Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close

Mintel: Avantajul ambalajelor interconectate

Autor: Mircea Demetervineri, 14 iunie, 2019

Ambalajul interconectat devine din ce în ce mai necesar, fapt determinat de la fel de necesara conectare la nivel mondial, la economia globală, și în concordanță cu lumea on-line. Ca urmare, companiile au numeroase opțiuni de interconectare a ambalajului, deci, a produsului: coduri QR și alți markeri grafici, comunicarea NFC, Identificarea frecventei radio (RFID), bluetooth, realitatea augmentată (AR) etc. Dar, care este viitorul? Mintel oferă și răspunsul: ambalajul digitalizat.

 

Oportunități de marketing

 

Ambalajul interconectat creează oportunități de marketing, facilitând interacțiunea în lumea online dintre produs, marcă și cumpărător, fapt care creează un potențial de influențare a achiziției. Adus acasă, ambalajul, prin conexiunile sale, poate crește interacțiunea dintre consumator și marcă, adăugând o nouă experiență de consum.

 

Ce înseamnă asta pentru consumator? Ambalajul interconectat poate adăuga valoare produsului, oferind experiențe unice de consum. Prin cunoașterea nevoilor consumatorului, oferta poate fi personalizată. Asemenea conexiuni pot dezvolta cumpărăturile omnichannel. Acest lucru se aliniază ideii Mintel, care reunește noțiuni precum viteză, confort și preț. În plus, ambalaj interconectat poate fi folosit pentru a construi povestea de brand, oferind informații despre produs și furnizând oferte promoționale sau reduceri.

 

Ce înseamnă asta pentru marcă? Ambalajul interconectat poate permite diferențierea unui produs de cel al concurenților săi, pe rafturile magazinelor. Nu numai acest lucru extinde potențialul comunicării atributelor produsului, dar ambalajul interconectat poate lega produsul de propriul serviciu de desfacere, centralizând informațiile.

 

Cât privește consumatorii, sunt mulți aceia dispuși să-și împărtășească informațiile la accesarea conținutului online, permițând brandurillor să urmărească interacțiunea consumator-ambalaj în timp real. Acest lucru poate fi folosit în mai multe moduri; de exemplu, pentru a construi profile de consumatori, pentru măsurarea performanței campaniei sau pentru a oferi feedback în timp real, cu privire la activitățile de marketing.

 

Codurile QR și alte markere digitale

 

Codurile QR sunt cei mai cunoscuți markeri digitali, deși, multe mărci sau servicii și-au creat propriile marcaje. Acestea include, de exemplu, Snapchat-ul Amazon’s, SmileCodes Coca- Cola, semne de scanare ori Spotify Codes, pentru a numi doar câteva. Însă, dintre toate acestea, QR a devenit cel mai răspândit. De exemplu, în 2018, Asia-Pacific a avut cea mai mare utilizare regională a codurilor QR pe ​ produse ambalate (CPG). Potrivit  Mintel Global Data, referitoare la produsele noi (GNPD), aproape 9% din totalul CPG se lansează în Asia-Pacific, având marcat un cod QR, în timp ce în Europa nu sunt decât cca. 5%. Însă, utilizarea necorespunzătoare a codurilor QR, inclusiv lipsa semnalizării pe pachete și lipsa beneficiilor, a implicării mărcilor și a altor riscuri colaterale, au dat codificării QR o reputație slabă.

 

Comunicarea Near Field Communication (NFC)

 

NFC este o etichetă simplă, care poate să fie încorporată în ambalaj. Apăsând pe un NFC activat, cu un smartphone, consumatorul poate accesa diferite conținuturi,  cum ar fi videoclipuri sau pur și simplu informații despre produs. Un mare beneficiu al NFC-ului este acela că nu este nevoie de a descărca o aplicație anume, pe telefonul consumatorului.

 

Fiecare etichetă cu NFC integrat în ambalaj are un ID unic. Acest lucru permite urmărirea și autentificarea produsului, dar permite și interacțiunile cu un singur consumator. Livrat, conținutul poate fi folosit pentru a construi loialitatea față de produs și marcă, putând fi legat de capabilități ale comerțului electronic.

 

Realitatea augmentată

 

Utilizarea realității augmentate (AR) permite mărcillor poziționarea ambalajului direct în experiența din lumea reală a consumatorului. AR are potențialul de a furniza instrucțiuni instructive. Demonstrând atributele de ambalare funcționale,  realitatea augmentată poate oferi o modalitate de a compara produsele, fiind un ajutor în decizia de cumpărare. Cu toate acestea, cele mai multe exemple de AR au fost folosite pentru a oferi distracție, experiențe interactive relaxante. Acest lucru se aliniază cu ”Mintel Trend Play Ethic”, sugerând, de exemplu, adulților, că viața devine mai bogată în evenimente distractive, consumând produsul cumpărat.

 

Reciclarea

 

Consumatorii cer posibilitatea de a recicla mai mult, dorind și să înțeleagă cum funcționează într-adevăr reciclarea. Realitatea este că puțini au ajuns pe deplin să ia în considerare modul în care se reciclează ambalajele. Deși ambalajul reciclabil a devenit comun, pretențiile de a include conținut reciclat în materialul din care este confecționat ambalajul, sunt încă rare. În plus, preocupările pentru siguranța alimentară împiedică utilizarea materialelor reciclate pentru alimente și băuturi.

 

Ce înseamnă asta pentru consumator? Reciclarea poate fi a doua natură pentru unii, dar aducătoare de inconveniențe de curățenie și sortare a deșeurilor, pentru alții. Ca răspuns, este necesară o creștere a numărului de sisteme de reciclare, dar și de stimulente pentru consumatori. De exemplu, în Istanbul, navetiștii pot schimba ambalajele de sticlă pentru iaurt ori ayran în card-uri pentru transportul în comun, iar în Leeds-Marea Britanie, automobiliștii primesc voucher-e de parcare în contul ambalajelor de sticlă aduse la centrele de reciclare sau la magazine.

 

Ce înseamnă asta pentru companii? Nevoia de transmitere clară a mesajului de reciclare este cât se poate de stringentă, mai ales în cazul ambalajelor produselor alimentare. Iar acesta este factorul de top care ar încuraja consumatorii să recicleze mai frecvent. Însă, ambalajele sunt fabricate în general din mai multe componente și din diferite materialele, făcându-le dificil sau imposibil de reciclat complet. Ca urmare, produsele cu ambalaje fabricate din monomateriale ar trebui să câștige loialitatea consumatorilor, prin prezentarea proactivă din punct de vedere ecologic, și al unei imagini responsabile.

 

De exemplu, dezvoltarea unui nou polietilen tereftalat (PET), în fapt, o rășină care poate fi extrudată, a permis unor companii să schimbe materialele greu de reciclat cu unele acceptate pe scară largă. De asemenea, prin optimizarea design-ului, este posibilă și reducerea consumului anual de materiale plastice, fapt care se adaugă acțiunilor benefice pentru mediu.

Romprix participă la Meat.Milk 2019
Autor: meatmilk  /   miercuri, 24 aprilie 2019

Firma Romprix, care activează în domeniul etichetării, va fi prezentă la conferința internațională Meat.Milk 2019, eveniment care se va desfășura la Hotel Alpin din Poiana Brașov în zilele de 30 și 31 mai.   Activitatea începută în 1994, precum şi o politică managerială în care cumpărătorul este întotdeauna pe...

Tetra Pak face transferul la Industry 4.0
Autor: Mircea Demeter  /   joi, 18 aprilie 2019

Tetra Pak a lansat o platformă conectată, transformând cutiile de lapte în ambalaje digitale, făcând astfel transferul la Industry 4.0. Mutarea vine după ce compania a efectuat studii pilot cu clienți din Spania, Rusia, Republica Dominicană și India, constantându-se o creștere a vânzărilor de 16%, printr-o simplă campanie de...