Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close

„Mozzarella di Bufala Campana” a primit protecție IGP la nivel mondial

Autor: Nora Marinluni, 26 august, 2019

Efortul Uniunii Europene de a deține proprietatea exclusivă a termenilor obișnuiți de brânză bazată pe origine s-a încheiat cu un nou acord, protejând „mozzarella” în întreaga lume.

 

Utilizarea etichetelor precum parmezanul, Feta, Asiago și Mozzarella în brânză a fost pusă în discuție prin prioritatea indicațiilor geografice (GI), în special din Europa. Însă, în SUA și în întreaga lume, a fost instituită o nouă protecție pentru Mozzarella di Bufala Campana Protected Campana (DPO).

 

Acordul a fost anunțat de Consorzio Tutela Mozzarella di Bufala Campana, Consiliul Exportator de Produse Lactate din SUA (USDEC) și Consorțiul pentru denumirile alimentare obișnuite (CCFN) pentru utilizarea gratuită a termenului generic „mozzarella” în brânză.

 

Coaliția americană pentru produse lactate (ADC) a declarat că noua afacere este „de importanță critică”, deoarece aplicarea IGP-urilor ar determina fermierii americani să-și eticheteze brânza cu nume necunoscute și să „împiedice concurența produselor lactate americane pe piețele globale”.

 

„Efectul negativ al ondulării asupra economiilor din SUA ar fi substanțial, deoarece consumatorii s-ar confrunta cu confuzii din punct de vedere necunoscut și, în cele din urmă, prețuri mai mari și mai puține opțiuni”, a spus ADC.

 

SUA este cea mai mare piață de export pentru Mozzarella di Bufala Campana din afara UE, iar ADC consideră că acest acord este un pas semnificativ către „menținerea integrității și transparenței produselor lactate și nivelului echitabil al pieței de joc pe piețele globale.”

 

În cadrul acordului, grupurile au trimis o scrisoare comună Comisiei Europene și guvernelor din SUA și Italia, solicitând ca acestea să respecte decizia de a proteja atât numele Mozzarella di Bufala Campana, cât și utilizarea gratuită a termenului de mozzarella pe piețele de pe tot globul.

 

Laurie Fischer, CEO al ADC, a declarat, „Este vital ca consumatorii să aibă transparență și conștientizarea produselor lactate de calitate disponibile. Mai mult, este la fel de important ca producătorii de lapte american să aibă acces echitabil la limbă pentru a avea posibilitatea de a fi competitivi pe piețele globale.”, informează Dairy Reporter.

Politica Uniunii Europene referitoare la promovarea produselor agroalimentare
Autor: meatmilk  /   vineri, 6 decembrie 2019

Comisia Europeană a adoptat Programul de lucru anual pe 2020, implementat în baza Regulamentului (UE) nr. 1144/2014 privind acţiunile de informare şi promovare referitoare la produsele agricole puse în aplicare pe piaţa internă şi în ţările terțe.   Programul de lucru stabilește prioritățile și bugetul disponibil pentru...

Consumatorii din UE iau în calcul impactul cumpărăturilor asupra mediului
Autor: meatmilk  /   miercuri, 4 decembrie 2019

Comisia Europeană a publicat ediția 2019 a Tabloului de bord al condițiilor pentru consumatori. Tabloul constată că, în general, discrepanțele dintre diferitele regiuni ale UE în ceea ce privește condițiile pentru consumatori se micșorează, consumatorii sunt mai conștienți de amprenta lor de mediu, iar normele în materie de...