte APRIL și Claudiu Frânc-Președinte FCBR.

 

În deschiderea dezbaterii, domnul Bigot a făcut o analiză a momentului, referitoare la piața laptelui și lactatelor, domnul Achim Irimescu a vobit ulterior despre implicațiile noului PAC asupra pieței europene, iar domnul Cojocaru a analizat piața internă. La rândul său, domnul Claudiu Frânc a analizat starea producției primare de lapte din Româia.

 

Cu toții, însă, au atras atenția asupra pericolelor la care vor fi supuși fermierii și procesatorii europeni, indiferent de domeniul de activitate, în urma semnării noilor tratate de liber-schimb, cu referire directă la MERCOSUR și acțiunile globale ale Fonterra.

 

Totodată, toți speaker-ii acestei dezbateri au căzut de acord că doar creșterea eficienței și productivității, în condițiile menținerii calității produselor și ale diversificării, poate proteja afacerile locale și naționale, în contextul globalizării care nu doar că se manifestă din plin, dar nu va putea fi oprită.

Conferința Meat. Milk se va desfășura în zilele de 10 și 11 mai 2018 !!!
Autor: meatmilk  /   vineri, 16 februarie 2018

Agenția infoGROUP informează că Expo-Conferința Internațională Meat.Milk își modifică zilele de desfășurare, aceasta urmând să aibă loc în zilele de 10 și 11 mai 2018, la Hotel Alpin din Poiana Brașov. Toate celelalte detalii legate de tematică, program, secțiuni etc, rămân neschimbate.   Fiecare zi va debuta cu...

EVENIMENT: Vineri 19 ianuarie, pe Agro TV, va debuta emisiunea Meat.Milk.!
Autor: meatmilk  /   luni, 15 ianuarie 2018

Vineri, 19 ianuarie, de la ora 19, la postul de televiziune Agro TV va fi difuzată prima ediție a emisiunii Meat.Milk., o coproducție a agenției infoGROUP și a postului de televiziune amintit. Invitații premierei vor fi domnii Sorin Minea-Președinte Romalimenta, Dorin Cojocaru-Președinte APRIL și Florin Căpățână-Vicepreședinte...