Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close

”New Deal for Consumer ”și noile principii de informare în on-line a consumatorilor

Autor: Maria Demetriadvineri, 26 iulie, 2019

Recent, comunitatea europeană de afaceri și comerț reunită sub sigla Eurocommerce, și-a prezentat în mod voluntar un nou instrument de informare destinat consumatorilor care fac achiziții on-line.

 

Scopul inițiativei este acela de a ajuta companiile să găsească modalități mai bune de prezentare a informațiilor către consumatori, inclusiv termenii și condițiile standard.

 

Instrumentul a fost dezvoltat în spiritul așa-numitei ”New Deal for Consumers” și a fost aprobat de grupul de experți din organizațiile de afaceri (semnatarii sunt enumerați mai jos). Inițiativa a fost facilitată și susținută de Comisia Europeană, care a publicat în data de 22 iulie propriile îndrumări cu privire la directiva „Clauzelor contractuale incorecte”, pentru a îmbunătăți cumpărăturile on-line.

 

Instrumentul european pentru afaceri voluntare include exemple practice, un grafic care ajută companiile să înțeleagă în ce etapă ar trebui să fie furnizate informațiile și cum ar putea să fie publicate pe site-uri, pentru a fi ușor de înțeles, inclusiv informațiile obligatorii pentru consumatori.

 

Cu toate acestea, companiile își vor păstra flexibilitatea de a-și adapta prezentarea informațiilor, către consumatori, la identitatea lor specifică de afaceri și la nevoile și așteptările specifice ale clienților lor.

 

Cerințele legale privind informațiile obligatorii pentru consumatori sunt complexe și foarte multe. În conformitate cu legislația UE, sunt necesare numeroase elemente de informare din partea companiilor,  atunci când vând online.

 

La rândul lor, consumatorii întâmpină dificultăți în înțelegerea și, uneori, în găsirea celor mai relevante informații. Consumatorii sunt cu atât mai informați cu privire la drepturile lor, cu cât au mai multă încredere în achiziționarea produselor, în special on-line. De aceea, se propune furnizarea de informații mai clare, pentru a evita neînțelegeri sau litigii ulterioare.

 

Asociațiile vor crește gradul de conștientizare cu privire la acest instrument și vor recomanda membrilor să ia în considerare aceste sugestii atunci când își elaborează site-urile web, și va revizui inițiativa în lumina evoluției cadrului juridic. Detalii despre noile principii de informare a consumatorilor, puteți găsi accesând: voluntary tool to better inform consumers when they’re shopping online.

ANSVSA la Organizația Mondială pentru Sănătatea Animalelor
Autor: meatmilk  /   luni, 21 mai 2018

(Comunicat) O delegație a Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA), condusă de președintele instituției, dr. Geronimo Brănescu, va reprezenta România la lucrările celei de-a 86 – a Sesiuni Generale a Adunării Mondiale a delegaților naționali ai Organizației Mondiale pentru Sănătatea...

EuroCommerce cere armonizarea completă a normelor de protecție a consumatorilor
Autor: meatmilk  /   vineri, 23 martie 2018

(Comunicat) Cu ocazia Zilei Mondiale a drepturilor consumatorilor, EuroCommerce solicită armonizarea normelor privind garanțiile și contractele pentru consumatori online și offline. Într-adevăr, UE are încă un drum lung de parcurs pentru a armoniza pe deplin normele privind protecția consumatorilor și pentru a le adapta la epocile...