Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Metro, bilanț în scădere

Autor: Meat MIlkjoi, 7 august, 2014

Lanţul de 32 de magazine Metro Cash&Carry a terminat anul trecut cu afaceri de 1,07 mld. euro, în scădere cu peste 5% faţă de 2012 şi cu aproape 40% mai mici decât în 2007, cel mai bun an pentru companie în termeni de cifră de afaceri.

Germanii de la Metro Cash&Carry au intrat pe piaţa locală în 1996 în parteneriat cu omul de afaceri român Ion Ţiriac (care deţine în continuare un pachet de acţiuni) şi au început să scrie istoria comerţului modern. Următoarele reţele intrate pe piaţă au fost Billa în 1999 şi Carrefour în 2001. Deoarece au deschis porţile comerţului modern în România într-o perioadă în care piaţa era alcătuită din peste 100.000 de mici alimentare şi chioşcuri, germanii au reuşit ca timp de 15 ani să fie liderii pieţei.

Ei au fost depăşiţi însă în 2011 de conaţionalii de la Kaufland, un lanţ de hipermarketuri cu preţuri mici care a ajuns astăzi la afaceri de 1,64 mld. euro faţă de 1,07 în cazul Metro Cash&Carry. Spre deosebire de lanţurile de retail care se adresează clientului final, Metro Cash&Carry are clienţi micii comercianţi şi jucătorii din HoReCa. Numărul acestora a scăzut puternic în ultimii ani din cauza crizei şi a expansiunii agresive a lanţurilor de hipermarketuri, supermarketuri şi magazine de tip discount.

În 2015, Profi și Mega Image vor deschide 200 de magazine
Autor: Meat MIlk  /   marți, 6 ianuarie 2015

Profi și Mega Image și-au propus ambiții mari de extindere pentru anul 2015 și vor deschide 200 de magazine. Pentru atingerea acestui obiectiv, lanţurile de supermarketuri şi-au bugetat pentru acest an circa 100 de deschideri fiecare, cele două reţele urmând a se bate pentru titlul de campionul expansiunii, titlu câştigat în fiecare...

Viitor incert pentru Billa România, în 2015
Autor: Maria Demetriad  /   luni, 8 decembrie 2014

Potrivit ultimelor informații care circulă în piață, anul 2015 pare a fi incert pentru Billa România, germanii de la Rewe făcând primii paşi către vânzarea supermarketurilor Billa, rețeaua ajungând a fi cel mai mic jucător din comerţul modern local În prezent, Billa România deține doar puțin peste 80 de magazine, cu un volum de...