Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Minciuni în loc de carne, taxate de ANPC

Autor: Ilie Stoianmarți, 6 august, 2013

În ediția de azi, Capital publică o anchetă efectuată în marile rețele de retali. Demersul jurnalistic este dublat de datele obținute de la ANPC, precum și de reacția împricinaților. Redăm mai jos pasaje din articol, precizând că punctul de vedere exprimat aparține colegilor de la publicația amintită:

”Protecţia Consumatorului amendează periodic marii retaileri pentru promoţii mincinoase. Inspectorii au găsit rafturi bio fără produse bio şi pachete promoţionale false. Campaniile cu alimente „semi-expirate“ devin modă

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) descoperă periodic şi constant încălcări ale legii în promoţiile desfăşurate de marii comercianţi din România. Din datele furnizate Capital de către ANPC, rezultă că fiecare control tematic scoate la iveală nereguli, fie că e vorba de Cora, Carrefour, Real, Billa, Mega Image, Metro sau Lidl. Zonele cele mai „fiebinţi“ vizează produsele alimentare care, de altfel, aduc şi grosul vânzărilor în hipermarketuri şi supermarketuri.

Reprezenanţii Autorităţii spun că, la ultimul control efectuat la finele lunii iunie au fost amendaţi mai toţi marii retaileri, iar de-a lungul timpului toți, fără excepţie. Reprezentanţii comercianţilor, pe de altă parte, adoptă o poziţie mai mult decât rezervată. În fapt, unii dintre ei nici nu au putut fi contactaţi pentru explicaţii, în ciuda insistenţelor noastre. Cei care au răspuns au făcut-o mai mult de formă, livrându-ne, deloc întâmplător, explicaţii aproape identice.

O primă categorie de nereguli constatate de inspectorii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului vizează neconcordonanţele între specificaţiile produselor alimentare şi conţinutul lor real. Astfel, arată cei de la ANPC, la unul dintre marile magazine care are un stand special ce poartă denumirea „Răsfăţ Bio“. Inspectorii ANPC au constatat că la secţiunea respectivă nu exista expus nici măcar un produs Bio.

În urma unui tur pe la câteva dintre marile magazine, Capital a observat o altă tehnică mai puţin ortodoxă utilizată de comercianţi pentru a atrage clienţii. Este vorba despre vânzarea la preţuri mult reduse a produselor cu termen de garanţie care expiră chiar în ziua ofertei sau la cel mult o zi după. Această metodă am întâlnit-o mai ales la două dintre magazinele celui mai mare retailer „de cartier“, Mega Image, unde, de exemplu, putea fi achiziţionată o caserolă cu mici cu reducere de 50% faţă de preţul iniţial. Respectivii mici expirau în ziua imediat următoare celei în care am vizitat magazinul. La raft nu exista nicio inscripţie care să atenţioneze asupra termenului de garanţie, însă exista o etichetă în culori vii care anunţa reducerea substanţială. Aceeaşi problemă, la acelaşi mare retailer, am observat-o şi în cazul câtorva tipuri de cârnaţi.

De menţionat că specialiştii au insistat în repetate rânduri asupra faptului că produsele din carne tocată, cum este şi cazul celor două de mai sus, pot fi extrem de periculoase dacă sunt consumate în apropierea expirării perioadei de garanţie sau după. Capital a încercat insistent să contacteze respectivul comerciant atât prin telefon cât şi prin e-mail, însă fără succes.” (Mai multe, pe www.capital.ro)

Carnea de porc, primul loc în Top-ul importurilor
Autor: Maria Demetriad  /   luni, 19 ianuarie 2015

Carnea de porc a ocupat primul loc în Top-ul importurilor de produse agroalimentare, în primele 10 luni ale anului 2014 Carnea de porc a ocupat primul loc în topul importurilor de produse agroalimentare în perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2014 cu o cantitate de 129.000 de tone, în creştere cu 7 procente faţă de aceeaşi perioadă din...

Cris Tim va investi 5 mil. de euro în dezvoltarea producției ready-meal
Autor: Maria Demetriad  /   vineri, 16 ianuarie 2015

Cris Tim va investi 5 milioane de euro în dezvoltarea producției ready-meal, segment care a crescut cu 30% anul trecut, a declarat Radu Timiş, preşedintele grupului. Totodată, activitatea companiei se va extinde și în zona vinificației, investind alte 2,5 milioane de euro în ”Crama Butic”. "În acest an investim aproximativ 3...