Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Neochimiki: Aditivii pentru carne, o piata de 65 milioane de euro in 2008

Autor: Meat MIlkmarți, 29 ianuarie, 2013

Aditivii pentru industria carnii au reprezentat aproximativ 25-30% dintr-un volum de 215 000-220 000 de tone de mezeluri consumate anul trecut in România, apreciaza Gheorghe Popisteanu, Sales Manager Food Aditives & HPCII, pentru filiala locala a companiei grecesti Neochimiki. Oficialul estimeaza un volum al pietei locale de aditivi destinati industriei carnii de aproximativ 65 000 de tone, care se ridica la o valoare de circa 65 de milioane de euro.

Firma de familie
Neochimiki a inceput ca firma de familie acum 30 de ani, in Grecia. Compania a fost adusa la o valoare de piata (evaluata la Bursa din Atena) de aproximativ 750 de milioane de euro in 2008, suma pentru care a fost si preluata de The Carlyle Group, intrând intr-o mare familie cu active de circa 80 de miliarde de dolari in intreaga lume. Compania este prezenta in Balcani, România, Ucraina, Polonia.

„În 2009 ne asteptam ca piata produselor din carne sa ramâna relativ constanta ca volum, clientii finali orientându-se mai mult catre produsele mai ieftine, pentru care consumul de aditivi este mai mare; in consecinta, apreciem ca, in ciuda preconizatei scaderi a puterii de cumparare, consumul de aditivi alimentari va fi cel putin la nivelul anului 2008”, a declarat Gheorghe Popisteanu. Acesta a explicat ca, in perioada 2007-2008, volumele realizate de distribuitori sau de traderi pe segmentul aditivilor alimentari destinati industriei carnii au fost afectate de importurile directe realizate de procesatori sau de producatorii de mixuri de aditivi. „Datorita inrautatirii conditiilor financiare, previzionam o reorientare a procesatorilor, dar si a producatorilor, catre distribuitori, in special catre acei distribuitori puternici, care au forta financiara de a sustine lantul producator – distribuitor – procesator”, spune Augustin Avram, Country Director al Neochimiki Romania.

Popisteanu estimeaza ca Neochimiki si-a adjudecat, anul trecut, in România, o cota de piata pe segmentul aditivilor pentru carne de aproximativ 1%, cu un volum al vânzarilor de 600 de tone, ce au totalizat aproximativ 600 000 de euro. Compania isi desfasoara activitatea pe mai multe planuri pe piata locala, având câte o divizie (Business Unit) pentru fiecare piata sau grup de piete relevante. „Business Unit-ul FOOD INGREDIENTS are ca scop acoperirea mai multor piete din zona FOOD (alimentatie), in special sucuri, panificatie, procesare carne, inghetata, vinuri etc. Ca volum al vânzarilor, activitatea acestui Business Unit a reprezentat aproximativ 20% din cifra de afaceri totala a companiei. Circa 25% din vânzarile de aditivi alimentari s-au adresat pietei carnii”, a explicat oficialul.

Deprecierea leului in raport cu euro a afectat anul trecut intreaga economie locala. Potrivit oficialului Neochimiki, efectul financiar al deprecierii leului a insemnat, in 2008, aproximativ 4% din costurile totale. „În linii mari, din punct de vedere financiar, situatia actuala nu difera de anii 1997 – 2000, când astfel de practici, insotite de termene de plata relativ scurte, s-au definit ca solutii corecte pentru depasirea acelei perioade. Fireste, intr-o astfel de conjunctura, piata reactioneaza si ne asteptam ca, intr-un interval relativ scurt, de maximum 2-3 luni, sa se revina la practica reglarii valorii facturii la cursul valutar din ziua platii”, a precizat Augustin Avram.

„Nu anticipam o scadere a consumului de aditivi alimentari”
Managerul Neochimiki a declarat ca nu asteapta o diminuare a consumului de aditivi alimentari pentru carne, deoarece clientul final se va orienta catre produse ieftine, pentru care este necesara o proportie mai mare a cantitatii de aditivi inglobata. „Nu simtim o diminuare a cererii, dar comenzile sunt relativ mici si mai dese, menite sa ajute la o mai buna gestionare a capitalului de lucru al clientilor nostri”, explica Popisteanu. Acesta a subliniat ca piata aditivilor pentru carne, strict legata de piata produselor din carne are o sezonalitate de consum destul de accentuata, cu vârfuri de vânzari cu aproximativ doua luni inainte de sarbatorile religioase importante si o cerere mai redusa in timpul verii.

Consolidare
În ceea ce priveste masurile pe care compania le va aplica pentru a face fata perioadei dificile prin care trece economia la nivel global si, implicit, la nivel local, oficialul precizeaza ca, in Neochimiki, va urmari curba consumului, importând cantitati corelate cu cererea din piata si va controla costurile prin constituirea unor stocuri optime, eventual organizarea unor livrari directe intre furnizor si clienti. „Din experienta ultimilor ani, suntem convinsi ca furnizorii nostri ne vor sustine in oferirea unor cotatii competitive pentru piata locala”, a mai spus managerul de vânzari.

Din punctul de vedere al competitiei pe piata, Popisteanu anticipeaza o consolidare a primilor 10 jucatori din segmentul de procesare a carnii. „Din motive care tin de evolutia naturala a pietei, dar si din cauza mediului de afaceri neprietenos din aceasta perioada, este de asteptat ca numarul procesatorilor de carne sa se diminueze, oferta acestora fiind preluata de jucatorii mari. Piata se va maturiza in continuare, intarind pozitia primilor 10 mari procesatori”, considera Gheorghe Popisteanu, precizând, insa, ca aceasta evolutie nu va modifica piata din punctul de vedere al companiei Neochimiki, deoarece aditivii specifici sunt destinati, in primul rând, producatorilor de mix-uri destinati procesatorilor de carne, si intr-o mai mica masura procesatorilor in mod direct.

Pe o piata asteptata sa stagneze in 2009, compania vizeaza mentinerea incasarilor pe segmentul de aditivi pentru carne in jurul a cel putin 500 000 de euro, a precizat Popisteanu. Acesta apreciaza ca un potential de crestere important ar putea exista pe zona de polimeri, dar nu exclude o crestere nici pe zona de FOOD (alimentatie, in special sucuri, panificatie, procesare carne, inghetata, vinuri etc). „Compania considera ca exista un potential de crestere important in zona de polimeri, iar acolo se va mari echipa de vânzari, posibil si in zona FOOD”, explica managerul Neochimiki. Compania are, in prezent 20 de angajati, iar jumatate reprezinta forta de vânzari, grupata in functie de diviziile companiei FOOD, HPCII (cosmetice, detergenti, alte aplicatii industriale), Vopsele, Polymers, Oils and Rubber.

Rolul mineralelor în produsele funcționale din carne
Autor: Cristina Gavrilut  /   miercuri, 20 iunie 2018

Carnea și produsele din carne reprezintă o bună sursă de compuși bioactivi cu efect pozitiv asupra sănătății umane, iar competiția intensificată a producătorilor de carne pune presiune asupra creării unei noi produse sănătoase. Pentru a răspunde acestor așteptări, producătorii folosesc suplimente cu proprietăți funcționale...

DuPont a lansat două noi culturi pentru brânzeturi
Autor: meatmilk  /   miercuri, 4 aprilie 2018

DuPont Nutrition & Health Introduce culturile de brânzeturi CHOOZIT® SWIFT 600 și CHOOZIT® AMERI-FLEX   (Comunicat) DuPont Nutrition & Health a lansat cele mai noi inovații din gama de ingrediente DuPont ™ Danisco®: CHOOZIT® SWIFT 600 și CHOOZIT® AMERI-FLEX. Dezvoltate pentru a rezolva problemele legate de...