Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close

„Mozzarella di Bufala Campana” a primit protecție IGP la nivel mondial

Autor: Nora Marinluni, 26 august, 2019

Efortul Uniunii Europene de a deține proprietatea exclusivă a termenilor obișnuiți de brânză bazată pe origine s-a încheiat cu un nou acord, protejând „mozzarella” în întreaga lume.

 

Utilizarea etichetelor precum parmezanul, Feta, Asiago și Mozzarella în brânză a fost pusă în discuție prin prioritatea indicațiilor geografice (GI), în special din Europa. Însă, în SUA și în întreaga lume, a fost instituită o nouă protecție pentru Mozzarella di Bufala Campana Protected Campana (DPO).

 

Acordul a fost anunțat de Consorzio Tutela Mozzarella di Bufala Campana, Consiliul Exportator de Produse Lactate din SUA (USDEC) și Consorțiul pentru denumirile alimentare obișnuite (CCFN) pentru utilizarea gratuită a termenului generic „mozzarella” în brânză.

 

Coaliția americană pentru produse lactate (ADC) a declarat că noua afacere este „de importanță critică”, deoarece aplicarea IGP-urilor ar determina fermierii americani să-și eticheteze brânza cu nume necunoscute și să „împiedice concurența produselor lactate americane pe piețele globale”.

 

„Efectul negativ al ondulării asupra economiilor din SUA ar fi substanțial, deoarece consumatorii s-ar confrunta cu confuzii din punct de vedere necunoscut și, în cele din urmă, prețuri mai mari și mai puține opțiuni”, a spus ADC.

 

SUA este cea mai mare piață de export pentru Mozzarella di Bufala Campana din afara UE, iar ADC consideră că acest acord este un pas semnificativ către „menținerea integrității și transparenței produselor lactate și nivelului echitabil al pieței de joc pe piețele globale.”

 

În cadrul acordului, grupurile au trimis o scrisoare comună Comisiei Europene și guvernelor din SUA și Italia, solicitând ca acestea să respecte decizia de a proteja atât numele Mozzarella di Bufala Campana, cât și utilizarea gratuită a termenului de mozzarella pe piețele de pe tot globul.

 

Laurie Fischer, CEO al ADC, a declarat, „Este vital ca consumatorii să aibă transparență și conștientizarea produselor lactate de calitate disponibile. Mai mult, este la fel de important ca producătorii de lapte american să aibă acces echitabil la limbă pentru a avea posibilitatea de a fi competitivi pe piețele globale.”, informează Dairy Reporter.

Protest anti-carne în fața Smithfield Market din Londra
Autor: Nora Marin  /   marți, 27 august 2019

Un protest planificat la Smithfield Market din Londra, de către grupul de lobby Animal Rebellion, care va avea loc în luna octombrie, a fost deja descris drept un mesaj „simbolic” către guvern, pentru a acționa asupra schimbărilor climatice.   Grupul amintit, care are obiective similare cu organizația Extinction Rebellion,...

Müller își extinde operațiunile în UK
Autor: Maria Demetriad  /   joi, 1 august 2019

Pentru a contracara efectelenegative ale Brexit, Muller a finalizat un proiect de extindere a afacerilor din Marea Britanie în valoare de 50 milioane lire sterline, prin construirea unei fabrici de iaurt refrigerat, capabil sa produca anual 500 milioane de porții.   Compania a declarat că investiția, care a creat 65 de noi locuri de...